Telia TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
25.10.2018
Viestit
507
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Edelleen on joku yhteisverkko ongelma telialla. Viimeks aamulla meni puhelu poikki. Alkaa pikkuhiljaa tympiä kun vika on ollut päällä jo kuukauden. Nettipuhelut kyllä pelaa mutta ei niitä tule käytettyä.
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Edelleen on joku yhteisverkko ongelma telialla. Viimeks aamulla meni puhelu poikki. Alkaa pikkuhiljaa tympiä kun vika on ollut päällä jo kuukauden. Nettipuhelut kyllä pelaa mutta ei niitä tule käytettyä.
Ootko kokeillut jo verkkoasetusten nollausta/palautusta ja tapahtuuko tuota myös useammalla laitteella?

//Joonas S.
 

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
25.10.2018
Viestit
507
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Ootko kokeillut jo verkkoasetusten nollausta/palautusta ja tapahtuuko tuota myös useammalla laitteella?

//Joonas S.
Sama vika myös emännän puhelimessa. Mitkään nollaukset ei auta ja asiaa on jo puitu sähköpostilla. Todettiin vaan että vika korjaantuu joskus. Ainakin vika on selvillä mutta korjausta siihen ei ole.
 

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
27.11.2012
Viestit
1426
Reaktiopisteet
260
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Sama vika myös emännän puhelimessa. Mitkään nollaukset ei auta ja asiaa on jo puitu sähköpostilla. Todettiin vaan että vika korjaantuu joskus. Ainakin vika on selvillä mutta korjausta siihen ei ole.
Okei. Olin yhteydessä tekniseen asiantuntijaan ja mielellään katsoisimme vielä uudemman kerran tuota tilannetta. Tällä hetkellä tiedossamme ei ole yleistä häiriötä, joka koskee nimenomaan Yhteisverkkoa. Voit tehdä häiriöilmoituksen täällä tai ottaa yhteyttä Telia.fi -sivujen chatissa, niin selvitetään tilannetta tarkemmin.

//Joonas S.
 

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
25.10.2018
Viestit
507
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Okei. Olin yhteydessä tekniseen asiantuntijaan ja mielellään katsoisimme vielä uudemman kerran tuota tilannetta. Tällä hetkellä tiedossamme ei ole yleistä häiriötä, joka koskee nimenomaan Yhteisverkkoa. Voit tehdä häiriöilmoituksen täällä tai ottaa yhteyttä Telia.fi -sivujen chatissa, niin selvitetään tilannetta tarkemmin.

//Joonas S.
”Olemme pahoillamme että Suomen Yhteisverkon puolelta löydettiin parametri ja määritys vikoja. Näihin ei Telian puolelta voi oikein vaikuttaa koska radioverkon ylläpito on Suomen Yhteisverkon hallussa. Nyt täytyy toivoa että he korjaavat nämä ongelmat siellä ja saattavat radioverkon puolen kuntoon.”

Suora lainaus edellisestä kommunikaatiosta. Eipä auta uusia korjauspyyntöä.
 

Howler88

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Liittynyt
14.1.2011
Viestit
2686
Reaktiopisteet
2329
Puhelinmalli
P30 Pro/iPhone 11 Pro Max
Joo, mitä on lukenu tota mobiilimaksamisketjua nii nopeaa ja ongelmatonta on. ?
Juuri näin, lisäksi ihmiset ei tänäkään päivänä osaa käyttää edes lähimaksua vaikka tiskillä kyltit ja maksupäätteen näytöllä kuvake.

Kortti otetaan esiin ja katsellaan mitenkä päin ja mihin se työnnetään, silti väärinpäin tai yritetään survoa sinne mistä kuitti tulee.
Vaihe 2, ihmetellään miten valitaan debit/credit, sitten aletaan muistelemaan PIN- koodia ja lyödään se pari kertaa väärin kunnes tajutaan et väärä kortti ja hommat alusta.

