Telia TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)

lasselusse

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
22.3.2004
Viestit
255
Reaktiopisteet
26
Puhelinmalli
android cell
Siirryin Telialle muutaman vuoden DNAn yhteiselon jälkeen mutta perhana kun eivät saa sitten sukunimeä kirjoitettua oikein. Laskut\Omissa tiedoissa lukee Sirin vaikka pitäisi olla Sirén. Ei nyt mikään maailman isoin ongelma kuitenkaan mutta osui silmään kun tietojani katselin. Tuosta olen vääntänyt asiakaspalvelun kanssa viestien vaihdoilla ja sanoivat että saavat tiedot suoraan väestörekisterikeskuksesta. Dna:lla yms kyllä näkynyt nimi oikein.
mini-kommenttina, vika voi olla väestörekisteri keskuksessa. enkä olisi ihmeissään jos olisi jotain päällekkäisiä järjestelmiä. monet valtion organisaatiot taitavat vieläkin käyttää iso 8859-1 merkkikoodausta (tai muita 8-bittisiä) joka mielestäni kuuluu museoon.
 

kurkimies

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
12.1.2010
Viestit
238
Reaktiopisteet
15
mini-kommenttina, vika voi olla väestörekisteri keskuksessa. enkä olisi ihmeissään jos olisi jotain päällekkäisiä järjestelmiä. monet valtion organisaatiot taitavat vieläkin käyttää iso 8859-1 merkkikoodausta (tai muita 8-bittisiä) joka mielestäni kuuluu museoon.
No ei tässä mitään eli jouduin vääntämään Telian kanssa edellisen osoitteen pariin kertaan uudestaan ennenkuin tuli oikea osoite. Myyjä ihmetteli kans asiaa vaikka kertoili tulevan väestörekisteristä osoite. Nykyiseen osoitteeseen muuttaessa osoite muuttui automaattisesti oikeaksi.

Mut joo, ei ollut aikanaan helppoa hankkia Elisan ktv-verkkoon kanavakorttia. Olivat kuulemma tehneet vähemmän soppareita ja ei tahtonut myyjä löytää ensin osoitetta vaikka kolme vuotta olin ehtinyt asua.
 

kurkimies

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
12.1.2010
Viestit
238
Reaktiopisteet
15
”Olemme pahoillamme että Suomen Yhteisverkon puolelta löydettiin parametri ja määritys vikoja. Näihin ei Telian puolelta voi oikein vaikuttaa koska radioverkon ylläpito on Suomen Yhteisverkon hallussa. Nyt täytyy toivoa että he korjaavat nämä ongelmat siellä ja saattavat radioverkon puolen kuntoon.”

Suora lainaus edellisestä kommunikaatiosta. Eipä auta uusia korjauspyyntöä.
Suosittelen ottamaan yhteyttä Yhteisverkon Antti Jokiseen eli hän hoitaa enemmän noita asioita ja kaverin pitäisi puuttua aika nopsaan asioihin
 

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
5.3.2013
Viestit
2740
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Telialla on kyllä jotain kummaa osoitetietojen hallinnassa. Itselläni vanha osoite putkahteli Telia TV sovelluksen laskutustietoihin, kuten myös ikivanha sähköpostiosoite eikä niitä itse päässyt muuttamaan. 3 kertaa eri yhteyksissä mainitsin asiasta ja vastaukset oli luokkaa "täällä näkyy osoitteet oikein" tai "korjataan" mutta ei koskaan korjaantunut.

Nyt viimeisimmällä kerralla kun olin aktivoimassa sovelluskatselua kanavapaketteihin tapahtui jotain, että minulle pamahti tuplat kaikista kanavapaketeista, nämä tuplat tietenkin normaalihinnoin(ei pitäisi olla kuulemma mahdollista tulla tuplia samoista paketeista) ja Telia TV sovellus muuttui nimeltä Telia TV Digiboksi. Tätä selvitellessä saatiin ainakin tuo sähköpostiosoite korjattua kun asiasta mainitsin. Vanhasta osoitetiedosta ei ole hajua koska ko. tuote katosi laskutettavien listasta.

