1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Telialla taas pisteet ojaan liittymäasioissa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jace, 4/6/03.

  1. Jace

    Jace Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4509
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Tuli aika vihdoinkin siirtää vanha telia city omiin nimiin. Toimenpide suoritettiin kuten aspassa olivat kehoittaneet valtakirjalla ja näin ollen tuli myös uusi avauskampanja liittymään. Sekä aspassa (tarkistettu moneen kertaan), että telian myymälässä (2 eri myyjää) väittivät, että liittymä säilyy edelleen citynä luovutuksen jälkeen. Kun itse hetki koitti, niin kaikki tämä peruttiin, kyllä se nyt liittymä telia liittymäksi (plus) muuttuu. Puheaika tuli.

    Telian liikkeessä kuitenkin myyjä selitteli totaalisesti omiaan, eikä tiennyt edes myytävän tuotteensa soitonsiirtojen hintoja oikein. Tämä tarjosi, että cityssä soitonsiirrot jopa kalliimpia kuin plussassa, vaikka cityssähän ilmaiset.. Telian asiakaspalvelussa toitotettiin edelleenkin, että tämän city->plus muutoksen yhteydessä palvelut ja hinnoittelu ei muutu.. vaikka käytännössä nehän muuttuvat soitonsiirtojen osalta.

    Ja vielä loppuun, vanha vip-rinki piti säilyä (mainitseehan aspakin jo tuossa että palvelut säilyvät muuttumattomina), mutta silti aspassa olivat hieman epäselviä asiasta ja totesivat ainakin aluksi, että mitään vip-rinkiä ei ole edes olemassa.. Sinälläänkin jo kiva juttu, että kys.ringin numeroihin olen jo 4 päivää soitellut omistussuhteen muutoksen jälkeen.

    Voisiko telialta enää palvelu huonontua?
    Mikäli telia (mitä tunnetusti tekevät) lukevat täällä tätä noottia, niin terveisiä vain sinnekkin; ottakaa myyjät ja aspa uuteen koulutukseen ja neuvokaa puhumaan totta.
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ihan samanlaisia mokia on tehty Soneralla.

    Asia johtuu siitä, että omistussuhteen muutoksen voi tehdä kahdella tavalla.

    Tapa 1
    Tehdään virallinen omistussuhteen muutos. Kaikki palvelut säilyvät ennallaan, ainoastaan omistussuhde muuttuu. Uutta kampanjaa ei tule. Tämä tapa kannattaa jos mitään kampanjaa ei ole meneillään tai on hirveästi maksullisia lisäpalveluja

    Tapa2 Vanha omistaja irtisanoo liittymän ja luovuttaa sen uuden henkilön käyttöön. Sama vanha liittymä avataan uutena liittymänä, katkosta ei yleensä synny. Asiakas saa kampanjan, mutta kaikki lisäpalvelut täytyy kytkeä uudestaan. Telian tapauksessa city liittymää ei voi säilyttää, koska kyseistä liittymätyyppiä ei ole enää myynnissä.

    Tämä ohjeistus pätee Telialla ja Soneralla.

    Jacen tapauksessa on VIP helppoa kytkeä uudelleen, sillä kytkentä on maksuton. Sinulla ei olluyt käytössäsi mitään kytkentämaksullista palvelua. Joudut valitsemaan liittymä+:ssan, mutta 150 puheaikaa tuli. Soitonsiirrot lankaverkkoon muuttuivat maksullisiksi.

    Jaksat aina valittaa Telian palveluista, joko olisi aika vaihtaa sitä liittymää? Minä taasen lähden tänään Telian myymälään törsäämään Telialta saatua 40 euron lahjakorttia.
    Nimimerkillä tyytyväinen Sonera kauppias joka on ollut aina tyytyväinen Telian palveluun.
     
  3. Jace

    Jace Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4509
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Telialta otettiin tänään yhteyttä; Vip laitettiin kasaan ja liittymä väännettiin cityksi. Hieno homma! Näin sitä pitää telia!
     

Jaa tämä viestiketju