1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Telia laskuttanut lokakuussa liikaa 2G-verkon viesteistä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Bird, 3/2/03.

  1. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Telian tekstiviestit -50% vuoden 2002 lopussa?

    Eikös Telialla ollut sellainen kampanja, että loka-, marras- ja joulukuun aikana kaikki kotimaiset normaalit tekstiviestit olivat puoleen hintaan? Eli siis Telia-liittymällä 12 sentin sijasta 6 senttiä/kpl ja vastaavasti vip-palvelun viestit vielä -10% tuosta 6 sentistä?

    Kysymys on tärkeä siksi, että jos olen oikein käsittänyt (siis kuten yllä kysyin), niin Telia yrittää laskuttaa minulta aika lailla liikaa.

    EDIT: Koko topikin otsikko muutettu, vanha otsikko tässä viestissä ylimpänä.
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ei kaikista, vaan niistä tekstiviesteistä, jotka menevät mahdollisen kampanjan yli.

    Eli, jos sinulla on 10eur kampanjaa/kuukausi, niin vasta siitä ylimenevät viestit kuuluvaat tuohon -50% kampanjaan.
     
  3. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Ei ollut ilmaista puheaikaa lainkaan, ainoastaan ilmainen avaus + kuukausimaksut jonnekin toukokuulle asti. Liittymä oli otettu elokuussa 2002.
     
  4. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Soita Telian hemmoille, huuda naama punaisena ja uhkaa pommilla niin kyllä se siitä =)
     
  5. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Soitin äsken Telian laskutusneuvontaan. Pääsin heti läpi ja palvelu oli ystävällistä. Aspan nainen totesi heti laskuani tsekattuaan, että liikaa on tekstiviesteistä veloitettu. Pisti laskun eteenpäin selvitettäväksi ja samalla eräpäivää viikon eteenpäin, jos eivät saisi entiseen eräpäivään (14.2) mennessä uutta laskua mulle.
     
  6. vonkaus

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    194
    Tykkäykset:
    1
    Kuinkahan moni on maksanut liikaa? Radiolinjan laskutuksessa on ollut joulukampanjan jälkeen/takia ihan hirveän paljon tällaisia mokia, joissa mielenkiintoista on se, että virheet on aina firmalle päin edullisia, eli asiakas ei saa luvattuja alennuksia tai etuja... todella harvoin jättävät esim. laskuttamatta puheluja...
     
  7. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Erittäin hyvä kysymys. Mitenkään nyt kehumatta oma valistuneisuuttani operaattorien asiakkaana voisin veikata, että räikeimpiä tapauksia lukuun ottamatta jotain 80-95% menisi läpi. Harvat meistä viitsivät loppeen lopuksi perusteellisesti tarkistaa laskunsa ja aina se ei edes annetuilla tiedoilla kovin helposti ole mahdollista; itsellänikin tämä monen kertaan täällä kertomani Dna:n 400 mk liikaa laskuttaminen selvisi vasta sattuman kautta Denan mokailtua lisää jo kauan sen jälkeen kun olin irtisanonut liittymät. :p
     
  8. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Nyt soitettiin Telialta: 2G verkossa (eli siis Telian oma suppean verkon ulkopuolella) on ollut lokakuussa jotakin järjestelmävikaa ja tekstiviestit eivät ole menneet puoleen hintaan, vaikka olisi pitänyt. Eli tsekatkaas muutkin vanhat laskunne ja jos huomaatte maksaneenne liikaa, niin soitelkaa 0800 413 041 ja vaatikaa hyvitystä!
     
  9. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Niin tottakai soitan heti aspaan jos huomaan että minua on laskutettu liian vähän. Haluanhan ehdottomasti tietää, että miksen saa maksaa kunnon laskua kuin kunnon kansalaiset ja mistä ihmeestä tämä kaikki johtuu. En halua mitään armopaloja! Sitten seuraavaksi kirjoitan tänne foorumille ja haukun ko. liittymän täydeksi paskaksi, kun kehtasivat laskuttaa liian vähän. Ja tietenkin kaikki yhtyvät näkemykseeni tälllä foorumilla...

    Mutta jos ihan tosissaan ajatellaan, niin kaikki tarjouksethan ovat poikkeusta normaalista menettelystä ja vaatii aina jotain muutoksia, jolloin myös mahdollisuus virheisiin kasvaa. Ja niin kauan kuin ihmiset ovat tässä touhussa millään tavalla mukana, niin myös niin kauan tulee joskus virheitä. Ja harvapa sitä huomaa (en ainaakaan minä), jos lasku on pari euroa "liian pieni" eivätkä nekään, jotka sen huomaavat, pidä mitään hirveetä meteliä aiheesta.
     

Jaa tämä viestiketju