1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Terveisiä Saunalahdelle/ panulle

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Juppe, 7/1/04.

1. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Liekkö muilla helpompaa liittymän ottaminen kuin minulla?

Olen yrittänyt viimeisen 2 viikon aikana tilata internetin kautta itselleni Saunalahden liittymää ja joka kerta kaatuu samaan asiaan: Verkkopankin tunnistuspalveluun..kumma kun muille operaattoreille mitä olen tilannut verkkopankin e tunnuksilla on homma toiminut muttei Saunalla..(elekee sanoko että soita aspaan,soitin jo ja ruuhkaa tuntu olevan..)

Ja kaikki on takuulla oikein..

Vika minun hitaissa yhteyksissä vai missä?

2. SYS 49152 Vieras

Joo, samoja hankaluuksia sen verkkopankkitunnistuksen kanssa oli myös mullakin mutta tein sen tilauksen sitten sillä "vanhanaikaisella" menetelmällä ja sain liittymäni..tosin tästä on jo hiukkasen aikaakin..

3. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tekisihän sen kun numero on jo varattuna toisella operaattorilla mutta kun ei ole korttia...

4. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Kokeileppa kirjottaa hetu ISOLLA joka paikkaa, kun olet tilaamassa sitä liittymää.

5. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Tosiaan jos sosiaaliturvatunnuksen loppuosassa olevan kirjaimen on kirjoittanut pienellä ei tunnistaminen mene läpi jos tunnistuspalvelua koodatessa sitä ei ole otettu huomioon että pankki palauttaa kirjaimen isolla ja oma järjestelmä on case-sensitiivinen. Itse huomasin omassa tilausjärjestelmässäni vastaavan virheen viime vuoden puolella ja korjasin sen (tunnuksen loppuosan kirjain muutetaan ISOKSI ennen vertailua pankin palautteen kanssa).

Minun tulee ainakin aika ajoin tutkittua tuota tilauskannan sisältöä sen verran että kyseiset virheet tulee huomattua, en tiedä sitten miten ehtivät saunalahdella.

6. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kokeiltu on isolla sekä pienellä,nimen kirjoittamista isolla sekä pienellä...kuinkas ne numerot kirjoitetaan isolla?

Paras vastaus ongelmaani tuli suoraan sähköpostiini jostain espoon gsm mestasta jossa huomautettiin myyntipisteitä olevan espoossa sekä lähiympäristössä....eli käy siellä..

Tietävätköhän missä paikkakuntani sijaitsee?

no,leikki sikseen...

7. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Verkkopankkitunnistuksessa taisi olla vikaa, jonka pitäisi olla korjattu tänään.

T: Panu.

8. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu,tunnistepalvelu toimii nyt...

Seuraava ongelma onkin niin iso,ettei tästä taas tule mitään...kuinka voi siirtää numeron joka on toisella operaattorilla varattuna,muttei sinulla ole liittymä auki ko.mnumerolla..kun tulee se salasanan kysyntä,joka tulee tekstiviestillä ko. liittymään.

Jospa tuonne aspaan pääsis aamukuudelta?

9. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Auts, laita mulle yksityisviestiä, niin katsotaan asia eteenpäin.

10. hyper9999

Tykkäykset:
    0
    No voi voi. Jos haluat siirtää numeron toiselle operaattorille, pitää liittymän luonnollisesti olla auki. Eli avaat liittymän ko. operaattorille ja sen jälkeen teet numeronsiirtopyynnön -> numero ehtii olla auki ainakin 5 päivää ja sitten siirtyy.

11. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Homma on hoidossa.

(Homma ei ole sittenkään hoidossa...noh,odotellaan..)

12. Poweri

Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa numeronsiirtoon riittää, että numero on varatussa tilanteessa. Eli liittymän ei tarvitse olla auki, vaan kunhan liittymän sulkemisesta on alle puoli vuotta ja on ymmärtänyt ottaa sen ilmaisen numeronvaraamisen, minkä operaattorit tarjoavat, niin siirto onnistuu.

13. Mika84

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole ei! Tässä on nyt 3 kk odotettu yhden liittymän siirtymistä. Piti eilen siirtyä, ei siirtynyt. Nyt sen on vasta pitänyt siirtyä kolme kertaa ja aina homma on mennyt jotenkin pieleen.

Saas nähdä koska se oikeasti siirtyy, vai siirtyykö koskaan. ;(

14. Haemy77

Tykkäykset:
    0
    Kun ei parempaakaan tapaa tunnu löytyvän...

Kun tuon oma.saunalahti.fi:n kautta vielä näkisi mihin liittymiin sisärengaspalvelu on kytketty niin ei tarvitsisi arpoa sitä onko se sisärengas varmasti päällä vai ei...

15. hifi

Tykkäykset:
    0
    Mitkä operaattorit muka tarjoavat varausta? Ja eikö se ole maksullinen palvelu?

Ja kuitenkin minun käsitykseni mukaan irtisanottaessa luovutaan oikeuksista numeroon, koska tällöin liittymällä ei ole enää voimassa olevaa sopimusta, ja jos numeron haluaa siirtää niin se täytyy ensin avata uudella sopimuksella luovuttavan operaattorin päässä.

16. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Silloin kun sanot irti liittymän,sinulla on mahdollista varata itsellesi numero 6kk maksutta-jos haluat..ainakin tämä toimii radiolinjan ja soneran osalta.

17. jnf

Tykkäykset:
    0
    Voisikohan tästä tehdä jopa ihan oman threadin jossa voisi pyytää plehdeltä/saunikselta vaikeimpien tapauksien hoitamista jos ongelmia numeronsiirrossa tms?

18. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Uuden numeronsiirtomahdollisuuden aikaan

Olen jostain lukenut lauseen "älä sano itse liittymää irti" vaan tilaa siirto haluamasi operaattorin sivulta, tai heidän edustusliikkeessään. Muussa tapauksessa numero siirtyy operaattorin omistukseen, etkä saa numeroa enää käyttöösi.

Huom: Tuo on vain jostain luettua ja minun käsitykseni asiasta. Jos joku oikaisee, niin hyvä on.

19. hyper9999

Tykkäykset:
    0
    Onko muka näin? Onko joku saanut numeron siirrettyä vaikka liittymäsopimusta ei ole?

20. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Eiköhän tämä ole aivan turhaa - parhaiten ongelmat selviävät olemalla yhteydessä Saunalahden vikailmoitusnumeroon, joka palvelee ympäri vuorokauden. Ja ellei tätä halua tehdä, niin voi aina laittaa minullekin sähköpostia tai yksityisviestiä - vaikkakaan en ikävä kyllä ole läheskään yhtä hyvin aina tavoittavissa kuin vikailmoitusnumero.

Jaa tämä viestiketju