1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Thunderbird-kalenterin (PC) ja Nokian E-sarjan synkkaus

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja bearandsalmon, 31/7/07.

1. bearandsalmon

Tykkäykset:
    0
    Onko kukaan onnistunut synkkaamaan Nokian E-sarjan puhelinta (esim. E65) ja Thunderbirdin-kalenteria (Lightning)?

Kuulemma web-yli päivitys olisi mahd. Itse haluaisin synkata kalenterin suoraan PC ja puhelimen välillä.

Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

2. capri

Tykkäykset:
    0
    Hei! Mulla on itellä tällanen synkkaussysteemi käytössä:

nokia 6300 <--> scheduleworld.com <--> googlen kalenteri <--> thuderbirdin lightning

Systeemi on aika vaikee laittaa pystyyn, mut toimii täydellisen hyvin (oikeilla asetuksilla) ainakin mulla. Tässä on se etu, et pystyn muokkaan kalenteria myös millä tahansa koneella googlen kautta, kunhan on internetyhteys.

scheduleworld.com on ilmanen palvelu, joka tarjoaa käyttöön kalenterin ja loistavat synkkausominaisuudet. Ideana on, et puhelin ottaa yhteyden scheduleworld.com-palvelimeen ja synkkaa sen kanssa SyncML-standardin avulla. Eli puhelimen pitää tukee sitä. Kun scheduleworld.comiin tulee SyncML-synkkauspyyntö, se automaattisesti samalla synkkautuu googlen kalenterin kanssa. Thunderbirdin kalenterin saa synkattua googlen kanssa, kun hakee siihen lisäosan "provider for google calendar".

Lopputulos on se, et kun miten tahansa muokkaat thunderbirdin/kännykän kalenteria ja sitten painat kännykästä että synronoi, niin kalenterit synkkautuu about viidessätoista sekunnissa. Dataa liikkuu ihan olematon määrä (muutama muutos about 4kt), joten melko halpaa on. Eikä puhelimeen tartte asentaa mitään softia.

Vaikeinta on ehkä keksiä, miten laittaa puhelimen asetukset. Eli sun täytyy luoda omat palveluasetukset (tyyppiä synkronointi). eli näin:

mene asetukset/palveluasetukset/omat palv.aset./lisää uusi/synronointi
    -palv. osoite: http://sync.scheduleworld.com/funambol/ds
    -käyttäjänimi: katso scheduleworldin asetussivulta kohdasta Standard SyncML Client Configuration
    -salasana: sama kuin scheduleworldiin
    -kalenteritietokannan osoite: cal

Scheduleworld.comista asetuksia täytyy muokata näin:
    -ruksaa: Automatically sync with this Google Calendar with every SyncML sync.
    -klikkaa edellisen alapuolella olevaa linkkiä, jota kautta voit antaa scheduleworldille oikeuden lukea googlen kalenteritietoja
    -täytä alapuolelta kohta, joka kysyy googlen käyttäjänimeä (sähköposti)
    - paina find calendars
    -valitse Google Sync Mode: two-way

Lightningiin täytyy luoda uus kalenteri, jonka
    -sijainti on "on the network"
    -format: google calendar
    -location: katso googlen kalenterin lisätiedoista sen yksityinen xml-osoite

Synkkaus tapahtuu siis siten, että meet puhelimen asetuksiin/yhteydet/tiedonsiirto/palvelinsynkronointi. Tosta kannattaa tehdä oikotie siirry-valikkoon.

Siinä vinkkejä noin alkuun. Jos haluut tällasen ittelles tehä, nii kysy vaan lisää ohjeita. Mulla meni jokunen tovi tätä säätäessä, joten osaan varmaan auttaa. Esim. aikavyöhykkeiden kanssa voi olla aluks ongelmia. scheduleworld.com voi tuntuu hitaalta ja sekavalta, mut puhelimen kautta se synkkaa nopeesti.

Joo, tulipas pitkä teksti, mut oon aika ylpee täst mun ite kehittämästä systeemistä :) ja toivottavasti siitä joku muukin hyötyy. Mailiakin saa laittaa osoitteeseen capri.fi(ät)gmail.com

Jaa tämä viestiketju