1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tiesittekö tätä

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja simppa me45, 30/11/02.

  1. simppa me45

    Liittynyt:
    30/11/02
    Viestit:
    25
    Tykkäykset:
    0
    Tässä noin kuukauden ajan olen taistellut Nokian 5210:n ohjelmiston kanssa. Mallissa ohjelmisto lukittui kielivalikkoon, jos olin vaihtanut viestin merkkiääneksi soittoäänen tai itse tekemäni merkkiäänen. Kun tämän muutoksen jälkeen halusin mennä muuttamaan soittajaryhmien asetuksia, niin ainoa mitä sain muuttaa oli kieli. Puhelin kävi ohjelmapäivityksessä ja Salossa huollossa kaksi kertaa, mutta vika vain jatkui. Kyllästyin noin kuukauden käytön jälkeen (huom. tänä aikana se oli ollut huollossa 20 päivää ja omassa käytössä 10 päivää) ja vaadin kaupan purkua. Liike ehdotti korvausta ostohinta - 20 euroa. En hyväksynyt sitä vaan vaadin täyttä korvausta ja sain sen kun ostin uuden laitteen (Siemens ME45) samasta liikkeestä.
    Mutta asiaan. Tiesittekö, että Nokia maksaa matkakorvaukset niistä matkoista, jolloin viet tai haet puhelintasi huollosta. Itse sain kaikista matkoista korvauksen ja summa nousi aika korkeaksi. Korvauksen sain jopa matkasta, jolloin kävin vaihtamassa SIM-kortin, kun epäilivät, että kaiken takana olisi vanha SIM-kortti.
     
  2. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tietenkin maksaa , ja kaikki muutkin myyjät jos ymmärrät korvausta vaatia.
     
  3. kshb

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    205
    Tykkäykset:
    0
    Enpä moista tiennyt. Tulee Nokialle kalliiksi, jos kaikki tajuavat rueta vaatimaan kyseisiä korvauksia ;)
     
  4. villho

    Liittynyt:
    16/11/02
    Viestit:
    75
    Tykkäykset:
    0
    voi helkkari kun olis tuon tienny 2 päivää sitten.... argh. Lähetin puhelimeni huoltoon, vaikka olisin voinu käyttää sitä 60 km:n päässä club nokian service pointin huollossa samalla hintaa ja saanu puhelimen samantien takaisin...

    mulle tuli lähetyskustannuksiakin 12e, koska en ollu ostanu puhelintani kyseisestä liikkeestä, onko tietoa, että voinko vaatia kyseista summaa jostakin takaisin???
     
  5. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Aina ensin yhteys puhelimen myyneeseen liikkeeseen , he ilmoittavat mihin huoltoon luuri lähetetään sekä toimitustavan. Et voi vaatia korvausta jos toimit omin päin ja kauppiaalla olisi edullisempi vaihtoehto.
     
  6. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Entä jos liike on kaatunut pois?
     
  7. #17

    Liittynyt:
    11/10/02
    Viestit:
    283
    Tykkäykset:
    0
    Kerro ihmeessä miten sait nuo korvaukset! Kaikki muut jotka ovat Nokialta asiaa kysynyt eivät ole saaneet.
     
  8. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    http://forum.soneraplaza.fi/messages/163637929.html
    Tuolta löytyy aluksi tietoa , lisää kuluttajansuojalaista.
    Jos Nokia tai kuka muu tahansa ei noudata lakeja , niin asiaa ei kannata jättää siihen. Ja edelleen muistutan , että mikään sopimus ei vapauta lain noudattamiselta.
     
  9. simppa me45

    Liittynyt:
    30/11/02
    Viestit:
    25
    Tykkäykset:
    0
    Näin saadaan korvaukset suoraan tilillesi

    Laitoin kopiot huoltomääräyksistä (jossa näkyi päivät jolloin viety ja haettu), matkakilometrit ja matkan syy.
    Laskun osoitin seuraavalla osoitteella : Marjaana Leppämäki, PL 86, 24101 Salo.
    Rahat tulivat noin viikossa ilmoittamalleni tilille.
    Kieltämättä asenteeni Nokiaan hiukan parani tämän myötä.
     

Jaa tämä viestiketju