Telia TELIA (aiempi Sonera ja Tele Finland yhdistyivät uudella nimellä)

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1473
Eipä tuotakaan DNA:n hintaa tarvinnut kerjätä, riitti chatissä kysyminen. Itse otin kuitenkin tuon Telian 450M ihan testi mielessä.
Telian 5G toimii hyvin kunhan puhelin löytää sen. 4G on taas surkea. Tämä Hyvinkään keskustassa ja sisällä. Säästän wifin muiden laitteiden käyttöön. Aion luopua teliasta kunhan saan hyvän 4G tarjouksen muilta.

maveric

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
145   0   0
Reaktiopisteet
6102
Puhelinmalli
iPhone 12 Pro
Telian 5G toimii hyvin kunhan puhelin löytää sen. 4G on taas surkea. Tämä Hyvinkään keskustassa ja sisällä. Säästän wifin muiden laitteiden käyttöön. Aion luopua teliasta kunhan saan hyvän 4G tarjouksen muilta.
Täällä taas Elisa toimii tosi surkeasti varsinkin illalla.

kurkimies

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
18
Hyvin näköjään onnistui sen Rajaton 5G 450M 29.90€/kk. Kyselin, että onnistuisko ja Telian asiakaspalvelijan piti laittaa markkinointiluvat päälle. No nyt ei tarvitse kuin hommata enään kuin tuo 5G-puhelin ja naapuripitäjässä rupesi kuulumaan Telian 5G.

inffy

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
67   0   0
Reaktiopisteet
22346
Puhelinmalli
#teampitopeli
On kyllä hieno tämä Telia "helppi" palvelu. Maksaa sen reilu 2euroa/min ja mitään oikeaa apua ei täällä oikeasti tarjota. Anoppi nyt soitellu pari kertaa kun Telia TV:ssä ei kanavat näy kunnolla (maksukanavat tilatusta paketista) ja mitään kunnollista apua ei ole saanut vaan pyydetään vaan kokeilemaan "jotain" ja sitten jos ei toimi niin soittamaan uudestaan. Saahan sitä rahaa noinkin kerättyä vanhemmilta ihmisiltä joilla tietotaidot eivät ole ihan sitä parasta luokkaa.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
6741
Puhelinmalli
iPhone 12Pro
On kyllä hieno tämä Telia "helppi" palvelu. Maksaa sen reilu 2euroa/min ja mitään oikeaa apua ei täällä oikeasti tarjota. Anoppi nyt soitellu pari kertaa kun Telia TV:ssä ei kanavat näy kunnolla (maksukanavat tilatusta paketista) ja mitään kunnollista apua ei ole saanut vaan pyydetään vaan kokeilemaan "jotain" ja sitten jos ei toimi niin soittamaan uudestaan. Saahan sitä rahaa noinkin kerättyä vanhemmilta ihmisiltä joilla tietotaidot eivät ole ihan sitä parasta luokkaa.
Taitaa ohjautua puhelut siis normaaliin puhelinaspaan, mikä on iha yhtä tyhjän kanssa myös. Ainoa telian kanava jossa on saanut apua, on ollut chatissa muutaman kerran.

inffy

Supermoderaattori
Palaute - 100%
67   0   0
Reaktiopisteet
22346
Puhelinmalli
#teampitopeli
Taitaa ohjautua puhelut siis normaaliin puhelinaspaan, mikä on iha yhtä tyhjän kanssa myös. Ainoa telian kanava jossa on saanut apua, on ollut chatissa muutaman kerran.
Joo voi olla, vähän kyllä perseestä tämä touhu kun ei itse pysty lähteä näin viikolla oikein paikan päälle niin pitäis sitten jotenkin yrittää neuvoa puhelimessa ja sekään ei oikein onnistu kun ei itelläkään niin paljoa ole kokemusta noista Telia TV:stä ja sen käyttämisestä. Mukana tulevat ohjeetkin oli vain kuinka digiboksi kytketään kiinni ja siinä se.

Täytyy nuo puhelut nyt sitten Telialle reklamoida kun ei siellä mitään apua saa, vaan hypytetään vaan ees taas.

tomppas

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
30
Joo voi olla, vähän kyllä perseestä tämä touhu kun ei itse pysty lähteä näin viikolla oikein paikan päälle niin pitäis sitten jotenkin yrittää neuvoa puhelimessa ja sekään ei oikein onnistu kun ei itelläkään niin paljoa ole kokemusta noista Telia TV:stä ja sen käyttämisestä. Mukana tulevat ohjeetkin oli vain kuinka digiboksi kytketään kiinni ja siinä se.

