Telia TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
210
Puhelinmalli
S10
Jos nyt siis ymmärsin oikein on max. päiväveloitus 1€, joten näin ollen 7 päivän reissulla saisi 7€ laskun tuolla yhteensä 2Gt:n datasiirrolla ellei kyseisen kuukauden aikana ole muuta käyttöä?

Ts. Elisan 3,72€/Gt hinnalla ei oikeastaan kannata tuota Dottia ottaa.

pekkte

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
11
Puhelinmalli
Lumia 950
Kyllä varmaan meitäkin on jolle Dot sopii. Aikaisemman 15€ maksavan liittymän jälkeen 8kk Dotia käyttämällä yksikään lasku ei ole mennyt yli 5€ (heinäkuu 1.59€). Mobiilidatan käyttö jää alle 500 Megaa. Langatonta pystyn käyttämään kotona ja töissä.

juq

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Muilla kokemusta kanavapakettien perumisesta? Alkukesästä winback-tarjouksen ohessa kylkeen tuli liuta kanavapaketteja, jotka peruin ennen 1kk jakson loppua koska niitä en käyttänyt. Nyt vastikään kuitenkin kesältä tuli kanavapaketeista lasku. Chattiin otin yhteyttä ja he peruivat paketit. Lasku näytti jäävän voimaan, joten olin nyt sinne uudestaan yhteydessä. Sanoivat vain että perumista ei ole tapahtunut, lasku pysyy voimassa. Mitenhän tässä voi kellekkään todistella että paketit aikoinaan peruin, näköjään ei kuitenkaan Telialla tämmöistä ole tapahtunut. Yksi paketti ilmeisesti oli vain peruuntunut.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
157   0   0
Reaktiopisteet
6296
Puhelinmalli
lippulaiva
Muilla kokemusta kanavapakettien perumisesta? Alkukesästä winback-tarjouksen ohessa kylkeen tuli liuta kanavapaketteja, jotka peruin ennen 1kk jakson loppua koska niitä en käyttänyt. Nyt vastikään kuitenkin kesältä tuli kanavapaketeista lasku. Chattiin otin yhteyttä ja he peruivat paketit. Lasku näytti jäävän voimaan, joten olin nyt sinne uudestaan yhteydessä. Sanoivat vain että perumista ei ole tapahtunut, lasku pysyy voimassa. Mitenhän tässä voi kellekkään todistella että paketit aikoinaan peruin, näköjään ei kuitenkaan Telialla tämmöistä ole tapahtunut. Yksi paketti ilmeisesti oli vain peruuntunut.
Just tällasen shown takia en ota koskaan noita ilmasia, nyttenkin olisi vaikka mitä tarjolla mutta en jaksa sotia niiden lopetuksen takia.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4
Puhelinmalli
Nokia 6.1
Hei! www.telia.fi/dot > sivun alareunasta usein kysytyt kysymykset > hinnoittelu

Tuolla on maininta siitä, että Telia Dot on tarkoitettu säännölliseen käyttöön, joten jos siirrät numerosi Telia Dotiin mutta et käytä liittymääsi, veloitetaan liittymästä 5 € kuukaudessa. Maksua ei kuitenkaan veloiteta, jos liittymän numero on uusi (eli kyseessä ei ole numeronsiirto) tai sinulla on Telia Dotissa muita, säännöllisessä käytössä olevia liittymiä. // Hanna
Koskeeko tämä myös siirtoa toisesta Telian liittymästä, jonka numero on Telian numeroavaruudesta?

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
3531
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Olen edelleen katkera kun svedupellet ryösti isiemme perinnön

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Koskeeko tämä myös siirtoa toisesta Telian liittymästä, jonka numero on Telian numeroavaruudesta?
Juuri näin, koskee myös Telian liittymien vaihtoa Dot-liittymäksi. //Essi

Neutral

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
81
Puhelinmalli
Huawei P20 pro, Huawei Play
Just tällasen shown takia en ota koskaan noita ilmasia, nyttenkin olisi vaikka mitä tarjolla mutta en jaksa sotia niiden lopetuksen takia.
Sama juttu.. Myös tuo yleinen pakkomyynti ärsyttää. Hoidat jotain muuta asiaa aspan kanssa niin lopuksi aletaan tyrkyttämään jotain
helkkarin virusturvaa kk maksulla.

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
483
Puhelinmalli
Nokia 6630, 700, 6310, N-Gage
Jos nyt siis ymmärsin oikein on max. päiväveloitus 1€, joten näin ollen 7 päivän reissulla saisi 7€ laskun tuolla yhteensä 2Gt:n datasiirrolla
Ei tule ihan noin paljoa. Vuorokauden enimmäisveloitus täyttyy 0,474 Gt tiedonsiirrolla. 7 vrk 7 € vaatii siis 3,318 Gt siirtämisen.

Jos siirrät tietoa joka päivä tasaisesti 0,286 Gt/vrk, 7 vrk hinnaksi Telia Dotilla tulee 6,34 €.

Mikäli taas käännät pariksi päiväksi mobiilidatan pois ja käytät 0,400 Gt/vrk 5 vrk ajan, kerrytät 4,82 € laskua.

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
210
Puhelinmalli
S10
Ok, kiitän selkeästä esimerkistä:)

Luvalla sanoen tuo Dotin hinnoittelu on kyllä sen verran epälooginen ettei mitään rajaa.

Ps. Dotin arvio omalla kohdallani oli 21€.

