1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

TeliaSoneralta ainutlaatuinen paketti langaton laajakaista PC

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Masteri, 28/8/07.

1. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
  2. -MAH-

-MAH-

Tykkäykset:
    0
    Itse kun en mikään hirvittävän tekninen ihminen ole, niin selittäkääpäs viisaammat onko tässä "ainutlaatuisessa" tuotteessa mitään muuta hienoa kuin se, että SIM-kortti on integroitu tuohon koneeseen kiinni? Koska eihän tässä silloin ole minkään valtakunnan eroa esimerkiksi sellaiseen vaihtoehtoon että asiakas hommaa operaattorilta X mobiililaajakaistan ja sitten läppäriinsä tietoliikennekortin, esimerkiksi Elisa Paketin muodossa. Ok, onhan se tietysti näppärämpi kun ei ole erillistä tietoliikennekorttia koneessa kiinni mutta en minä nyt tässä näe mitään mullistavaa ominaisuutta kuitenkaan.

3. telco manager

Tykkäykset:
    0
    joo, ei tuossa kyllä mitään ainutlaatuista ole. sinänsä varmaan ihan näppärä palvelu, mutta eipä kyllä meikäläiselle tuo mitään sen kummempaa lisäarvoa.

4. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
  5. Celleri

Tykkäykset:
    5
    Lähinnä se lisäarvo / hienous taitaa tulla sopimuksen osapuolille markkinoinnissa, jossa kaksi isoa lyöttäytyy yhteen. Kummallekin siis lisää myyntiä tätä kautta.

Omatoiminen kuluttaja pärjää edelleen noilla jo yllä mainituilla toimilla, mutta esim. yritykset ja myös monet kuluttajat arvostavat "helppoutta" ja kokonaisratkaisuja. Tämä on sitä.

6. kimmo Vieras

Itse en nyt oikein ymmärrä mitä ihmeellistä tässä on, jos/kun kerta Soneralla tällainen myynnissä. Vai eikö emoyhtiö tiedä mitä muualla tapahtuu..jotain tässä on mitä en ymmärrä.
    Mielenkiinnolla kuitenkin odottelen hinnoittelua, varsinkin tuon 3,6Mbit/s kohdalta.
    Tällä hetkellä 100Mt 2 megan nopeudella maksanee 37,85€, tuolla astetta nopeammalla vauhdilla se tulee melko äkkiä täyteen.

Hmm..Apachen linkissä "integroitu sim-korttipaikka"=mahdollista käyttää toista operaattoria?
    Tuossa Teliasoneran tiedotteessa "integroitu sim-kortti",=toimii vaan Sonera-liittymällä?

Tai sitten molemmat ovat samoja ja minä taas kerran metsässä.

7. pellavalaavu

Tykkäykset:
    0
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Dell + TeliaSonera + kuluttaja, mikä ei kuulu joukkoon?
    Mielikuva voi toki olla väärä, ja todellakkin Sonera alkaisi "myymään" Dellin kannettavia kuluttajille, mutta ei se kuitenkaan ensimmäisenä tullut mieleen. vaikka tekstissä vilahtaa sana kuluttaja

9. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Perustuu Intelin täysin itsenäisesti suunnittelemaan ja tuottamaan ratkaisuun. Jatkossa tullaan näkemään useilla eri merkeillä entistä myöskin huomattavasti halvempia kannettavia, joissa on integroitu HSDPA-sovitin sisäänrakennettuna.

/ Panu.

10. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    kyllä

en pääse nyt asiaa varmistamaan mutta itse tulkitsen samoin

eli löysit eron koneiden välillä, minä en :)

11. telco manager

Tykkäykset:
    0
    miten lainauksesi ja oma tekstisi liittyivät toisiinsa? tekeekö se kannettavista halvempia, jos niissä on integroitu HSxPA-siru?

12. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Integroidun ratkaisun ansiosta ei tarvitse kantaa useita eri laitteita mukana. Tuotantomäärien kasvu tullee johtamaan myöskin HSDPA-sovittimien hintojen laskemiseen tulevaisuudessa. Osa laitevalmistajista on väläytellyt mahdollisuutta painaa tulevaisuudessa HSDPA/HSUPA-piirisarjojen hinnan 10-20 euron tietämille.

/ Panu.

13. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Itse odotan, että kiinteä hinnoittelu myös ulkomailla(niissä maissa, joissa TeliaSonera on osakkaana). Aika näyttää. Ensi viikolla uusi tj aloittaa hommat. Mielenkiintoista, mitä alkaa tapahtumaan...Vai alkaako mitään ihmeellistä.

14. kimmo Vieras

Koitapa selvittää asia, niin saamme siitäkin tiedon.