Täytyy nuo puhelut nyt sitten Telialle reklamoida kun ei siellä mitään apua saa, vaan hypytetään vaan ees taas.
Yhtä asiaa voisi kokeilla: ottaa digiboksista johdon irti hetkeksi. Tai vaihtoehtoisesti digiboksin asetuksista "Järjestelmä"-kohdasta "Uudelleenkäynnistys". Oletteko kokeilleet ?

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1473
Joo, kerran soitin helppiin ja oli viimeinen kerta. Ensimmäiset asiat meni perusasioiden läpikäyntiin, jotka tietenkin olin jo käynyt läpi (aikaa kului). Seuraavat eivät auttaneet mitään. Katsoin kelloa ja päätin että enempää en voi keskustellut joutavan päiväisistä asioista, joten päätin puhelun. En saanut mitään uutta tietoa, mutta operaattori sai reilusti rahaa. Jatkossa olen soittanut asiakaspalveluun ja he kääntävät jonnekin tukeen. Tämä kääntö tulee paljon halvemmaksi mitä helppiin soitto. Toki, joillekin helpistä on apua, mutta hinta on järjettömän kova.

inffy

Supermoderaattori
Palaute - 100%
67   0   0
Reaktiopisteet
22346
Puhelinmalli
#teampitopeli
Yhtä asiaa voisi kokeilla: ottaa digiboksista johdon irti hetkeksi. Tai vaihtoehtoisesti digiboksin asetuksista "Järjestelmä"-kohdasta "Uudelleenkäynnistys". Oletteko kokeilleet ?
Joo tätä oli kokeiltu eilen, mutta ei mitään vaikutusta ollut itse ongelmiin. Joutunee viikonloppuna menemään paikanpäälle katsomaan.

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
342
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Helpistä tarjotaan apuja monenlaisiin laiteongelmiin ja esimerkiksi Telia TV:n käyttöönottoon sekä asennukseen sieltä voi pyytää apuja. Asiakaspalvelussamme vastailee eri porukka kuitenkin. Toki Helpistäkin vikatilannetta lähdetään kartoittamaan ja voidaan pyytää testaamaan tiettyjä asioita. Jos Telia TV ei toimi kuten pitäisi tai kanavien kanssa on häiriöitä, kannattaa tehdä suoraan asiakaspalveluumme häiriöilmoitus, jota kautta päästään myös selvittämään tällainen tilanne kuntoon.

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
349
Puhelinmalli
OnePlus 8T
Hyvin näköjään onnistui sen Rajaton 5G 450M 29.90€/kk. Kyselin, että onnistuisko ja Telian asiakaspalvelijan piti laittaa markkinointiluvat päälle. No nyt ei tarvitse kuin hommata enään kuin tuo 5G-puhelin ja naapuripitäjässä rupesi kuulumaan Telian 5G.
Hyvä että onnistui. Mulle asiakaspalvelija sanoi kyseessä olevan virhe ja mulle pitäisi olla tarjolla vain tuo 300M 5G liittymä hintaan 29,90€/kk ja vain 12kk ajan vrt. 24kk ajan 450M 5G liittymä samaan hintaan. Jäi vaihtamatta. Samalla oli kuitenkin pokkaa tyrkyttää kaiken maailman lisäpalveluita...

kurkimies

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
18
Hyvä että onnistui. Mulle asiakaspalvelija sanoi kyseessä olevan virhe ja mulle pitäisi olla tarjolla vain tuo 300M 5G liittymä hintaan 29,90€/kk ja vain 12kk ajan vrt. 24kk ajan 450M 5G liittymä samaan hintaan. Jäi vaihtamatta. Samalla oli kuitenkin pokkaa tyrkyttää kaiken maailman lisäpalveluita...

Tai no, 12kk määräaikainen sopimus, mutta pieni hinta siihen nähden. Ja vuodeksi päälle Cmore ilman kk-maksuja.

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1473
5G liittymiin telia on antanut pitkään tuon cmoren vuodeksi, mullakin on se. Telia DOT liittymiin se taitaa kuulua pakettiin.