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Lukemisen ymmärtäminen. Sanoinpa tuossa eilen irti kahta kokeilujakson ohjelmakirjastoa Chatin kautta. Kerroin heti alkuun, että syy miksi otan chatin kautta yhteyttä on se, että "Poista palvelu" painike kanavapaketin sivulla ei toimi. Tämän jälkeen ohjeistettiin ilmeisesti vanhentuneella(?) ohjeella sama polku kuin itse olin kulkenut paitsi, että itselläni ei ole kanavapaketin sivuilla erillistä "Muokkaa" kohtaa vaan suoraan "Poista palvelu" painike. Toistin vielä, että ko. painike ei toimi johon asiakaspalvelija vastasi "Poistan ne täältä, ei ollut tosiaan omilla sivuilla sitä mahdollisuutta digiboksilta poistaa. "

Toinen kerta samalla tavalla. Eikö olisi helpompaa vain tarkistaa asia heti alkuun, kun kerrotaan ettei irtisanominen onnistu? Ilmeisesti jotenkin sen sieltä näette ettei se onnistu kunhan vain tarkistatte asian.

Tai oikeastaan olisi parempi että se irtisanominen toimisi kuten pitää :D

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
3531
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Lukemisen ymmärtäminen. Sanoinpa tuossa eilen irti kahta kokeilujakson ohjelmakirjastoa Chatin kautta. Kerroin heti alkuun, että syy miksi otan chatin kautta yhteyttä on se, että "Poista palvelu" painike kanavapaketin sivulla ei toimi. Tämän jälkeen ohjeistettiin ilmeisesti vanhentuneella(?) ohjeella sama polku kuin itse olin kulkenut paitsi, että itselläni ei ole kanavapaketin sivuilla erillistä "Muokkaa" kohtaa vaan suoraan "Poista palvelu" painike. Toistin vielä, että ko. painike ei toimi johon asiakaspalvelija vastasi "Poistan ne täältä, ei ollut tosiaan omilla sivuilla sitä mahdollisuutta digiboksilta poistaa. "

Toinen kerta samalla tavalla. Eikö olisi helpompaa vain tarkistaa asia heti alkuun, kun kerrotaan ettei irtisanominen onnistu? Ilmeisesti jotenkin sen sieltä näette ettei se onnistu kunhan vain tarkistatte asian.

Se ideahan siinä kokeilujaksossa on ettei siitä pääse perkeleelläkään irti. Artisti vain maksaa ja maksaa. Riittävän moni tyytyy kohtaloonsa ja kassakone kiittää

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Se on ihan totta, että boksin kanavia ei tällä hetkellä saa poistettua omien sivujen kautta. Telia TV -sovelluksen kanavia voi kuitenkin helposti hallinnoida omilla sivuilla tai Minun Telia -sovelluksen kautta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikissa kanavatilauksissa on kuukauden minimitilausjakso, jonka jälkeen ne saa poikki samalle päivälle. Toki tällaiset testijaksot on eriasia ja mahdollista katkaista jo kokeilujakson aikana halutessaan.

//Niko

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Se on ihan totta, että boksin kanavia ei tällä hetkellä saa poistettua omien sivujen kautta. Telia TV -sovelluksen kanavia voi kuitenkin helposti hallinnoida omilla sivuilla tai Minun Telia -sovelluksen kautta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikissa kanavatilauksissa on kuukauden minimitilausjakso, jonka jälkeen ne saa poikki samalle päivälle. Toki tällaiset testijaksot on eriasia ja mahdollista katkaista jo kokeilujakson aikana halutessaan.

//Niko
Heh, näppärää että ne saa sovelluksesta poistettua, nehän kuuluu sen digiboksin kanavapaketin hintaan ? En vain ymmärrä mikä hyöty niitä sieltä olisi poistaa jos pääkanavapaketti jää boksille ja lasku juoksee. Osui @dale.jr aika oikeaan :D

Ja jos niitä ei tällä hetkellä voi poistaa niin miksi siellä opastetaan kuitenkin itse niitä poistamaan? ?

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Heh, näppärää että ne saa sovelluksesta poistettua, nehän kuuluu sen digiboksin kanavapaketin hintaan ? En vain ymmärrä mikä hyöty niitä sieltä olisi poistaa jos pääkanavapaketti jää boksille ja lasku juoksee. Osui @dale.jr aika oikeaan :D

Ja jos niitä ei tällä hetkellä voi poistaa niin miksi siellä opastetaan kuitenkin itse niitä poistamaan? ?
Sitä en osaa valitettavasti sanoa, ensimmäisenä tulee mieleen inhimillinen väärinkäsitys, koska kyseessä on lähellä toisiaan olevat tuotteet. Eli TV-sovelluksen kanavapakettien hallinnointi onnistuu, mutta digiboksin ei. Hallinnointi koskee niin maksuttomia kuin maksullisiakin paketteja. //Laura

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2293
Puhelinmalli
S7

Tätä samaa olen joutunut aspan kanssa riitelemään monta kertaa. Tietävät kyllä mutta vaikeuttavat tahallaan irtisanomista.

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Sitä en osaa valitettavasti sanoa, ensimmäisenä tulee mieleen inhimillinen väärinkäsitys, koska kyseessä on lähellä toisiaan olevat tuotteet. Eli TV-sovelluksen kanavapakettien hallinnointi onnistuu, mutta digiboksin ei. Hallinnointi koskee niin maksuttomia kuin maksullisiakin paketteja. //Laura
Kummallisesti kuitenkin neuvottiin aloittamaan klikkaamalla "Telia TV laajakaistalla" eli samasta tuotteesta kuitenkin puhuttiin.

No ei tästä sen enempää, homma tuli kuitenkin lopulta kuntoon.

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2293
Puhelinmalli
S7
Kummallisesti kuitenkin neuvottiin aloittamaan klikkaamalla "Telia TV laajakaistalla" eli samasta tuotteesta kuitenkin puhuttiin.

No ei tästä sen enempää, homma tuli kuitenkin lopulta kuntoon.
Näin juuri itselläkin.

Top Bottom