Mainittakoon nyt loppuun, että nyt siellä on 2 kanavapakettia edelleen normaalihinnoin tuon sovelluksen puolella tai mikä Digiboksi nykyään onkaan ja 2 merkinnällä rinnakkaiskatselu tms. Mielenkiinnolla odotan tuota seuraavaa laskua :D
 

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
31.8.2014
Viestit
13114
Reaktiopisteet
5180
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Kuka on viimeksi aktivoinut uuden sim kortin... Muistuuko mieleen kauanko siinä kestää että uusi kortti alkaa toimimaan vai alkaako toimimaan heti aktivoinnin jälkeen?
 

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Liittynyt
7.4.2015
Viestit
3996
Reaktiopisteet
6039
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Kuka on viimeksi aktivoinut uuden sim kortin... Muistuuko mieleen kauanko siinä kestää että uusi kortti alkaa toimimaan vai alkaako toimimaan heti aktivoinnin jälkeen?
Ainakin tammikuussa alkoi uuden mobiililaajakaistan simmi toimimaan samantien. Siitä en tiedä miten menee vanhaa liittymää päivittäessä.
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Kuka on viimeksi aktivoinut uuden sim kortin... Muistuuko mieleen kauanko siinä kestää että uusi kortti alkaa toimimaan vai alkaako toimimaan heti aktivoinnin jälkeen?
Uusi kortti pitäisi alkaa toimimaan heti ellei päivityksissä ole yleisesti viivettä. Jos olet asettanut uuden kortin jo puhelimeen tai muuhun laitteeseen, suosittelen käynnistämään laitteen uudelleen. Näin se ottaa yhteyden verkkoon ja uusi kortti voi tälläkin toimenpiteellä lähteä toimimaan. Jos aktivoit kortin asiakaspalvelun kautta eikä uusi kortti toimi uudelleenkäynnistyksenkään jälkeen, kannattaa olla esim. chatin kautta yhteydessä niin katsotaan onko kaikki kunnossa.

//Merja
 

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
31.8.2014
Viestit
13114
Reaktiopisteet
5180
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Uusi kortti pitäisi alkaa toimimaan heti ellei päivityksissä ole yleisesti viivettä. Jos olet asettanut uuden kortin jo puhelimeen tai muuhun laitteeseen, suosittelen käynnistämään laitteen uudelleen. Näin se ottaa yhteyden verkkoon ja uusi kortti voi tälläkin toimenpiteellä lähteä toimimaan. Jos aktivoit kortin asiakaspalvelun kautta eikä uusi kortti toimi uudelleenkäynnistyksenkään jälkeen, kannattaa olla esim. chatin kautta yhteydessä niin katsotaan onko kaikki kunnossa.

//Merja
Varmistuksena kyselin. Uusi kortti on tilattu ja matkalla.
 

puh

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
3732
Reaktiopisteet
57
Puhelinmalli
Nokia 7+
Telialla on kyllä jotain kummaa osoitetietojen hallinnassa.
Meillä Telia TV:n tiedoissa katuosoite muuttui itsestään x-tiestä x-kujaksi. Mainitsin chatissa virheestä samalla kun viimeksi taas tein vikaria mix-kanavien valintamahdollisuuden katoamisesta omilta sivuilta, mutta mitään selitystä saati korjausta en asiaan saanut. Ihme firma.
 

axxu

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
26.5.2015
Viestit
69
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
iPhone 6s
@TeliaPartio

Voisitteko vähän selventää:

Telia Dot – Uuden aikakauden liittymä hinnoittelu alalaidasta:

Jos sinulla on käyttämätön liittymä, jonka haluaisit siirtää Telia Dotiin, se on toki ok, mutta silloin veloitamme numeron säilyttämisestä 5 €/kk. Emme peri maksua, jos liittymän numero on uusi tai sinulla on Telia Dotissa muita, säännöllisessä käytössä olevia liittymiä.
Käyttöehdoista:

10.1 Säännöllinen käyttö Telia Dot -liittymä on tarkoitettu säännölliseen käyttöön, eli käyttöä on oltava kolmen peräkkäisen kalenterikuukauden aikana yhteensä vähintään 15 €:n arvosta. Jos liittymää käytetään vähemmän, Telialla on oikeus veloittaa takautuvasti numeron säilyttämisestä 5 €/kk.
Eli jos avaa liittymän uudella numerolla niin onko säännöllisen käytön ehto voimassa vai ei?
 

mikuv

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
10.2.2004
Viestit
10
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Sony Xperia Z1
Kyselin tuota aspasta joku hetki takaperin ja vastaus on:

ma 29. heinäk. 2019 klo 10.17 Inkeri, Telia Dot -asiakaspalvelu kirjoitti:

Dotin uudet numerot voivat olla veloituksetta käyttämättä. Eli tuo 15€/3kk on vain siirretyille numeroille.



@TeliaPartio

Voisitteko vähän selventää:

Telia Dot – Uuden aikakauden liittymä hinnoittelu alalaidasta:



Käyttöehdoista:



Eli jos avaa liittymän uudella numerolla niin onko säännöllisen käytön ehto voimassa vai ei?
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
@TeliaPartio

Voisitteko vähän selventää:

Telia Dot – Uuden aikakauden liittymä hinnoittelu alalaidasta:



Käyttöehdoista:



Eli jos avaa liittymän uudella numerolla niin onko säännöllisen käytön ehto voimassa vai ei?
Kyselin tuota aspasta joku hetki takaperin ja vastaus on:

ma 29. heinäk. 2019 klo 10.17 Inkeri, Telia Dot -asiakaspalvelu kirjoitti:

Dotin uudet numerot voivat olla veloituksetta käyttämättä. Eli tuo 15€/3kk on vain siirretyille numeroille.
Juuri näin, kuin @mikuv sanoi. Eli tuo 15€/3kk koskee vain siirrettyjä numeroita //Olivia
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Hei! www.telia.fi/dot > sivun alareunasta usein kysytyt kysymykset > hinnoittelu

Tuolla on maininta siitä, että Telia Dot on tarkoitettu säännölliseen käyttöön, joten jos siirrät numerosi Telia Dotiin mutta et käytä liittymääsi, veloitetaan liittymästä 5 € kuukaudessa. Maksua ei kuitenkaan veloiteta, jos liittymän numero on uusi (eli kyseessä ei ole numeronsiirto) tai sinulla on Telia Dotissa muita, säännöllisessä käytössä olevia liittymiä. // Hanna
 

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
2359
Reaktiopisteet
210
Puhelinmalli
S10
Tuumasin että tilaan Dotin kakkos-SIM paikkaan uudella numerolla, niitä pohjoismaiden reissuja varten että voi datailla kotimaan hinnalla.

Paljonko tällä siis tulisi laskua jos käyttö olisi vaikkapa 2Gt dataa, ei mitään muuta?

Tuosta teidän hinnastostanne ei ota pirukaan selvää, mutta se lienee tarkoituskin.
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Voit kokeilla sitä ensimmäisen kuukauden veloituksetta. Sen jälkeen maksimissaan 1€/päivä. Lataamalla Telia Dot -sovelluksen näet nykyiseen käyttöösi perustuvan arvion hinnasta. :) // Hanna
 

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
2359
Reaktiopisteet
210
Puhelinmalli
S10
Hyvä vastaus, mutta en kysynyt mitään noista.

Paljonko siis tulee hintaa 2Gt:n datasiirrolle kun muuta käyttöä ei ole?
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
On mahdotonta sanoa ihan tarkkaa summaa, koska se riippuu siitä miten tuon 2Gt käyttää kuukauden aikana. Telia Dotissa on päivähinnoittelu. Lisätietoa hinnoittelusta löytyy täältä: www.telia.fi/dot/hinnoittelu // Hanna
 
Top Bottom