Telia TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)

Tumppu

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
1435
Reaktiopisteet
392
Puhelinmalli
6150
Syyskuulta 9,83 € sisältäen 1Gt dataa, 24 min puheluita sekä yhden tekstarin..
Halvempaa olisi MOI;lla... Dataakin vielä 3Gt lisää käytettävissä. Tietty jos Denan verkko ei toimi käyttöalueella yhtä hyvin niin ymmärrän valinnan.
 

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
2460
Reaktiopisteet
267
Puhelinmalli
S10
Jees, eli aika minimaalisella käytöllä jo kympin verran.
 

Siniviiva

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
18.1.2005
Viestit
3091
Reaktiopisteet
124
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S9
^ Niin, turhaa tuolla käytöllä oli maksaa paria kymmpiä kuussa rajattomasta liittymästä. Siis ainakin kympin verran säästöä..
 

olkitu

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
27.7.2015
Viestit
406
Reaktiopisteet
81
Puhelinmalli
Sony Xperia 1 ja OnePlus 8

Nyt on testattu Telian 5G verkkoakin. Parhaat nopeudet saatu 5G areenalla.
 

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
5.9.2017
Viestit
747
Reaktiopisteet
253
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Telian Prepaid muutettu laskutusliittymäksi. Liittymä muuttui samantien tilauksesta ilman simin jne. vaihtoa. Mutta esimerkiksi "SALASANA" numeroon 15400 ei saa lähetettyä kun tulee virhettä "Tästä liittymästä ei voi lähettää viestiä valitsemaasi numeroon." Ko. viestillä siis tilataan salasana omille sivuille puhelinnumerolla kirjautumista varten. Telian fb-asiakaspalvelusta yritin hakea apua niin osaamaton kaveri ekana kivenkovaa väitti ettei puhelinnumerolla pysty hallitsemaan saati kirjautumaan mihinkään. Linkkasin useita Telian omien sivujen ohjeita, jossa oli ohjeet ja salasanan tilausohjeet. Sen jälkeen alkoi kivenkovaan väittämään että olisi palvelunumero estot päällä: niitäkään ei ole (ei ylipäätään mitään estoja). Sitten alkoikin levittelemään käsiä ja jauhamaan liirumlaarum sontaa. Tälläistä palvelua joku Jere tarjoaa kun ekana ei suostu myöntämään edes ko. tavan olemassaoloa.

Kysymys onkin onko tässä vain jotain viiveitä vai onko porukalla hajua miksei tuo toimi? Telian asiakaspalvelusta ei ole tippaakaan hyötyä tässä.
Entä onko porukalla kokemusta Voltesta? Sekään ei näytä toimivan vaikka puhelin ja liittymä on tuettuja (Oneplus 7 Pro & Rajaton 200M).
 

kartami

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
63   0   0
Liittynyt
16.10.2010
Viestit
5176
Reaktiopisteet
3553
Puhelinmalli
S20
Entä onko porukalla kokemusta Voltesta?
Toimii hyvin volte + vowifi iPhonella. Kannattaa varmistaa aspasta että se on kytketty päälle. Sivujen mukaan olisi automaagisesti kytketty kaikkiin liittymiin mutta näin ei taida olla.
 

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
30   0   0
Liittynyt
7.12.2005
Viestit
35306
Reaktiopisteet
13872
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
esimerkiksi "SALASANA" numeroon 15400 ei saa lähetettyä kun tulee virhettä "Tästä liittymästä ei voi lähettää viestiä valitsemaasi numeroon." Ko. viestillä siis tilataan salasana omille sivuille puhelinnumerolla kirjautumista varten.
Nii, oliko tuo yrityliittymä?

Yksityishenkilöt tekevät tunnukset kirjautumalla ja tunnistautumalla.
 

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Liittynyt
1.7.2009
Viestit
2342
Reaktiopisteet
579
Telia päivitti tolppaa ja tuli viesti päivittää modeemi uusimpaan versioon kotona tai verkko on hidas. Melkein viikko meni sitten hitaalla ku mikä, kunnes päivitys vihdoin oli saatavilla modeemilla. Meinasin jo kävellä kilpailijalle. Ensimmäinen kerta kun tällaista viestiä tullut Telialta (varmaan 20v ollut asiakas).
 

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
9782
Reaktiopisteet
547
Telian Prepaid muutettu laskutusliittymäksi. Liittymä muuttui samantien tilauksesta ilman simin jne. vaihtoa. Mutta esimerkiksi "SALASANA" numeroon 15400 ei saa lähetettyä kun tulee virhettä "Tästä liittymästä ei voi lähettää viestiä valitsemaasi numeroon." Ko. viestillä siis tilataan salasana omille sivuille puhelinnumerolla kirjautumista varten. Telian fb-asiakaspalvelusta yritin hakea apua niin osaamaton kaveri ekana kivenkovaa väitti ettei puhelinnumerolla pysty hallitsemaan saati kirjautumaan mihinkään. Linkkasin useita Telian omien sivujen ohjeita, jossa oli ohjeet ja salasanan tilausohjeet. Sen jälkeen alkoi kivenkovaan väittämään että olisi palvelunumero estot päällä: niitäkään ei ole (ei ylipäätään mitään estoja). Sitten alkoikin levittelemään käsiä ja jauhamaan liirumlaarum sontaa. Tälläistä palvelua joku Jere tarjoaa kun ekana ei suostu myöntämään edes ko. tavan olemassaoloa.