Asiakkaita saattaa olla 4-5 jonossa ja toisen 4-5 asiakkaan työt seisoo verstaan puolella nii kyllä melkein sais kaikki maksaa vaan käteisellä, olisi paljon nopeampaa vaikka joutuisi hiluja laskemaan.
Auta armias jos satut ehdottamaan lähimaksua kun huomaat et korttia koloon sihtailee, 7/10 sanoo en minä sitä osaa käyttää, ei halua käyttää koska se ei ole turvallista tai sitten ollaan niin ylpeenä vanhankansanmiehiä muuten vaan. Huoh ja tsori OT mut ottaa päähän kun tää on päivittäistä ja sen 10-15krt päivässä. ?
 

axxu

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
26.5.2015
Viestit
69
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
iPhone 6s
Auta armias jos satut ehdottamaan lähimaksua kun huomaat et korttia koloon sihtailee, 7/10 sanoo en minä sitä osaa käyttää, ei halua käyttää koska se ei ole turvallista tai sitten ollaan niin ylpeenä vanhankansanmiehiä muuten vaan. Huoh ja tsori OT mut ottaa päähän kun tää on päivittäistä ja sen 10-15krt päivässä. ?
Vanhemmille henkilöille pitäisi ainakin tuo lähimaksu markkinoida juuri turvallisuutta lisäävänä toimenpiteenä. Ei ole kerta tai kaksi kun sattunut olemaan jonkun vanhemman henkilön takana kassajonossa ja pinkoodia näpytellessä huomannut kun jos ei nyt ihan ääneen niitä numeroita sano niin ainakin suun liikkeistä pystyy numerot lukemaan. Mutta onhan se tietysti turvallisempaa näin kun raha ei liiku ilmassa ;)
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19227
Reaktiopisteet
7910
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Miten on @TeliaPartio, päivän Hesarin mielipide osastolla väitettiin ettei Telia kaupasta pysty ostamaan älypuhelinta käteisellä.
Pitää kuulemma avata tili, ja ottaa laitevakuutus. Kuukauden päästä huomaa että tiliin lisätty myös Telia TV.

Puhelimen ostaminen mennyt vaikeaksi.
Veikkaan yli-innokasta myyjää.
Telia Kaupoissa on rajoitettu käteismaksun mahdollisuus. Kaikissa myymälöissä ei pysty maksamaan kahisevalla, mutta kortilla voi toki maksaa aina. Telia Rahoitus -tili avataan vain siinä tapauksessa, kun puhelin maksetaan erissä.

Laitevakuutus on täysin vapaaehtoinen lisäturva puhelimelle, eli tämän lisäpalvelun ottaminen ei ole ehto puhelimen ostolle. Telia TV -palveluun on erilaisia etuja välillä saatavilla, mutta niiden ottaminen on myös täysin vapaaehtoista. Tähän kirjoitukseen on hankala ottaa tarkemmin kantaa, kun ei tiedetä taustoja ja faktoja.

//Joonas S.
Lähinnä tarkoitin sitä, että meillä ei ole satavarmaa tietoa siitä, kuinka keskustelu on myyjän ja asiakkaan kanssa edennyt. Ollin olisi tässä vaiheessa hyvä laittaa kirjallista palautetta suoraan meille, niin saisimme asiaa selvitettyä. Jos Olli sattuu olemaan matkapuhelinfoorumin lukija tai käyttäjä ja näkee tämän, niin täältä se onnistuu :)

Joka tapauksessa kortilla pystyy maksamaan myymälässä aina, mutta käteismaksun mahdollisuus on rajallinen. Laitevakuutukseen ja Telia TV:seen on aika ajoin maksuttomia kokeilujaksoja, mutta niitä ei missään nimessä ole pakko ottaa.

//Joonas S.
No niin, tästäkin on onneksi opittu.
Yli-innokas myyjä lienee oli asialla.

 

zSx

Tavallinen pulliainen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
29.7.2003
Viestit
3831
Reaktiopisteet
2018
Puhelinmalli
Note 9
Siellä on ulkoistetut myyjät provikkapäissään keksineet hyvän tavan nostattaa myyntejä asuntomessuilla:
 

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
19227
Reaktiopisteet
7910
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Miten tuossa myynti nousee?
Tuollaisilla tempuilla se vähenee entisestään.
 

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
5.9.2017
Viestit
669
Reaktiopisteet
207
Puhelinmalli
Oneplus 7 Pro
Siksi meidän on syytä käyttää käteistä eikä turvautua vain korttiin, jotta käteinen säilyy maksuvälineenä myös jatkossa. Voi sitä hetkeä, kun käteinen ei enää käy ja järjestelmät kaatuvat jonkin vuoksi eikä mitään saa ostettua.
se on hidasta ja kallista
Juuri näin. Hyvä esimerkki on oma työpaikka linja-autossa. Käteinen on huomattavasti hitaampaa kuin kortti ja lähimaksu. Onneksi lippujen osto kuljettajalta loppuu HSL-liikenteessä sekä meidänkin muussa liikenteessä lähivuosina ja maksutapoina kelpaa ainoastaan kortti (HSL-liikenteessä vain lähimaksu).
 

