1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Telia city - 2g-roaming

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jace, 1/9/03.

1. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Elikkä, onko asia vieläkin niin, että pk-seudulla esim helsingissä on estetty, ettei telia city valitse sitä 2g:n verkkoa jos telian verkko näyttää heikommalta? Näin oli ainakin ennen.

Nimimerkillä tekstiviestin keskellä city-aluella 20cnt hintaan lähettänyt dna-telian kohta entinen asiakas.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Periaattessa on estetty, käytännössä päästää paikka paikoin läpi.

8.9 alkaen ei ole merkitystä mistä verkosta liikenne tapahtuu.

Citynumerot ovat nyt arvokkaita, ei kannata irtisanoa. Henkilökohtaisesesti voisin esimerkiksi ostaa cityliittmän.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    ÄLÄ IHMEESSÄ IRTISANO LIITTYMÄÄSI!!!! Nimittäin 8.9 alkaen Telian oma cityverkko ajetaan alas eli siis lakkautetaan, City- ja Plus-liittymät siirtyy pysyvästi käyttämään Suomen 2G:n verkkoa mutta hinnat laskee!!!

Eli sen tekstarin hinta tulee olemaan koko Suomessa 8 snt/kpl. Ja puhelut koko Suomessa Teliaan ja Dnahan ja lankaan 8 snt/min ja muihin verkkoihin 17 snt/min (ennen oli 20 snt/min).

Eli ehdottomasti kannattaa pitää se Cityliittymä!!! Ja sama koskee myös Plus-liittymiä!

4. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Telian täti aspassa totesi kylmän rauhallisesti, että asiakkaille on viimevuoden toukokuussa postitettu kirjeet, että saa estää ettei Telia City mene OLLENKAAN 2g:n verkkoon. Että sen takia kun tätä estoa ei ole päällä on puhelimeni onnistunut pk-seudulla menemään 2g:n verkkoon ja tekstiviestikin on lähtenyt 20cnt hinnalla. Yritti vain selittää, että kirje on lähtenyt kaikille silloin, että jos tahtoo sen eston että ei mene 2g:n verkkoon (OLLENKAAN) niin pitää tilata..

ps. ja itse aspaan sai jonottaa pitemmän aikaa ennen kuin vastasivat.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Asiahan on siis niin, että kaikilla asiakkailla on päällä tuo pääkaupunkiseudun 2G esto. Erikseen on voinut ilmoittaa aspaan, että poistavat Roaming mahdollisuuden. Asiakkaille on ilmoitettu tästä mahdollisuudesta kirjeitse ja Telia ei ota vastuuta 2G:n verkossa kulkevista kalliimmista puheluista, vaan asiakkaan tulee itse olla asian kanssa tarkkana.

6. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Jahas, jotta telian täti sitten taas puhunut aivan omiaan.. No, hieman jäi epämääräiseksi kyllä, että jotain lupasi laskutukseen olla yhteydessä kun vänkkäsin vastaan vaa..

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itseasiassa tuo homma kulkee jotakuinkin niin että pääkaupunkiseudulla ei voi määritellä itse puhelimesta käyttää Suomen 2G:n verkkoa vaan puhelin tekee sen itse jos automaattinen verkonhaku on päällä, eli manuaalisesti jos koittaa hakea Suomen 2G:n verkkoo niin ei pääse. Toisaalta sen voi itse myös estää eli manuaalihaulla laittaa Telian verkon niin silloin puhelin ei itsekseen mene Suomen 2G:n verkkoon kun Telian verkko on huonossa kentässä.

Lisäys: Koitetaan kestää vielä vajaa viikko tuota heikkoa Telian kuuluvuutta, sit helpottaa. :)

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Paskapuhetta. Monin paikoin pääsee 2G:n verkkoon ihan manuaalivalinnalla. Annetaan koordinaateiksi nyt vaikka Hankasuontie 9, Jumbon Prisma tai Vantaan Bauhaus.

Ja mitä Telian verkon kuuluuvuuteen tulee, olen ollut tyytyväinen. Ei ole häiritseviä kuuluvuusaluekatveita osunut kohdalleni. Helpotusta ei ole tiedossa koska olemmehan kohta vielä vain enemmän dna:n asiakkaita.

9. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Lisätään tuohon vielä Espoon Ikean alakerta.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Miksi kyseenalaistat kaiken mitä sanon? Minä en puhu paskaa, sopii tulla kokeilemaan kännylläsi, minä koitin päästä manuaalivalinnalla Suomen 2G:n verkkoon mutta puhelinpa ilmoittaa että kielletty! En kai menisi puhumaan jos en itse olis kokeillut. En tiedä sitten että onko jotain harvoja paikkoja jossa manuaalivalinta Suomen 2G:n verkkoon olisi sallittu.

Ja on muuten aika uskomatonta että SINÄ olet muka Dnan jälleenmyyjä kuten taisit jossain välissä kertoa. Uskomatonta että jälleenmyyjänä haukut omaa tuotettasi niin paljon että väität että Telian kuuluvuus heikkenee tai ei ainakaan parane kun siirrytään kokonaan Suomen 2G:n verkkoon. Sanon tämän ihan rehellisesti enkä kaipaa mitään paskanjauhantamussutusta sinulta mutta täällä missä asun, kuuluu Telian oma verkko todella huonosti mutta Suomen 2G:n verkko mitä Dna Maratonini käyttää, kuuluu suorastaan loistavasti. Joten voit ymmärtää miksi odotan 8.9 päivää kuin kuuta nousevaa!

Editoitu mokomien kirjoitusvirheiden takia.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyseenalaistaminen on hauskaa. Tehdäänkö treffit ja ajetaan muutamassa paikassa pääkaupunkiseudulla, jossa pääsee kivutta 2G:n verkkoon, niin voit kokea sen huuman ihan itse?

Minä en olekaan mistään dna ykkösketjusta. Myymme kyllä dna:n liittymiä ja oma kuukausimyyntini on tyyliin 5 liittymää/kk. Se miksi uskallan kyseenalaistaa Dna Finlandin tuotteita, on asiakaspalautteet ja omakohtainen kokemus. Monia kertoja ollaan raivostuneen asiakkaan kanssa selvitelty epäselvyyksiä laskujen kanssa, jonoteltu iloisesti dna edustajantukeen/asiakaspalveluun. Jollain asiat menee hyvin ja jotkut joutuvat kohtaamaan vaikeuksia. Dna:lla on hyviäkin puolia sitä ei sovi unohtaa. Vuoden kuluttua kuitenkin näemme, minkälaista on todellinen liikehdintä operaattorilta toiselle. Dna:n pitäisi saada asiat mahdollisimman nopeasti toimimaan.

En ole suinkaan väittänyt, että Telian kuuluvuus heikkenee. Olen ainoastaan sanonut, että olen ollut tyytyväinen Telian kuuluvuuteen. Opettele lukeamaan tekstit hieman tarkemmin.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ainahan voitte purkaa edustussopimukset Dnan kanssa jos kerran myynti on niin vähäistä ja lisäksi palaute on negatiivista ja omat kokemukset Dnan kanssa on niin ikäviä. Kukaan ei pakota Dnata käyttämään saati sitä myymään. Jos firma on sinun oma niin eihän ole mitään ongelmaa, senkun vain soitat ja keskustelet sopparin purkamisesta, jos työskentelet toisen leivissä niin voit ehdottaa pomollesi sopimuksen purkamista.

OK, ehkä sanoin väärin että heikkenisi mutta ainakin väitit ettei se helpota, mutta tuohon väitteeseen otan eri kannan, kyllä se helpottaa ainakin joillain alueilla. Viittaan siis edelliseen viestiini jota en ala enää kelaamaan uudestaan täällä.

13. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Miksi purkaa sopimusta? Numeronsiirrettävyyden aikana täytyy ottaa kaikista operaattoreista hyöty irti. Moni myyjämme on ottanut kuitenkin kannan, että ei myy dna liittymiä. Asiakas tulee avautumaan ongelmistaan useinmiten myyjäliikkeeseen.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Miksi ottaisikaan? Asiahan on ilmoitettu hinnastossa ja jokainen saa laittaa sen manuaalihaun päälle, niin ei tule vahinkoja. Näin minä olen tehnyt. (Vastaava "ongelma" voi tulla esim. valtakunnan raja-alueilla liikuttaessa.)
    8.9. jälkeen nuo liittymätyypit ovat kyllä aika kilpailukykyisiä valtakunnallisuuden myötä... ehkäpä pidän omaanikin vielä vähän aikaa...

Jaa tämä viestiketju