Kysymys onkin onko tässä vain jotain viiveitä vai onko porukalla hajua miksei tuo toimi? Telian asiakaspalvelusta ei ole tippaakaan hyötyä tässä.
Entä onko porukalla kokemusta Voltesta? Sekään ei näytä toimivan vaikka puhelin ja liittymä on tuettuja (Oneplus 7 Pro & Rajaton 200M).
Kyllä tuon 15400 numeron pitäisi toimia kaikista Telian liittymistä (laskutus ja prepaid). Eihän liittymälle ole vahingossa lipsahtanut jonkinlaista palvelunumeroestoa? Toinen vaihtoehto on, että liittymä on jäänyt operaattorin järjestelmissä jotenkin jumiin tuon vaihdoksen yhteydessä.

Kuten Qwertyi neuvoi niin kannattaa luoda tunnukset Omille Sivuille Telian nettisivujen kautta pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Sitten pääset kirjautumaan sisään ja näet mitä palveluita liittymällä on.

Jos et vielä parin päivän jälkeenkään pysty lähettämään viestejä 15400 numeroon niin kannattaa ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun Omien Sivujen kautta tai pyytää asiakaspalvelua yhdistämään sinne.
 

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
5.9.2017
Viestit
747
Reaktiopisteet
253
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Nii, oliko tuo yrityliittymä?

Yksityishenkilöt tekevät tunnukset kirjautumalla ja tunnistautumalla.
En ole liittymän omistaja vaan haltija. Ihan yksityishenkilön liittymä kyseessä.
 

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
5.9.2017
Viestit
747
Reaktiopisteet
253
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Kyllä tuon 15400 numeron pitäisi toimia kaikista Telian liittymistä (laskutus ja prepaid). Eihän liittymälle ole vahingossa lipsahtanut jonkinlaista palvelunumeroestoa? Toinen vaihtoehto on, että liittymä on jäänyt operaattorin järjestelmissä jotenkin jumiin tuon vaihdoksen yhteydessä.

Kuten Qwertyi neuvoi niin kannattaa luoda tunnukset Omille Sivuille Telian nettisivujen kautta pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Sitten pääset kirjautumaan sisään ja näet mitä palveluita liittymällä on.

Jos et vielä parin päivän jälkeenkään pysty lähettämään viestejä 15400 numeroon niin kannattaa ottaa yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun Omien Sivujen kautta tai pyytää asiakaspalvelua yhdistämään sinne.
Palvelunumero estoja ei ole, tsekattiin eilen läpi. Liittymän palveluissa ei ollut muutakaan mikä voisi selittää ko. estot. Onko jotain halpaa palvelunumeroa johon voisin testimielessä viestin lähettää ja kokeilla meneekö sinne läpi?
 

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.1.2005
Viestit
2275
Reaktiopisteet
592
Puhelinmalli
Samsung GT-B2710, Nokia 6310, 700, 6630
Toinen vaihtoehto on, että liittymä on jäänyt operaattorin järjestelmissä jotenkin jumiin tuon vaihdoksen yhteydessä.
Tätä minäkin epäilen. Liittymä leijunee jossakin puolitilassa prepaid- ja laskuliittymien välissä. Saldo on nollattu ja siirretty laskutusjärjestelmään hyvitysriviksi, mutta prepaid-saldon tarkastus on jäänyt päälle. Nollasaldolla ei voi viestitellä 15400 numeroon.

Onko jotain halpaa palvelunumeroa johon voisin testimielessä viestin lähettää ja kokeilla meneekö sinne läpi?
15400 ASETUKSET, pitäisi olla ilmainen.
15400 PREPAID SALDO, pitäisi olla ilmainen.
15400 SALDO, 0,17 €/kpl.

Onko teillä linja-autoasemalla mobiili-wc? Kokeile avata ovi puhelimella.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
17.3.2019
Viestit
9
Reaktiopisteet
5
Puhelinmalli
Nokia 6.1
Voit myös varata meiltä soittoajan tämän linkin kautta. Meidän kaikki yhteystiedot löydät puolestaan kootusti täältä. // Tanja
Ei ollut puhelinpalvelun kanssa höpöttämisestä iloa. Siellä väitettiin vain vian olevan Googlen päässä. Minulla on nyt näyttöä kahdesta kirjaostoksesta Googlen Play-kaupasta Telian prepaid-liittymällä, joista molemmilla kerroilla saldoa hupeni 24 % enemmän kuin kaupan verollinen hinta. Sitten on vertailuna samasta kaupasta kirjaostos kilpailijan prepaid-liittymällä, joka vei saldoa sentilleen kaupan verollisen hinnan verran. Jo vanha kansa tapasi sanoa Telen laskutuksen toimivan vähän miten sattuu. Korjatkaa.
 

