1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Telia on uskomattoman syvältä!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Conda, 2/8/02.

1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos haluutte kuulla, voin kertoa yksityiskohtaisen tositarinan Teliasta tältä kesältä. Sen luettuanne uskoisin, että moni teistä yhtyy tuohon otsikkooni.. Kirjoitan tarinani heti kun kerkeän. No haluutteko kuulla?

2. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Anna palaa

3. hendhe

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Kerro toki :)

4. Firedancer

Firedancer

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Luureja ja operaattoreita laidasta laitaan v.-97 lähtien
    Joo, anna palaa. Olis kiva kuulla mitä sulle on tapahtunut.

Itse olen Telian pas**n kanssa naimisissa. Ne saa****n peelot lähettelee karhulaskuja laskuista joita ei ole meille koskaan tullut. Edellisen kun niistä maksoin niin kysyin siltä vit**n ämmältä et onko nyt kaikki ok, niin se sano et nyt on kaikki ok ja täältä ei tule yhtään laskua. No sen jälkeen niitä on tullut vaan 3. Saa**na kun menee hermot. Ja liittymät on suljettu yli ½ vuotta sitten.

Aina kun avaudun niille niin ne sanoo et, kuka tahansa voi jättää laskut tolla perusteella maksamatta. Sitte kun kysyn mistä hyvästä lasku on niin ne on aina viivästyskoronkorkoa, tai suljetun liittymän jälkimaksu, mikä tulee sen jälkeen kun liittymä on suljettu tjsp. No, mä olen tehnyt postille valituksen postin katoamisesta ja rikosilmoituksen postivarkaudesta. Jonkun on pakko varastaa meiltä postia, koska telia kivenkovaa väittää meille laskun lähettäneensä.

Alkaa olla terapian terpeessa.....

[edit]
    Tuli mieleen. Meilla on ollut radiolinja (yli vuoden), dna (2kk) ja sonera (yli 5v), ja niiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään tälläisiä ongelmia.

5. Ruupert

Tykkäykset:
    0
    Lomat on lusittu ja kiinnostaahan tuo meitäkin , joten annappa tulla niin päästään viilaan pilkkuja : ) !

6. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tässä se tulee!

Mä olin viel kevääl kova Speedytomaton käyttäjä, kunnes kauhukseni kuulin että se suljetaan toukokuun lopussa. Sanottiin että uusi teliamobile.fi jatkaa speedytomaton toimintaa ja on tarkoitettu vain Telian asiakkaille, mä olin Jippiin asiakas. Soitin Telian asiakaspalveluun ja kysyin säilyykö speedytomatosta tutut palvelut, mukaanlukien maksuttomat tekstarit mulla, jos nyt hommaan Telian liittymän ja rekisteröidyn teliamobile.fi:in. Näin luvattiin ja sanottiin vieläpä, että "onhan se hyvä säästö opiskelijalle".

Tämä puhelu tapahtui keskiviikkona. Siinä tuli myös puhetta Telian liittymätyypeistä, niin mulle sanottiin: "kannattaa odottaa ens viikkoon, nimittäin voin kertoa jo etukäteen että ens viikolla Telialta on tulossa uus mielenkiintoinen liittymätyyppi". Odotin sitten mikä sieltä tulee, ja sieltä tuli "Telia-liittymä", mutta päätin kuitenkin ottaa "Telia City Team"-liittymän, joka tulisi mulle selvästi edullisemmaksi.

Astelin sitten Telian liikkeeseen ja tässä keskustelu siellä:

"Moi, mä avaisin Telian City Team-liittymän"
    "Ei semmosta oo olemassakaan"
    "Mitä helv*****?"
    "Kaikkien muiden liittymien myynti lopetettiin tänä aamuna, paitsi Telia-liittymän"
    "*kiroilua*, kai se on sit avattava se liittymä"
    Ja avasin, mut kyl otti päähän. Se asiakaspalvelija oli estäny mua avaamasta mulle edullisimman liittymän!

Noh, ei tää tarina todellakaan tähän loppunut. Sit aloin yritellä rekisteröityä teliamobile.fi:in. Viikon verran sain yritellä monta kertaa päivässä turhaan, kunnes se sitten onnistui. Mutta sitten kun se onnistui, niin huomasin viestien lähetyssivun alalaidassa pienellä präntätyn tekstin "viestien lähettäminen internet-portaalista maksaa normaalin liittymäkohtaisen tekstiviestimaksun"! Siinä vaiheessa palo hihat aika perusteellisesti! Olin hommannut turhaan kalliin Telia-liittymän! ai niin, ja olin huomannut myös että porukoilla (asuvat 10km kaupungista) ei ole käytännössä ollenkaan kenttää Telialla eikä FI 2G:llä, vaikka matkaa Hesaankin on 40km!

Valitin noista kaikista asioista Telian asiakaspalveluun, siellä vähäteltiin kokemiani vääryyksiä ja antoivat sentään 2kk:n kk-maksut pois, mutta olin ratkaisuun täysin tyytymätön!

