1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Testikäyttäjä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja simopot, 1/2/05.

1. simopot

Tykkäykset:
    0
    Tuli sähköpostiin ilmoitus Club Nokialta: "Nokia 6630 -testikäyttäjä saa paikan". Onko kenelläkään tietoa, kuinka laaja raportti tuosta parin viikon testikäyttöajasta täytyy kirjoittaa? Onko joku kenties ollut jonkun toisen puhelimen testikäyttäjänä?

http://www.klubipostia.fi/tu_6630.html

2. peuhka66

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0503141592
    7710 tai 3230 testikäytäjäksi voisin lähteä .
    Mutta puhelin joka on ollut markkinoilla jo pari kuukautta niin mitä testikäyttöä se vaatii ;)

3. Anakoo

Tykkäykset:
    0
    Onneksi olkoon jos pääset testikäyttäjäksi. Sen tiedon määrän ei tarvitse olla älyttömän suuri. Kunhan kirjoitat asiaa. Voi olla että he haluavat arkikäyttäjän näkökulma.

Itse ainakin 9000-sarjan pilottikäyttäjänä olen joutunut keskittymään enemmänkin datapuolen ongelmiin. Sekä olen etsinyt syitä varhaisten mallien "jäätymiseen"

Huhujen mukaan jotkut "pilotit" ovat jopa päässet tämän kautta palkkalistoille.

4. simopot

Tykkäykset:
    0
    Enhän minä vielä ole mihinkään päässyt. Kuka tahansa voi vielä hakea.
    Itse olen vähän niin kuin arkikäyttäjän ja tehokäyttäjän välimuoto...
    Tässä ei taida olla varsinaisesta pilottikäytöstä kyse, koska puhelinhan on jo markkinoilla.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Joo,ei lippua kannata todellakaan salkoon nostaa. Kyseinen henkilö on vielä hyvin kaukana testikäyttäjän paikasta. On nääs jaettu tuo sama email muutamalle tuhannelle muullekin.Myös itse sain saman emailin,mutta teidän onneksenne poistin sen samantien,koska vapautuu yksi testaajan paikka enemmän;) . Mukana oli tarkat ohjeet ja säännöt testiajan pituudesta (2-4 viikkoa) sekä raportoinnista joko emaililla, tai soittamalla. Hakemuksen täytettyään Nokia soittaa noille muutamalle onnekkaalle. Itse olen saanut testata mallit 7650,9210i,9500 ja mulle riitti tuo hyväntekeväisyys. Innokkaammille ja asiaan paremmin vihkiytyneille oiva haaste, jos halua/suhteita/hyvää tuuria riittää.

Tarkennetaan tuon anakoon palkkalistausta sen verran,että rahapalkkaa ei tuosta Nokian betatestauksesta(uutuusmallit, jotka ei ole vielä kauppojen hyllyillä) saa kuin henkilökunta korkeintaan normaali liksaa. Ulkopuolisille voi olla jumalan armosta mahdollisuus saada kyseinen testilaite sitten hamaassa tulevaisuudessa itselleen. Nokian omassa henkilökunnassa riittää noita testaaja kokelaita uutuusmalleille ihan omasta takaa,niin ulkopuolisiakaan ei niin älyttömiä määriä ole. Pitäjänmäen Nokian konttorissa näen hyvin paljon sellaisia malleja henkilökunnalla, jotka ovat tulossa kauppojen hyllyille ja ovat testattavina.
    Sen varmaan kaikki tietää, että testattavasta betalaitteesta ei lässytetä foorumeilla kertoen bugeista yms laitteeseen liittyvästä , koska täytyy allekirjoittaa sopimus tätä koskien.(Tämän 6630n kohdallahan tilanne on toinen,kun se on jo markkinoilla,mutta uutuusmalleja koskien)

6. Tero Viitanen

Tykkäykset:
    0
    Mäkin sain ton testaustarjouksen. Ironista kyllä, olen jo aikoja sitten oman 6630:ni rekisteröitynyt clubnokiaan ja silti tarjotaan testausta. No näiden uusien mallien ostajat ovatkin nykyään lähes testaajan roolissa ;) Kun nyt tuollaisia testejä tekevät, niin hyvää raferenssimateriaalia löytynee myös tämän foorumin topiceista. En ilmoittautunut testaajaksi.

T: Terol

7. Anakoo

Tykkäykset:
    0
    Jep! totta tosiaan en nyt tarkoittanut että vielä olisit päässyt testikäyttäjäksi. Mutta hieno homma muuten.

Palkkauksella meinasin sitä että jotkut pätevät kaverit ovat päässeet tämän kautta nokialle töihin, mutta se tie on pitkä.
    Ja siitä ajasta kun sitä käytetään. Siitä ei saa lässyttää kenellekkään. Vaitiolosopimuksen myötä pitää kirjoittaa yksinoikeus nokialle puhelimen mahdollisista vioista.
    Aikoinaan nokia tarjosi pilotti mahdollisuutta puhelinkauppiaille. Kauppiaat menetti mahdollisuutensa pilottiin kun eräät liikkeet ilmoittivat että heillä on tuleva malli jo myymälässä.

Tästä testauksesta asiakkaalla pahin esimerkki on autopuolelta. Normaalisti on tapana että auton ns. 0-sarja tuhotaan testien jälkeen. Mutta Ford ryssi Focuksien kohdalla antamalla 0-sarja myyntiin. Nokia ei varsinaisesti ole tehnyt isoa mokaa testaus tehdään nykyään asiakkailla puhtaasti kustannussyistä ja siitä syystä että tuote pitää saada nopeasti markkinoille.

8. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Voihan olla, että tuossa 6630:ssa on jotain uutta softaa, mitä halutaan testata oikeilla käyttäjillä. Sitähän ei voi tietää...
    Noita puhelimia testataan pitkin maailmaa jo noin vuotta ennen niiden kauppoihin päätymistä. Silti kaikkeen uuteen kuluttajaelektroniikkaan kuuluu, että vikoja on jonkin verran alkuvaiheessa - oli kyse sitten mistä laitteesta tahansa esim. digiboksit.
    Protyypit käsittääkseni Nokiallakin kerätään pois ja tuhotaan - ei ne ainakaan kaupan hyllylle saa päätyä.

9. shadow

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95
    Ja tossa testikäyttäjä jutussa taisi olla vielä niinkin, että itse joutuu kaikki kulut maksamaan mitä testaamisesta tulee eli ei edes saa minkään sortin hyvitystä käytetystä rahasta jota kuluu jos kokeilee puhelimen 3G tai jotain muita maksullisia juttuja. Joskus vain muistan nähneeni jonkun operaattorin teheen yhteistyötä jonkun testattavan mallin kanssa niin, että operaattorilta sai simmin jolla tietty saldoraja, että pystyi kokeilemaan ilman omia kustannuksia semmoisia juttuja jota ei sitten normaalisti tulisi vältämättä kokeiltua edes.

10. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    tein aivan saman :)

11. ericman

Tykkäykset:
    0
    Sama täällä :)

12. Zei

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Nämä ovat markkinointihenkisiä tempauksia. Jos testaajan juttu julkaistaan markkinointimateriaalina Nokian sivuilla, niin puhelimen saa pitää eikä sitä pyydetä testin päätyttyä takaisin.

13. Zei

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Hyvä kun selvensit näitä Nokian käytäntöjä. Sen verran on sanottava, että IMO Nokian kannattaisi verkostoitua reilusti yrityksen rajojen ulkopuolelle beta-testauksessa, koska vaikka yritys on iso ja työntekijöitä on paljon, ulkopuolisilla on kuitenkin paljon annettavaa uusien ideoiden ja ennakkoluulottomuuden muodossa. Varmasti myös palaute on suorempaa ja laitteita käytetään eri tavalla kuin Nokiassa on ehkä ajateltu. Kaikki nämä tekijät voisivat yhdessä parantaa lopputuotteen osuvuutta asiakastarpeisiin. Kun vain nokialaiset testaavat puhelimia, niin silloin rajoitetaan testiryhmä käytännössä teknologisorientoituneeseen väkeen joka on käyttää laitteita tiettyjen vakiintuneiden rutiineiden mukaisesti.

Tietysti ongelmana ulkopuolisten kanssa on spill-over-tieto kilpailijoille, mutta tämä ongelma lienee hallittavissa jos ulkopuoliset integroidaan organisaatioon hyvin; työstä maksetaan riittävä korvaus ja sopimusteknisesti huolehditaan salassapidosta. No, nämä ovat vain ulkopuolisen ajatuksia, eivät sinänsä mikään totuus, voinhan olla väärässäkin ja ehdottamani malli ei olisi käyttökelpoinen. Nyt vaan tuntuu, että viimeisimmissä Nokian tuotteissa on ollut paljon ominaisuuksia, joita olisi voitu parantaa monipuolisemmalla testauksella.

14. simopot

Tykkäykset:
    0
    Mistä tiedät, että puhelimen saa pitää?

15. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Olen joskus laittanut hyvillä perusteilla päästä pyynnön "testikäyttäjäksi" noihin Club Nokian juttuihin, mutta heitä ei ilmeisesti kiinnostanut. Sittemmin olen laittanut huumorin varjolla tekopirteitä sloganeita tuonne jos markkinointiosasto menisi viipuun. ;)

Taitavat haluta lähinnä naisia mannekiineiksi, sekä perusimmeisä kansaa puhuttelemaan että sitten urheilijoita tai muita "aktiivisen elämäntyylin" omaavia.

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tämä clubipostin välityksellä tullut testi juttu on ihan haistapaska juttu, johon ei paljon energiaa kannata tuhlata.

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Samaa mieltä olen. Mitä järkeä spämmätä tuotakin paikkaa ties minne kun ainoastaan yksi tyyppi pääsee puikkoihin. Samalla vaivalla hommais jonkun työntekijän perheenjäsenen väsäämään vastaavan stoorin.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Suurin clubilaisten kusetus on se,että kun päivität tietosi,niin mahdollisuus voittaa Bluetooth HF. Kaikki kai sen tietää,että joku J. Ollilan serkun kaiman sisko sen saa kuitenkin pelkästään nimen ja nenän asennon mukaan. Sellainen nobody taatelin tallaajan on turha kuvitella mitään HF:n voittoa. Sama pätee tuon testi jutun kanssa.

19. Zei

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Olipahan jumalan vanha ketju, mutta kun unohdin tähän aikanaan vastata, niin miksei vieläkin voisi:

Tiedän siitä, että työkaverini sai pitää tuon puhelimen sen jälkeen kun hänen testijaksonsa juttu oli julkaistu Nokian sivuilla.

Jaa tämä viestiketju