1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tiesitkö?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Anonymous, 14/11/02.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tämä juttu on Isohaista (02/02) ja juttu sivulla 14.

Samassa lehdessä oli myös toinen mielenkiintoinen juttu sivulla 23.
    Kuva Isohaista 20 vuotta sitten (2/1982) Eli jo silloin oli suomessa Isohai. Minulle täysi yllätys. Lehden kansi ja siinä olevat jutut näyttää mielenkiintoiselta. mm. vertailussa kaikki kotipuhelimet. Sekä, "Videopuhelimet tulee jokaiseen kotiin". Ja Talvitestissä Mobiran autopuhelin.. Olisi mielenkiintoista saada tuo lehti käsiin =)

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    Luin noista kylläkin, mutten tiennyt :p En löytänyt netistä oikaisella etsimisellä mitään infoa tuon Pandan luureista, kenelläkään enemmän tietoa?

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    En tiennyt aiemmista Isohai-lehdistä ennen kuin luin "retroartikkelin".

Vanhan Isohain kannen perusteella vaikutti olleen mielenkiintoinen lehti. Nykyinen multimediapullamössölogosoittarijeejeelinja evvk.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
  5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tuon digitodayn artikkelin perusteella on vähän kyseenalaista väittää Microcelliä suomalaiseksi matkapuhelinvalmistajaksi, jos yrityksen pääkonttori on Sveitsissä ja noita haarakonttoreita on useampikin Suomen lisäksi.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Näinhän se taitaa nykypäivänä vähän kaikkien kanssa olla. Mutta artikkeli on suoraan Isohaista ja lähteenä firma itse. Mites. Eikös tää tehnyt Ericsson T66-puhelimen?

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Niin ja edelleen ne luurit valmistaa Flextronics, ja suomessa valmistetut luurti ovat ainakin t66 ja t600.
    Toki pohdittava kysymys kuka valmistaa t66:sen Ericsson , Sony Ericsson, Microcell vai flextronics?
    Varmaankin kaikkien edellä mainittujen firmojen "valmistettuja puhelimia" tilastoissa ne on.

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194

Niin tosiaan, lähteeksi oli merkitty firma itse. No olen silti samaa mieltä Microcellin "suomalaisuudesta".

9. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
  10. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mä näin sellaisen lehden kuin "nyrkkiposti" vuodelta 1972. Siinä oli mm. jonku tanssilavan mainos, jossa sanottiin: "Tulkaa ja nähkää ilmielävä neekeri". :)

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jollen väärin muista niin ko firma oli Ericssonin omistama, niin pitkälti kuin tuolla päin voi.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan kuitenkin niin, että tuo kansikuva oli kuvitteellisesti tehty, eikä lehti olisi todellisuudessa silloin ilmestynyt? Jotenkin itse uskon niin.

13. Matkamies

Tykkäykset:
    0
    Aivan sairaan ruman näköisiä laitteita.

14. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu, tai ainakin suunnitteli sen! ;)

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Onko asia muka näin? Outoa jos ei mainittaisiin että asia näin on. Itse en mitään siihen suntaa olevaa huomannut, mutta kait se voisi mahdollista olla.

16. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    :D
    No eiköhän se nyt kuitenkin ole juuri niin kuin adapter yllä kirjoittaa, katsokaa nyt itse noita otsikoita:

Törhönen: "Nyt voin puhua vaikka junasta!" - muutkin aiheet toki sallittuja NMT-viestinnässä.

Luuri rakennustarvikkeeksi - mies muurasi Mobiransa savupiippuun.

Onko värillä väliä? Jättivertailussa markkinoiden kaikki kotipuhelimet: Ericsson Vihreä, Ericsson Harmaa ja Ericsson Viininpunainen.

Talvitestissä: Mobiran autopuhelin.

Isohai - Foorumin käyttäjät: 6 - 0
    :D

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    =D Kieltämättä noita hieman luin, mutta erittäin loistavasti oli juttu tehty. Mutta miksi siitä ei sitten ilmoitettu (en ainakaan huomannut)? :) Mä menin ihan 10-0.

18. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Joo täytyy myöntää etten jaksanu tihrustella tuota kantta niin tarkkaan läpi. Eli voin tunnustaa rehellisesti menneeni jekkuun, jos näin todellakin on.

Eipä kiinnosta ko. lehti edelleenkään. Joko kyseessä on huono huumori tai epätoivoinen yritys saada jotain katu-uskottavuutta lehdelle.

Edit: Täytyy korjata sen verran, että kun viimeksi tuota Isohain numeroa luin ja katselin sitä "vanhan" lehden kantta, niin mietin että onpa outoja otsikoita, ei kai oikeasti tuollaista lehteä ole julkaistu...ei kuitenkaan silloin ollut aikaa ja kiinnostusta selvitellä asiaa, joten se sitten jäi. Tulossa varmaan vanhaksi kun muisti alkaa pettää...

19. USIM

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni hauska, pahkasikamainen pila. Ei kai kukaan oikeasti uskonut että 20 vuotta sitten olisi riittänyt a) jutunaiheita liki pelkistä lankapuhlimista (niitä oli tasan 2 mallia), b) lukijoita tällaiselle lehdelle. Maassa oli muutama NMT-autopuhelin myyntitykkiejn käytössä. Törhönenkin taisi vielä tuohon aikaan höpistä lankalinjaan.

20. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Joo makunsa kullakin. :)

Itse en kyllä tuosta mainitsemastasi huumorityylistä innostu.

Jaa tämä viestiketju