1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

teran ulkoinen kovo 149

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja Omenanraato, 1/4/08.

1. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
  2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
  3. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    tulkitsen tuon siten et jätän ostamatta

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kommentti ei ottanut kantaa etteikö voisi toimia vaativammassa käytössä. kommentoi lähinnä sitä että jos Tera tärkeää dataa, niin sitä ei kai varastoi nimettömään halppis purkkiin.

Jos se lainkaan toimii, niin hälläväliä kaman taltiointiin voi sopia, tai toissijaisten varmuuskopioden taltiomiseen.

Jos oletetaan ettei sisällä ole yhtä Teratavun levyä, vaan kaksi 500 GB levyä, niin aika edulliselta tuntuu, powerinkin pitäisi riittää, ja itse purkin hallita kahta levyä

5. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no eipä mulla semmosia tiedostoja ole mistä itsarin teen jos kovo hajoaa :D

lähinnä musiikkia, elokuvia, jotain valokuvia tyyliin autoista.

6. Peppokani Vieras

11/2007 Pc Magazin on tuon arvostellut ja antanut arvosanaksi "Gut". Tuskin tuo mikään täysi pommi on. Taidan laittaa itsekin tilaukseen.

7. Peppokani Vieras

Tänään kuriiri toi kovon. Näyttää ulkoisesti ihan fiksulta jne. Ainut ongelma tällä hetkellä on se, että XP tunnistaa kovon 465 gigaseks. Pitää testata Vistassa, mitä se näyttää.

8. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite en sit lopulta uskaltanu tilata :D

9. kimmo Vieras

Maksakoon vaikka vitosen, mutta eiks nää ulkoset levyt ole hitaita..ainakin oma on.

10. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Mihin levyformaattiin se on formatoitu?

Onhan ne hitaita sisäisiin levyihin verrattuna, mutta kyllä näillekin käyttötarkoituksensa on. Ja oman levyni (Lacie) nopeus riittää hyvin 720p-leffan toistamiseen suoraan levyltä, joten on täysin riittävä ainakin itselleni.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Verkkolevyt (halvat) ovat ainakin täyttä kuraa, mutta kyllä ulkositen, varsinkin FireWire levujen pitäisi yltää aika kivasti siihen mitä sisään tungettu levy tarjoilee, jos itse laatikko on kunnollinen.

Toki, varsinkin USB käytössä on sillä koneellakkin mihin sen tungee merkitystä.

12. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Tottahan tuokin. Mutta usein ulkoisia levyjä, oli sitten Firewire-, USB- tai verkkolevyjä, käytetään lähinnä tiedon varmuuskopiointiin, jolloin nopeudella ei niin hirveästi väliä ole.

13. kimmo Vieras

Meikiksellä on joku 250 giganen "porssedisaign"..joka kerta kun klikkaan sille asemalle, niin se sanoo ensin "viuviuviuviuviuvivuvivuvivuviu", sitten vasta alkaa jotain tapahtua. Kun sammutan tietokoneen, niin se jää kuitenkin useimmiten päälle, joskus (erittäin harvoin) menee lepotilaan. Erittäin hidas tiedonsiirto, ja paska vekotin.

14. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Samanlainen Porssedisain täältäkin löytyy, mutta olen kyllä itse ainakin ihan tyytyväinen tuohon. Ei pidä mitenkään erikoisen kovaa ääntä ja hakuaikakin ihan kohtuullinen.
    Tuo on kyllä ärsyttävää, että jää päälle vaikka koneen sammuttaa, mutta siitä selviää kun napsauttaa boksin takaa virrat pois koko levystä.

15. Peppokani Vieras

Taisi olla Fat32.
    Olisiko niin, että tuo pitäisi osioida kahteen 500 gigan osioon? Levyn hallinnan kautta kurkattuna kovo kyllä näkyy terasena, mutta oman tietokoneen kautta katsottuna 465 gigasena.

Minulla on kolme noita porsseja ja yksi joku muu, mutta ajattelin laittaa nuo ulkoiset myyntiin ja laittaa kaikki tieto tähän yhteen kovoon. Minun käytössä uskoisin kovon toimivan ihan ok, koska kyse on tavaran säilömisestä.

*wink:jos joku haluaa ostaa 500gigan/250gigan ulkoisia kovoja (2xusb ja 2xfirewire), niin yksityisviestiä tulemaan ;)*

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sun kone (käyttis) ei vaan osaa virranhalintoja, kyllä nuo Laciet virransäätöjä tukee.

17. Peppokani Vieras

Minulla ei yksikään kolmesta Laciesta sammu samalla, kun koneen sammuttaa.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Windows XP?

19. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Menee nyt vähän mutulta, mutta muistelisin että Fat32 ei osaa ihan terasia osioita. Ntfs taas pitäisi osata nekin.

20. kimmo Vieras

Xp kyseessä ja välillä sammuu kovalevy kun koneen sammuttaa, useimmiten ei.
    250nen lacie kyseessä, omalla ohjelmalla ei voi kuin tallettaa backupit.

Jaa tämä viestiketju