Minä olenkin fiksu, sinä olet..olet...vaan töissä? Harmi vaan kun ei työnantajat tajua nerokkuuttani.

Ja täytyy kyllä kerrankin kiittää tuota nopeata toimintaa tuolla emoyhtiössä. Vasta reilut viikko sitten ehdin kirjoittaa näin ja nyt jo on tuo läppäri lanseerattu. Liekö uusi toimitusjohtaja täällä käyttäjänä.

15. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
  16. kimmo Vieras

Jos nykyistä hinnoittelua katsoo, niin tuohon 14€n hintaan ei varmasti sisälly tiedonsiirto. :)
    No joo, mutta melko utopistiselta kuulostaa näiden nykyisten hintojen valossa, tai sitten on tiputettava kaikkia ja rajusti.

17. rutinof

Tykkäykset:
    0
    No eihän se sitten ole kuin reilut 40% kalliimpi kuin muilla.

18. Slotte

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    UVTC.com; Laadukkaimmat 900 MHz matkaverkot Suomes Ruotsis &Norjas; puolisol dna 5½ vuoden asiakkuus
    Minä en ole promotoinut Dell-tietokoneita. En myöskään Intel & AMD -suorittima. Allekirjoituksessani oli tämän vuoden alkupuoliskon aikana (en muista mistä lähtien) ja kesän aikan että mulla on Dell 1280*1024 litteä näyttöpääte - sen ostin käytettynä ja siitä on aikaa. Runko siinä näyttöpäätteessä on lujaa tekoa. En olettakaan että kukaan huomasi tuolloin allekirjoitukseni, en ollenkaan oleta/väitä. Tarkoitan vaan että näyttöpäätteet ovat hyviä - muilta osin minulla on hiemn toisenlaiset ratkaisut kuten tästä viestistäni voi todeta.

Sun -kokonaisuus on valttia - siinä software, käyttis ja hardware tekevät esim sen että mm. Sun StarOffice toimii todella nopeasti - laski sitten miten päin vain - nimen omaan taloudenkin kannalta edullisin ratkaisu on Sun SPARC-tyyppinen suoritin ja StarOffice. Esim tällä hetkellä SunBlade 100 tai 150 vaikuttaa olevan OK, tai sitten sitä uudenaikaisempi/kehittyneempi Sun:ilta.

Läppäri-puolta en ole kerennyt tutkia niin tarkkaan vielä. Periaatteessa kylläkin omasta mielestäni akku läppäreissä kuluu suorittimen gigahertzien takia - mikä ei Sun SPARC -suorittimissa ole yhtä suuri ongelma yhtämittaisessa käytössä vaikka ei olisikaan Sun:illa virransäästö-ominaisuutta (en ole kerennyt/tarvinnut tarkistaa onko).

Enkä ymmärrä millä tavalla läppärin käyttö ei olisi yhtämittaista - jos sitä jaksaa kantaa kai sitä on tarkoitus käyttää?

Käyttiksestä versio 10 on uudenaikainen, mutta versio 9:llä pärjää myös hyvin.

Näin en sanoisi ellein minulle henkilökohtaisesti yksi ohjelmointi-opettaja sekä yksi Suomen parhaita Unix-käytön&ohjelmoinnin -asiantuntijoita, olisi nimen omaan suositellut.

Se, että mihin tämä perustuu, siitä minun ei tarvitse väitellä mikäli minulta ei kysytä kiinnostuneita älykkäitä kysymyksiä.

http://www.sun.com/software/star/starsuite/specs.jsp
    -SPARC -edition.

http://www.sun.com/software/solaris/9
    -SPARC platform edition

Taloudellisessa mielessä kanattaa huomioida:
    Jos ostaa käytetyn Sun -tietokoneen jossa on kaksi tai enemmän rinnakkaista SPARC-suoritinta niin on suositeltavaa että kauppaan sisältyy käyttis.

Uusi kahden suorittimen käyttis-lisenssi on maksullinen. Neljän suorittimen maksa vielä enemmän, j.n.e...

Yhden suorittimen lisenssi on ilmainen henkilökohtaiseen harjoittelu-luonteiseen käyttöön tai muuhun oman tarpeen käyttöön, ... mutta asennus-opas e-kirjoissa lukee että on suositeltavaa ensikertalaisena asentaa SPARC-suoritin koneelle.
    Voi olla että olisiko käyttis liiketoiminnalliseen/kaupalliseen/julkiseen/..jne. -käyttöön myöskin ilmainen - itse en ole vain tarkistanut onko niin vai ei.

19. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Positiivisempaan suuntaan sekin on Soneran asiakkuuden omaaville.

20. telco manager

Tykkäykset:
    0
    hei, voitko lopettaa tämän naurettavan ja 100 % turhan PASKAN JAUHAMISEN? jooko?

Jaa tämä viestiketju