Terveys

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
141
Puhelinmalli
Xcover 3
Reumalääkkeet uudet, biologiset. Korvaamaton hinta 1000€/2vkoa. Maksukatto tulee onneksi heti täyteen.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
141
Puhelinmalli
Xcover 3
Oli täällä joku muuki reumaatikko?

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4168
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Nämä sopivat joiltain osin itseeni. Menneessä aikamuodossa, ei enää nykyään :)
Eikä nyt juuri noin mitä tuossa on kirjoitettu mutta joiltain osin. Eikä mun lapsuudessa ole ollut mitään mikä olisi jotain traumaa tms aiheuttanut. Toivottavasti tämä mun juttuni ei aiheuta myöhemmin omille lapsillenikaan mitään.:confused:

Toinen askel: Itsensä syyttäminen

Mitä tahansa ensimmäisellä askeleella onkaan tapahtunut, toisella askeleella ihminen tulee vakuuttuneeksi siitä, että hän on siihen syyllinen. Kyse ei ole alhaisesta itsetunnosta sinänsä, vaan äkillisestä psykologisesta muutoksesta, jossa ihminen alkaa käytännössä vihata itseään. Tämä itseinho voi muuttua aikaa myöten hyvin syväksi. Ihminen alkaa nähdä itsensä toisten silmin, mutta siten, että muut ihmiset ovat hyviä ja normaaleja ja hän yksin huono ja epäonnistunut. Hän alkaa nähdä itsensä kosmisena virheenä, jonka poistuminen maailmasta tekisi maailmasta yksinkertaisesti paremman paikan. Koska he kokevat itsensä poikkeuksellisen epäonnistuneiksi, he alkavat vetäytyä sosiaalisista suhteista. Jos joku haluaa olla heidän ystävänsä tai rakastajansa, he uskovat sen johtuvan siitä, että he eivät näe hänen todellista minäänsä – joka on juuriaan myöten mätä. Itseinho ja itsensä tuomitseminen on lähes kaikissa kulttuureissa yhdistetty kohonneeseen itsemurhariskiin.

Itseinhon syyt voivat toki olla syvemmällä, esimerkiksi lapsuuden kokemuksissa. Niistä voi päästä eroon opettelemalla arvostamaan itseään esimerkiksi terapiassa. Osa kuitenkin jatkaa matkaa kolmannelle askelmalle.

Kuudes askel: Estojen katoaminen

Kuudennella askeleella siirrytään ajatuksista käytännön toteutukseen. Siinä tärkein apu on edellisessä vaiheessa alkanut tajunnan kapeutuminen. Jos normaalin ihmisen pitäisi päättää, tappaako hän itsensä, hänen mielessään kieppuisi sellaisia kysymyksiä kuin: Miksi tekisin sen? Millaisia vaikutuksia sillä olisi läheisiini? Entä jos se sattuu? Kuudennelle askeleelle tulleessa itsemurhakandidaatissa nämä kysymykset eivät herätä mitään: hänen ajatuksenjuoksunsa on vain konkreettisissa asioissa. Jos hän on päättänyt hypätä junan tai metron alle, hän alkaa hengailla junalaitureilla. Jos hän aikoo hypätä kerrostalon katolta, hän alkaa etsiä sopivaa taloa. Jos hän aikoo hirttää itsensä, hän kokeilee miltä naru tai vyö tuntuu kaulassa, ja miten lujaksi hän uskaltaa sen kiristää.
Tämän vaiheen lopussa itsemurhakandidaatti voi olla positiivinen ja iloinen, mikä voi hämätä läheisiä ja hoitohenkilökuntaakin. Kun päätös asiasta on tehty, mieli on keveä ja ahdistus helpottaa. Tältäkin askelmalta useimmat onneksi löytävät tien takaisin.

pinato

VIP
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
1525
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Minkälaisia tuntimääriä muilla on kun seuraatte noita unenseurantajuttuja tuossa syvänunen tuntimäärissä.
Minulla ne on 2½-3h yössä noin 8 tunnista.
Tää seuranta sitten sanoo että

-unipisteet 92
-nukuit paremmin kuin 90% käyttäjistä.
Onkohan noihin nyt niin luottamista, kai ne jotain suuntaa antavia lienee.

Viimeksi muokattu:

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
139   0   0
Reaktiopisteet
5183
Puhelinmalli
lippulaiva
Minkälaisia tuntimääriä muilla on kun seuraatte noita unenseurantajuttuja tuossa syvänunen tuntimäärissä.

-unipisteet 92
Mulla syvä jää aina noin 1,5h tienoille, pisteissä sitten yö 50-70 (tuo matala tietenkin liian lyhyillä unilla)

Superostaja

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
32   0   0
Reaktiopisteet
98
Puhelinmalli
S8+

-unipisteet 92
Samoja lukemia, paitsi et syvän unen jaksoista urputtaa, eli ei pitkiä yhtäjaksoisia. Unipisteet jäävät 80 tienoille. Mikä kello sulla on? Itselläni Huawei GT

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1050
Puhelinmalli
iPhone
Heti kun valo on lisääntynyt, mieli on maassa ja veto täysin poissa. Yleensä alamäki on kunnolla alkanut vasta maaliskuun loppupuolella. Huoh. :(

pinato

VIP
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
1525
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
[QUOTE = "Superostaja, viesti: 1059300838, jäsen: 55459"]
Samoja lukemia, paitsi et syvän unen jaksoista urputtaa, eli ei pitkiä yhtäjaksoisia. Unipisteet jäävät 80 tienoille. Mikä kello sulla on? Itselläni Huawei GT
[/LAINATA]
Minulla on Amazif Core

