Telia TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)

kukez

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
154
Voisiko teistä @TeliaPartio kommentoida tuota, että nyt kun on ilmaantunut 700MHz 5G max. 450Mbit/s, niin käyttääkö tuo hyväkseen 5G-tiedonsiirron yli myös 800MHz+1800MHz+2100MHz+2600MHz 4G CA eli 4G+ moodia vai siirtyykö data pelkästään 5G verkon yli?
connections multi niin käsittääkseni käyttää 5g lisäksi 4g:tä

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
342
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Voisiko teistä @TeliaPartio kommentoida tuota, että nyt kun on ilmaantunut 700MHz 5G max. 450Mbit/s, niin käyttääkö tuo hyväkseen 5G-tiedonsiirron yli myös 800MHz+1800MHz+2100MHz+2600MHz 4G CA eli 4G+ moodia vai siirtyykö data pelkästään 5G verkon yli?
Tämä 450M nopeus muodostuu 5G 700MHz + 4G CA:n yhdistelmästä.

//Joonas S.

kviikka

Morommoro!
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
1922
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Telialta tuli ukaasi, että sähköpostilasku loppuu ja pitää siirtää laskutus Minun Teliaan tai ottaa verkkopankissa e-lasku käyttöön. Joskus tuota e-laskua kokeilin ottaa käyttöön, mutta en sitten ottanutkaan, kun en muistaakseni tiennyt oikein, mitä sieltä verkkopankista piti valita.

Ilmoittaako Minun Telia -sovellus, kun lasku tulee? Nehän unohtuvat sinne, jos ei ilmoitusta tule, kun eihän tuollaista sovellusta tule muuten vain käytyä kurkkimassa.

fyctice

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
37   0   0
Reaktiopisteet
1717
Puhelinmalli
Joku #pitopeli
Telialta tuli ukaasi, että sähköpostilasku loppuu ja pitää siirtää laskutus Minun Teliaan tai ottaa verkkopankissa e-lasku käyttöön. Joskus tuota e-laskua kokeilin ottaa käyttöön, mutta en sitten ottanutkaan, kun en muistaakseni tiennyt oikein, mitä sieltä verkkopankista piti valita.

Ilmoittaako Minun Telia -sovellus, kun lasku tulee? Nehän unohtuvat sinne, jos ei ilmoitusta tule, kun eihän tuollaista sovellusta tule muuten vain käytyä kurkkimassa.
Saat ilmoituksen saapuneesta laskusta tekstiviestillä ilmoittamaasi yhteyspuhelinnumeroon. Laskut löydät ja maksat kätevästi kirjautumalla osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai ottamalla käyttöön Minun Telia ‑sovelluksen. Laskulta löydät myös tarvittavat tiedot, jos haluat jatkossa tehdä pankin kanssa eLasku-sopimuksen.

Näin lukee Minun Telia äpin laskutustiedot -valikossa.

olkitu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
97
Puhelinmalli
Sony Xperia 1 ja OnePlus 8
Tämä 450M nopeus muodostuu 5G 700MHz + 4G CA:n yhdistelmästä.

//Joonas S.

Tässä on huomioitavaa että suurinosa päätelaitteista sitten ei tue matalalla taajuudella CA:ta ollenkaan joten tarvitsee korkeamman taajuuden ankkuriksi jolloin kuuluvuuus ei parane 5G:n kanssa oikeastaan. 700 MHz-taajuudella maksiminopeus on se ~100Mbit/s ja 4G:llä lisänä mahdollista jopa 450Mbit/s - useimmiten kyllä alempi riippuen päätelaitteiden tuesta.

Lista eri päätelaitteiden taajuusyhdistelmien tuesta löytyy parhaiten 4G/5G Bands & Combos sivulta. Noissa 700 MHz-tukiasemissa sitten taajuusyhdistelmä olisi 1-3-20_n28 jos haluaa kaikkia taajuuksia hyödyntää samaanaikaisesti.

kukez

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
154
Tässä on huomioitavaa että suurinosa päätelaitteista sitten ei tue matalalla taajuudella CA:ta ollenkaan joten tarvitsee korkeamman taajuuden ankkuriksi jolloin kuuluvuuus ei parane 5G:n kanssa oikeastaan. 700 MHz-taajuudella maksiminopeus on se ~100Mbit/s ja 4G:llä lisänä mahdollista jopa 450Mbit/s - useimmiten kyllä alempi riippuen päätelaitteiden tuesta.

Lista eri päätelaitteiden taajuusyhdistelmien tuesta löytyy parhaiten 4G/5G Bands & Combos sivulta. Noissa 700 MHz-tukiasemissa sitten taajuusyhdistelmä olisi 1-3-20_n28 jos haluaa kaikkia taajuuksia hyödyntää samaanaikaisesti.
laitteet ostetaan sen mukaan mitä tarvitsee ja itse olen nyt tyytyväinen että tuli matalan taajuuden 5g nopeus on reunaalueella paljon parempi kuin 4g:llä ja kompon ansiosta nopeammalla alueella nopeus nousee 450Mbit/s liittymällä 500Mbit/s

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
342
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
. Joskus tuota e-laskua kokeilin ottaa käyttöön, mutta en sitten ottanutkaan, kun en muistaakseni tiennyt oikein, mitä sieltä verkkopankista piti valita.

E-laskun käyttöönottoon löytyy omasta mielestäni selkeät ohjeet meidän asiakastukisivustolta. Jos lasku Minun Teliaan ei houkuta niin kannattaa siinä tapauksessa viritellä tuo e-laskutus voimaan noiden ohjeiden mukaan.

Ja kyllä, tekstari tulee kun lasku saapuu Minun Teliaan. Sekään ei silmien ohi pääse.

//Merja

maaq

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
240
Puhelinmalli
iPhone 12 Pro
Ooho. Telialle tulee viimeinkin suomeenkin uusi vastaaja ja myöhemmin tänä vuonna visual voicemail. Muissa pohjoismaissahan moinen ollu jo ikuisuuden eikä siitä olekaan vasta kuin toistakymmentä vuotta kun steve jobs toiminnon esitteli. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :)

Top Bottom