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Liittynyt
15.7.2002
Viestit
32889
Reaktiopisteet
14291
Puhelinmalli
Vaihtelee
Juuri näin. Hyvä esimerkki on oma työpaikka linja-autossa. Käteinen on huomattavasti hitaampaa kuin kortti ja lähimaksu. Onneksi lippujen osto kuljettajalta loppuu HSL-liikenteessä sekä meidänkin muussa liikenteessä lähivuosina ja maksutapoina kelpaa ainoastaan kortti (HSL-liikenteessä vain lähimaksu).
Noin tuon olisi pitänyt meilläkin mennä jo pitkään, ettei busseissa myydä lippuja, kuten Ruotsissa.
 

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
5.9.2017
Viestit
669
Reaktiopisteet
207
Puhelinmalli
Oneplus 7 Pro
Noin tuon olisi pitänyt meilläkin mennä jo pitkään, ettei busseissa myydä lippuja, kuten Ruotsissa.
Ihan samaa mieltä. Pari vuotta vielä, pari vuotta... Käteislippujen hintojen korotuksella yritetään ohjata ostamaan etukäteen, mutta ei se tässä vuosien varrella ole pahemmin vähentynyt sillä. Tuo HSL:n mobiililippu vähensi jonkun verran käteisasiakkaita, mutta vielä niitä riittää turhan paljon.
 

kalmari1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
5.8.2012
Viestit
172
Reaktiopisteet
8
Puhelinmalli
iPhone X
Mun mielestä hauskaa, että käteismaksuista on väännetty tässä sivullisen verran ja ainakin itse käsitän alkuperäisen viestin niin, että asiakas ei ole pystynyt maksamaan puhelinta kerralla, vaan joutunut ottamaan Rahoitukseen tuon. Käteisellä sanaa käytetään nimenomaan tuosta kerralla maksamisesta, eikä sanan varsinaisessa merkityksessä eli käteinen raha. Syitä tuohon voi olla monia, myyjälle ei pitäisi olla merkitystä ottaako asiakas tuon kertamaksulla vai ei. Joskus tullut tilanne vastaan, että asiakas haluaa maksaa puhelimen kerralla mutta tyyliin laskulla tms, niin silloin ainoa vaihtoehto on ottaa tuo laite rahoituksella ja laitteen voi maksaa vaikka ensimmäisellä laskulla kokonaan pois, en vaan näe syytä miksi myyjä lähtisi valehtelemaan tuosta asiasta.
 

axxu

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
26.5.2015
Viestit
69
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
iPhone 6s
Mun mielestä hauskaa, että käteismaksuista on väännetty tässä sivullisen verran ja ainakin itse käsitän alkuperäisen viestin niin, että asiakas ei ole pystynyt maksamaan puhelinta kerralla, vaan joutunut ottamaan Rahoitukseen tuon. Käteisellä sanaa käytetään nimenomaan tuosta kerralla maksamisesta, eikä sanan varsinaisessa merkityksessä eli käteinen raha. Syitä tuohon voi olla monia, myyjälle ei pitäisi olla merkitystä ottaako asiakas tuon kertamaksulla vai ei. Joskus tullut tilanne vastaan, että asiakas haluaa maksaa puhelimen kerralla mutta tyyliin laskulla tms, niin silloin ainoa vaihtoehto on ottaa tuo laite rahoituksella ja laitteen voi maksaa vaikka ensimmäisellä laskulla kokonaan pois, en vaan näe syytä miksi myyjä lähtisi valehtelemaan tuosta asiasta.
Kyllä tuossa 99,9% varmasti käteisellä tarkoitettiin ihan fyysistä käteistä.
 

JiiPee83

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
6.5.2013
Viestit
215
Reaktiopisteet
63
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8 plus
Siirryin Telialle muutaman vuoden DNAn yhteiselon jälkeen mutta perhana kun eivät saa sitten sukunimeä kirjoitettua oikein. Laskut\Omissa tiedoissa lukee Sirin vaikka pitäisi olla Sirén. Ei nyt mikään maailman isoin ongelma kuitenkaan mutta osui silmään kun tietojani katselin. Tuosta olen vääntänyt asiakaspalvelun kanssa viestien vaihdoilla ja sanoivat että saavat tiedot suoraan väestörekisterikeskuksesta. Dna:lla yms kyllä näkynyt nimi oikein.
 
Top Bottom