spacman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
8.11.2003
Viestit
221
Reaktiopisteet
47
Puhelinmalli
Sony Xperia x
Kirjallinen reklamaatio vaan Telialle jossa vaadit teliaa osoittamaan että mistä ko. 24% hinta on muodostunut
 

kartami

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
63   0   0
Liittynyt
16.10.2010
Viestit
5176
Reaktiopisteet
3553
Puhelinmalli
S20
Toi kuulostaa kyllä nyt niin erikoiselta että saatko screenshotit tänne?
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1486
Reaktiopisteet
274
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Kysymys onkin onko tässä vain jotain viiveitä vai onko porukalla hajua miksei tuo toimi? Telian asiakaspalvelusta ei ole tippaakaan hyötyä tässä.
Entä onko porukalla kokemusta Voltesta? Sekään ei näytä toimivan vaikka puhelin ja liittymä on tuettuja (Oneplus 7 Pro & Rajaton 200M).
Siellä on todennäköisesti jäänyt jokin muutoksen yhteydessä "jumiin" mitä tässä keskustelussa on arvailtukin.
Jos täytät meille täältä vikailmoituksen, niin päästään tuo korjaamaan kuntoon! Eli täyttele sinne nuo liittymätietosi ja kuvaus tuosta ettei lähetys onnistu 15400-numeroon

//Sanna
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1486
Reaktiopisteet
274
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Ei ollut puhelinpalvelun kanssa höpöttämisestä iloa. Siellä väitettiin vain vian olevan Googlen päässä. Minulla on nyt näyttöä kahdesta kirjaostoksesta Googlen Play-kaupasta Telian prepaid-liittymällä, joista molemmilla kerroilla saldoa hupeni 24 % enemmän kuin kaupan verollinen hinta. Sitten on vertailuna samasta kaupasta kirjaostos kilpailijan prepaid-liittymällä, joka vei saldoa sentilleen kaupan verollisen hinnan verran. Jo vanha kansa tapasi sanoa Telen laskutuksen toimivan vähän miten sattuu. Korjatkaa.
Okei, vaikutaa tosiaan siltä että kyllä meidän on saatava tämä tarkempaan selvitykseen!
Harmi nyt pompotella sinua edestakaisin, mutta täällä foorumilla emme pysty asiakastietoja käsittelemään tai niitä vastaanottamaan. Meidän tulisi saada vielä tietosi jotta pystymme tekemään selvityspyynnön laskutukseen, pystytkö vielä kokeilemaan tuota yhteydenottolomakkeen lähetystä, tai piipahtamalla esimerkiksi chatissamme jotta saadaan homma eteenpäin?
Chattiin pääset kun kirjaudut asiakassivuillesi, ja avaat chatin sivun oikeasta alanurkasta. Pääset juttelemaan asiakaspalvelijalle kun klikkaat muutaman kerran Botin vaihtoehdoista "ei mikään näistä"

//Sanna
 

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
5.9.2017
Viestit
747
Reaktiopisteet
253
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Nyt huomaa taas Telian kankeuden... Myyvät tavaraa ihan laidasta laitaan, joilla valmistajan myöntämät takuut. Tavara ostettu tunnistautuneena ja rahoituksella, mutta Telialta ei saa jälkikäteen takuutodistusta. Vuoden vanha Samsungin pelinäyttö hajosi, jossa 24kk takuu mutta kuittia en löytänyt eikä Telialta sitä jälkikäteen saa muuta kuin puhelimiin ja tabletteihin. Ainakin näin väittää chatin Jonna... Tietää ainakin ettei Telialta enään tilaile sitten. Elisalta esimerkiksi saa kätevästi omilta sivuilta ihan itse, laitteesta kuin laitteesta.
 
1

17702

Palaute - 100%
5   0   0
Nyt huomaa taas Telian kankeuden... Myyvät tavaraa ihan laidasta laitaan, joilla valmistajan myöntämät takuut. Tavara ostettu tunnistautuneena ja rahoituksella, mutta Telialta ei saa jälkikäteen takuutodistusta. Vuoden vanha Samsungin pelinäyttö hajosi, jossa 24kk takuu mutta kuittia en löytänyt eikä Telialta sitä jälkikäteen saa muuta kuin puhelimiin ja tabletteihin. Ainakin näin väittää chatin Jonna... Tietää ainakin ettei Telialta enään tilaile sitten. Elisalta esimerkiksi saa kätevästi omilta sivuilta ihan itse, laitteesta kuin laitteesta.
”Minun Telia” kännykkäappsissa on ainakin itselläni listaus kaikesta tilatusta vuosien takaa. Pelkkä merkintä ostopäivästä kyseisessä listassa yhdistettynä laitteen merkkiin ja malliin samassa listassa pitäisi riittää todistamaan ostopäivän ja paikan.
 
Top Bottom