1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Telian tekstiviestihinnoissa edelleen virheitä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja joggey, 19/6/02.

1. joggey

Tykkäykset:
    4
    Liittymänä Telia City Slim, normaalihintaisten tekstiviestien pitäisi maksaa 8 snt/kpl.

Lasku 12.06.2002

Tekstiviestit Telian verkossa
    Teliaan 10 kpl, 0,805 euroa, 8,05 snt/kpl
    Soneraan 71 kpl, 5,717 euroa, 8,052 snt/kpl
    Radiolinjaan 6 kpl, 0,483 euroa, 8,05 snt/kpl
    Muut (Elisa) 34 kpl, 2,738 euroa, 8,053 snt/kpl
    Saldokyselyt 6 kpl, 0,483 euroa, 8,05 snt/kpl

Hinnastoon verrattuna pieni ylihinta, harmittaa silti. Ylihinnoittelu jatkunut ainakin koko tämän vuoden, viime vuoden laskuja en ole vielä tarkistanut.

2. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Voi herran jumala... Susta tulee köyhä ja menetät kaikki rahasi tuon takia. Kaikki telian syytä, se vei multa 0.05 centtiä liikaa tekstiviesteistä... Otan osaa... :lol:

3. mobiilisti Vieras

Vili, ei se noin mene

Kyllä hintojen pitää olla juuri niin kuin on luvattu. Periaatteesta!

4. Mr. M

Tykkäykset:
    0
    Kyse lieneekin siis periaattesta, ei siitä onko 0,05 snt paljon rahaa vai ei: jos on ilmoitettu, mitä viesti maksaa, niin se ei saa maksaa sitten yhtään enempää. Jos 0,05 senttiä on hyväksyttävä lisä sms:ssä Vilille, niin paljonko saa lisätä hintaan HK:n sinisessä, 10 snt? entä uudessä kännyssä, 10 euroa? Asunnossa 1000 euroa....

5. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    No periaatteessa, jos mä jokun tarvitsen ostan sen makso se sitten mitä tahansa...

6. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Entä jos oikea hinta ilmoitettas sulle vasta laskussa kuukauden päästä.

7. akir0

Tykkäykset:
    0
    Hei, tulee mieleen, että olisikos kyseessä pyöristys. Ts. tiettävästi kaikki operaattorit laskevat nuo lopulliset hinnat verottomina ja verolliset hinnat saattavat sitten hieman heittää kun ne lasketaan.

Spekulointia toki, kannattaa soittaa/mailata operaattorille ja varmistaa asia. En jaksa oikein uskoa, että tuossa olisi virhe vaan joku tulkintakysymys.

8. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    No pidän sitä tarpeexi oikeana hintana jos ilmotetaan vaikka minuutin hinnaksi 17cnt ja se maksaakin 17,09cnt... Ei toi nyt vuodessa paljon ole...

9. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole kyse määrästä, vaan siitä, että tuotteen hinta pitää tietää sitä hankkiessa / käyttäessä.

10. Firedancer

Firedancer

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Luureja ja operaattoreita laidasta laitaan v.-97 lähtien
    Ei ehkä yksinään suuri, mutta kun se kerrotaan 25000 (tai montako asiakasta telialla sitten onkaan/olikaan), niin alkaa summa muuttumaan. Mitäs pidät jos työnantajasi pidättää palkastasi 0,09 cnt Muutaman vuoden?

Mielestäni tuotteen/palvelun hinta pitää olla pennileen/centilleen niin kuin se on ilmoitettu.

ot:
    Muistaako kukaan sitä pankkivirkailijaa joka pölli vain pennejä jokusen vuoden. Montako miljoonaa se sai kerättyä?

11. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ei kaikkea tarvitse ottaa niin kuin se eteen tuodaan. On oikeus valittaa ja jos tunnen että mua kohtaan on tehty väärin, niin en käännä toista poskea.
    Asioista joista ei voi tulla mitään lisähaittaa on aina valitettava.

12. aksu

Tykkäykset:
    0
    Onko se hinta muutettu markkamääräisestä hinnasta? Oliko Telia Cityllä viestin hinta markka-aikaan 48p/viesti eli nyt se on 8,07 cent/viesti eli pyöristettynä 8cent? Laskutus menee tarkan hinnan mukaan, mutta hinnastossa näkyy pyöristetty hinta??
    Kuinka Soneran kotilinja hinnat?? Aikaisemmin 68p/min nyt 11,44cent eli pyöristettynä 11cent/min. Kummalla hinnalla on laskutettu?
    Tai RL:n Tandem. Puhelut RL-RL 72p/min nyt 12,11cent ja pyöristettynä 12cent/min.

13. joggey

Tykkäykset:
    4
    Ennen maksoi muistaakseni 49 p/viesti, eurohinnoitteluun siirryttäessä hinta laski hieman, laskutuksen piti tapahtua 8 snt/kpl hinnan mukaan, joka hinnastoissa ilmoitettiin myös markkamääräiseksi pyöristettynä 48 p/kpl. Minun puolestani voivat laskuttaa vaikka kruunuissa, jos vain kertovat oikeat hinnat.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Älkää spekuloiko vaan soittakaa esim. yöllä Telian asiakaspalveluun ja selvittäkää onko kyse pyöristyksestä vai virheestä.

15. riku

Tykkäykset:
    0
    Eihän se siitä ole kiinni että se olis kauhea menetys jos muutama euro vuodessa meneekin. Se vaan on aika kumma juttu.

16. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Mikäli muistini palvelee minua oikein, niin kysymys nimenomaan on tuosta alv-pyöristyksestä. Pyöristys ei suinkaan taida olla operaattorimaailmassa ihan tuntematon käsite, sillä radiolinjahan kohteliaasti on aikanaan ilmoittanut tekstiviestin hinnaksi 92 penniä, mutta laskusta tarkkaavaisimmat ovat huomanneet hinnan olleen vain ja ainoastaan 91,5 penniä.

Johtuu siitä, että suomessa hinnat ilmoitetaan pyöristettynä rahayksikköön. Kymmenesosapenni ei ole rahayksikkö. Nyt kuitenkin kun eurot ovat rantautuneet, niin esim. monet huoltoasemat mielestäni tekivät kivasti, kun lisäsivät hintoihinsa tuon yhden desimaalin lisää; hinnanerohan saattaa olla jopa 5,9 penniä / litra :shock:.

Sonera ja radiolinjahan taitavat pyöristää minuuttitaksaansakin johtuen euromuutoksesta: puhelu RL tandem aina-liittymästä maksaa hinnaston mukaan 0,17e ja markka-rahassa 0,99 mk. Eiväthän nämä ole sama hinta ollenkaan, 0,17 ekiä kääntyy 1,01 markaksi mutta rl laskutus taitaa kuitenkin veloittaa vain 0,99 penniä minuutilta: olisiko tuo n. 0,1675 e.

Onneksi joku "hyväntekijä" harrastaa siis pyöristystä tähänkin suuntaan.

17. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Jäät viellä enemmän tappiolle... Kurssi muutoksien takia... :twisted:

18. joggey

Tykkäykset:
    4
    Onko tässä jotain kovin vaikeaa? Minua ei haittaa euron menetys vuodessa. Tekstiviestit voisivat maksaa vaikka euron kappale, tietäisin, että vain tutut lähettävät niitä minulle. Mutta minua ei operaattori kuseta pienellä prosentin pyöristysvirheellä, minä olen minä.

19. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jaaha... täytyyki kattoa omaa laskua. Tuli postissa uus lasku.

Jaa tämä viestiketju