Ajattelin kaikesta huolimatta, että pidän Telia-liittymää ainakin jonkin aikaa, kun en jaksa koko ajan vaihdella, ja löysin netistäkin ilmasii tekstareita.

Mutta sitten ilmaset tekstarit lakkas toimimasta ja viiminen pisara, jolloin myös irtisanoin Telian liittymän oli, kun ne lähetti mulle laskun, joka oli niin sekava, ettei siitä saanut mitään tolkkua, ja loppusumma oli hämmästyttävän iso, kun siitä olisi pitänyt vähentää 10e puheaikaa ja 4e kk-maksu pois. Lähetin sähköpostia laskusta, ja kas kummmaa, monen päivän viiveellä he vaan tylysti ilmoittivat laskun uuden summan, juurikin tuo 14e pienempi summa! Ei edes pahoitteluja!!

Nyt mulla on Radiolinjan Tandem Aina Tekstari-liittymä ja tyytyväinen siihen! Hyvät kentät joka paikassa! Puhelut kyllä ovat aika sikamaisen kalliita, ja niihinkin itse asiassa liittyy pieni huijauskin, mutta en jaksa nyt enää sitä selittää, on sen verran pienempi juttu.

Mut joka tapaukses Radiolinja hakkaa Telian 100-0! Vai mitä?

Ja ootteko nyt samaa mieltä tän viestiketjun alkuperäisen otsikon kanssa?

7. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Re: Tässä se tulee!

Minä olen. Telia keksi mulle 3kk liittymän sulkemisen jälkeen 80 markkaa laskua joka oli sitten tehty liittymän sulkemisen jälkeen. Eli olen soittanut suljetulla liittymällä kotimaassa. Jaa?

8. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Sinulle ikävä kyllä en voi olla samaa mieltä kanssasi.
    Telia ei ole syvältä.!. Itse olen viime joulun 170e puheaikatarjouksesta lähtien ollut Telian asiakas ja kaikki on toiminut loistavasti.
    Vääriä laskuja ei ole tullut saati muuta häikkää. Silloin pahimman hässäkän aikaan kun vaihtoivat 2G:n verkkoon Dualin pääsin ASPAn läpi ja kaikesta kiireestä ja häslingistä huolimatta palvelu oli todella ystävällistä.
    Homma meni näin:
    Soitin ASPAn joskus klo 20 aikoihin ja kyselin miten toimin kun käytän Teliaa 1-taajuus koneella. ASPAn täti ei sitten tiennyt sanoa pätikö uusi 3310:n 50e(vai oliko se 60e) tarjous myös postiennakon kautta vaan vain jos puhelimen hakee myymälästä. Lupasi ilmoitella asiasta minulle takaisin päin.. no joskus hiukan ennen kymmentä tuli viesti puhelimeeni jossa samainen henkilö pahoitteli kun kestää hiukan, kysely vieläkin vetämässä ja lupasi soittaa huomenna (ihmisten aikaan) uudelleen. Seuraavana päivänä puolilta päivin sain puhelun jossa hän selitti että tarjous pätee, no en ottanut kuitenkaan puhelinta..
    Teliamobilesta sen verran että ennen se oli aika kauhea, siis graffaltaan. Nykyään aivan pätevä palvelu vaikka ei kovin mahdottomia valtuuksia käyttäjälleen annakkaan.
    Sen enempää Speedy juttua kommentoimatta totean että tuollaisen "lähetä ilmaisia viestejä" paikan ylläpitäminen ei todellakaan ole halpaa! Varsinkin jos se on läheskin yhtä tunnettu kuin Speedy.
    Katsotaan nyt, kuun puolessa välissä pitäisi tulla lasku jossa heinäkuun puhelut on -50% ja vielä kk-maksut 0e(sain 6kk maksut 0e, todella miellyttävä yllätys).
    Telian myymälöistäkin olen usein kuullut pahaa juttua mutta ainakin silloin kun Seinäjoella vielä oli Telia juuri se oli se paikka jossa asiani yleensä hoidin. Haluamansa sai, kohtuu edukkaasti ja mukavalla palvelulla.. aivan ensimmäisillä kerroilla kysyivät kun sielä kävin "oletko tutustunut Telian liittymiin" mutta sekin loppui nopeasti.

9. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Hm, täytyy olla Jukan kanssa samaa mieltä; Rouva Jussin telia-liittymän suhteen palvelu on ollut moitteetonta, samoin monet tuttavat ovat olleet tyytyväisiä. Kuitenkin pitää muistaa, että kokemuksensa kullakin. Itse en enää koskaan palaa Soneran asiakkaaksi - kuitenkin jollakin muulla on vain positiivista kerrottavaa k.o. firmasta.

Kuitenkin kirjoitelmastasi paistaa väkisinki läpi, että ilmeisesti haluaisit ensiluokkaista palvelua muttet kuitenkaan olisi valmis maksamaan siitä. Bad news, ystävä hyvä: hyvää ja halpaa ei tietääksen ole vielä keksittykään, aina on jostain tingitty.

10. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Otin itselleni Telian liittymän melki heti, kun niitä Suomessa alettiin kauppaamaan. Mitään ongelmaa ei Telian kanssa vuosien saatossa ollut ja asiakaspalvelu oli ERITTÄIN ystävällistä. Mutta tuo sim-kortti-sotku-jupakka (miksi sitä nyt sitten virallisella nimellä kutsutaan :) meni multakin yli hilseen. Joten silloin sai Telian pitkäaikainen hyvä asiakassuhde päättyä.

11. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Saiskos tarkemman määritelmän paikasta. Vai tarkoitatko tällä aluetta Siuntion ja Inkoon rajamailla jossa 900 ja 1800 verkon vaihtoaluesijaitsee. Tästä olen jo ilmoitellut myös dna:lle.

Tuon liittymien hätäinen lopettaminen oli hivenen arveluttavaa, muuten voinen sanoa että jtaa - rapatessa roiskuu ja joskus aivan liikaakin.

12. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

[/quote]
    Saiskos tarkemman määritelmän paikasta. Vai tarkoitatko tällä aluetta Siuntion ja Inkoon rajamailla jossa 900 ja 1800 verkon vaihtoaluesijaitsee. Tästä olen jo ilmoitellut myös dna:lle.

Ei vaan Porvoon lähistöllä eräs paikka, joka sijaitsee juurikin 900 ja 1800 verkon vaihtoalueella. Mutta myös 3km Porvoon keskustasta, eräässä nukkumalähiössä on alue, jossa 2G:llä ei oo kenttää.. Hmm...

13. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19

Vaikka meneekin vähän off topic, mutta koska itse sen mainitsit, minua kiinnostaisi näin Radiolinjan jälleenmyyjänä ja asiakkaana kuulla, mikä huijaus Aina Tekstari-liittymään liittyy.. Vaikka yksityisviestinä, jos ei muuten.

14. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Tuli tuossa sattuneesta syystä kesällä tuollakin suunnalla pikinmin käytyä. Pareminkin Sipoon puolella. Kilpilahden tornit näkyivät, jolloin kenttää oli. Taas kun torneja ei näkynyt kentätkin oli kateissa. Tuo alue on myös todella hankala, koska Fossiilit ovat kähveltäneet kaikken 900 alueen itselleen pois lukien E900 -kanavat. Tällöin 2G joutuu tyytymään 1800 verkkoo, joka mielestäni on väärin. Ettei homma menisi liian helpoksi, niin Viron operaattorien linkit ainakin kuuluvat puhelimeen ihan kohtuullisesti. Toinen seikka on sitten onnistuuko verkkoon kirjautuminen ja puhelut, jota en onnistunut tekemään.

Tästäkin toivottavasti on tietoa jo 2G:lläkin, mikäli dna ymmärsi palautteeni.

15. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Siis se liittyy sekä Ainaan että Aina Tekstariin. Radiolinja alkoi juuri ennen euro-aikaan siirtymistä (ja vielä sen jälkeenkin!) mainostaa, että Aina-liittymien puhelut maksavat 0,99mk/min. Ja se on euroina 0,1665. Aika hyvin oli laskettu sellainen summa etukäteen, jonka voi euroihin siirryttäessä mahdollisimman mukavasti pyöristää ylöspäin! Eli EI NE PUHELUT MAKSA 0,99mk/min vaan 1,011mk/min! On mainostettu että puhelut maksaa ALLE MARKAN, joka ei pidä paikkaansa! Olisi mielestäni ollut reilua laittaa hinta 0,16 euroon tai edes 0,165!

16. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Tuosta teliasta vielä sen verta, että käytössäni on ollut ~3 cityliittymää ja yksi dual. Ongelmia MUISTAAKSENI ollut ainoastaan dualin ja viimeisimmän eli nykyisen city-liittymän (2v vanha?) kanssa. Lähinnä laskutuspuolella, myös muualla.

17. Butatista

Tykkäykset:
    0

Puhelut maksaa edelleen alle markan, eli täysin saman 0,99 mk kuin ennenkin. Euro-pyöristyksestä johtuen hinnat "näyttävät" kalliimilta kuin ovatkaan. Hinnastossa hintana on 0,17 euroa koska hinnat ilmoitetaan kahdella desimaalilla. Laskutusjärjestelmissä hinta on kuitenkin useammalla desimaalilla tuo 0,1665. Laita meiliä kysymykset@radiolinja.fi niin ne osaa selittää tuon asian juurtajaksaen oikein. Mutta fakta on jokatapauksessa se että hinnat ei ole muuttuneet.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

Miksei sinne hinnastoon laiteta hintaa sitten oikein. Nythän ne laskuttaa väärin, tosin asiakkaan eduksi.

19. Butatista

Tykkäykset:
    0

En tiedä mikä on lopullinen syy, luultavasti se että harvoin hinnastoissa hintaa esitetään useammalla desimaalilla. Korkeintaan ehkä bensan kohdalla.

20. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Mutta eikös esim dna:lla taas hinnat muuttuneet euroihin siirtyessä, toisinkuin tuossa RL:ssä?

Jaa tämä viestiketju