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
12
Puhelinmalli
Huawei Matebook 10 Pro
Oli täällä joku muuki reumaatikko?
Hep. Minkä troopin löivät kouraan? Itselle noista biologisista oli ainakin aivan korvaamaton apu, ennen niitä oli jatkuvasti jokin nivel tulehtuneena. Sen jälkeen ei yhtäkään turvonnutta niveltä.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4168
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Heti kun valo on lisääntynyt, mieli on maassa ja veto täysin poissa. Yleensä alamäki on kunnolla alkanut vasta maaliskuun loppupuolella. Huoh. :(
Juurikin toisinpäin täällä :)

Syksyllä noin kun valo vähenee. Ei nyt ihan noin rajua mutta silti se pimeys aina vähän ottaa päähän yms.

Olen muutenkin kesän lapsi 🤩🤗🌞🌻

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9192
Puhelinmalli
OP6
Lääkärikin vihdoinkin soitti, ei ole uniapneaa. Sitten jatketaankin tutkimuksia tarkemmalla hengitysteiden tutkimuksella, mitähän lie sitten tarkoittaa..

pinato

VIP
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
1525
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Lääkärikin vihdoinkin soitti, ei ole uniapneaa. Sitten jatketaankin tutkimuksia tarkemmalla hengitysteiden tutkimuksella, mitähän lie sitten tarkoittaa..
Miten ne tutki sen ettei ole uniapnneaa?
Minulta kun se joskun 20v sitten Peijaksessa tutkittiin ja myäs todettiin, piti olla sairaalassa kaksi yötä, maata sellasella unipatjalla ja joka paikka täynnä jos jonkun näköstä tunnistinta, nenässä, sormissa, rinnassa, jaloissa ja sitten tietokone raksutti vieressä ja työnti sellasen varmaan 2 metriä pitkän tutkimustuloslistan josta ne sitten totesi että selevä tappaus, pisimmät hengityskatkot oli 61 sekunttia ja lyhyemmät muutamia-kymmeniä sekuntteja ja eikun ukolla c-pap kone kainalloon ja maski naamalle kun alkaa nukkumaan ja johan loppu pätkimiset.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
141
Puhelinmalli
Xcover 3
Hep. Minkä troopin löivät kouraan? Itselle noista biologisista oli ainakin aivan korvaamaton apu, ennen niitä oli jatkuvasti jokin nivel tulehtuneena. Sen jälkeen ei yhtäkään turvonnutta niveltä.
Humira, nyt kuukauden jälkeen tuntunut jo paremmalta. Lisänä Metoject.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9192
Puhelinmalli
OP6
Miten ne tutki sen ettei ole uniapnneaa?
Minulta kun se joskun 20v sitten Peijaksessa tutkittiin ja myäs todettiin, piti olla sairaalassa kaksi yötä, maata sellasella unipatjalla ja joka paikka täynnä jos jonkun näköstä tunnistinta, nenässä, sormissa, rinnassa, jaloissa ja sitten tietokone raksutti vieressä ja työnti sellasen varmaan 2 metriä pitkän tutkimustuloslistan josta ne sitten totesi että selevä tappaus, pisimmät hengityskatkot oli 61 sekunttia ja lyhyemmät muutamia-kymmeniä sekuntteja ja eikun ukolla c-pap kone kainalloon ja maski naamalle kun alkaa nukkumaan ja johan loppu pätkimiset.
Kone ja muutama anturi oli yön kiinni nukkuessa.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
12
Puhelinmalli
Huawei Matebook 10 Pro
Humira, nyt kuukauden jälkeen tuntunut jo paremmalta. Lisänä Metoject.
Itellä Simponi ja Metoject. Toivottavasti saat lääkkeistä vastaavan avun, kuin mitä itse sain/saan. Nosti ainakin mun elämänlaadun ihan toisiin sfääreihin, kun ei tarvinut kivun kaverina jatkuvasti elää. Mua ainakin alkuun vähän jännitti se infektioherkkyyden nousu, mikä noissa kaikissa biologisissa taitaa olla se haittavaikutus. Olisinko nyt reilu 4 vaiko 5 vuotta biologisia käyttänyt ja ei mulla kyllä oo flunssat ym. lisääntyneet yhtään, enkä oo oikeastaan mitään muitakaan haittavaikutuksia havainnut. Sen verran neuroottinen oon toki ollut, että jos hammaslääkärissä kovasti rapsutellaan hammaskiveä tms pois, niin oon pyytänyt, että tehdään antibiootti suojassa ja perustellut sen juurikin biologisella lääkityksellä. Eipä ole hammaslääkärikään tähän vastaan laittanut.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
139   0   0
Reaktiopisteet
5183
Puhelinmalli
lippulaiva
Minun syke-episodi sai jatkoa. Kävin tohtorilla, laaja verenkuva kiireellisenä ja sydänfilmeihin... kai se kuuli sitten jotain :D Ja ei tosiaan mitään ylimääräistä saa tehdä ennen tuloksia.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7233
Puhelinmalli
Nexus 6P
Salilla käyminen alotettu. VIeä ku keksis mitä siellä tekis. :D

Top Bottom