J650

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
91
Puhelinmalli
iPhone 12 Pro
Onkos kukaan saanut puhelinliittymää päivitettyä tuohon yhteys mukaan kotimaassa 50M liittymään? Minulle kertoivat, että se 9,90€ kk on vain uusiin liittymiin.

warre1

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
111
Puhelinmalli
OnePlus N10 5G
Mulle onnistui hyvin, mutta siirto peruuntui kun Elisa tarjos samaan hintaan 600M Huolettoman. (12kk)

J650

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
91
Puhelinmalli
iPhone 12 Pro
Onkos kukaan saanut puhelinliittymää päivitettyä tuohon yhteys mukaan kotimaassa 50M liittymään? Minulle kertoivat, että se 9,90€ kk on vain uusiin liittymiin.
Itse itselleni vastaten. Laitoin liittymän siirron toiselle operaattorille ja telialta soitettiin. Kerroin sitten, että laitoin siirron toiselle koska jo telialla olevaa liittymää ei kuulemma voi päivittää tuohon. Näin totesi tämäkin myyjä, ei kuulemma mitenkään onnistu. Kerroin myyjälle, että voi palata asiaan sitten kun siirto on tapahtunut. Kaikkensa myyjä koitti ja tarjosi toista liittymää 12,90€ hintaan, en kuitenkaan tarttunut vielä tähänkään tarjoukseen. Viimeisenä tarjouksena tuli tämä sama 12,90€ hintainen liittymä ja jos en olisi siihen tyytyväinen niin liittymä voitaisiin päivittää sitten haluamaani 50M liittymään. Sanoin myyjälle, että päivittää liittymäni nyt suoraan tuohon 50M liittymään, kun se nyt yhtäkkiä onnistuukin ja onnistuihan se.
Tuntuu hieman erikoiselta tämä telian asiakaspalvelu ja asiakkaille valehtelu. Ensin chatissa kerrotaan, että ei onnistu. Seuraava myyjä kertoo puhelimessa saman, mutta pari minuuttia myöhemmin liittymä saadaankin päivitettyä, ihme touhua.
Jos täällä maalla toimisi toinen operaattori, liittymä vaihtuisi muualle kyllä

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1473
Itse itselleni vastaten. Laitoin liittymän siirron toiselle operaattorille ja telialta soitettiin. Kerroin sitten, että laitoin siirron toiselle koska jo telialla olevaa liittymää ei kuulemma voi päivittää tuohon. Näin totesi tämäkin myyjä, ei kuulemma mitenkään onnistu. Kerroin myyjälle, että voi palata asiaan sitten kun siirto on tapahtunut. Kaikkensa myyjä koitti ja tarjosi toista liittymää 12,90€ hintaan, en kuitenkaan tarttunut vielä tähänkään tarjoukseen. Viimeisenä tarjouksena tuli tämä sama 12,90€ hintainen liittymä ja jos en olisi siihen tyytyväinen niin liittymä voitaisiin päivittää sitten haluamaani 50M liittymään. Sanoin myyjälle, että päivittää liittymäni nyt suoraan tuohon 50M liittymään, kun se nyt yhtäkkiä onnistuukin ja onnistuihan se.
Tuntuu hieman erikoiselta tämä telian asiakaspalvelu ja asiakkaille valehtelu. Ensin chatissa kerrotaan, että ei onnistu. Seuraava myyjä kertoo puhelimessa saman, mutta pari minuuttia myöhemmin liittymä saadaankin päivitettyä, ihme touhua.
Jos täällä maalla toimisi toinen operaattori, liittymä vaihtuisi muualle kyllä
Toivotaan nyt että sun liittymän nopeus on lähellä tuota 50M. Voihan olla että myivät sulle hitaamman liittymän ja muuttivat nimen vain 50M. Eihän sitä koskaan tiedä mitä firmat tekee myydäkseen tuotteita. Itse olen laittanut erääseen pulloon useita eri etikettejä eli sama tuote, eri nimi ja tarkoitus. Tuote oli kyllä tosi hyvä jokaiseen tarkoitukseen.

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
421
Puhelinmalli
S21
On tuo Telia kyllä aivan jäätävää räpellystä ihan laidasta laitaan...

1. Tuumiskelin ottaa 450M liittymän... hienosti menee siihen saakka kunnes kysellään omia tietoja. Siinä pönöttää joku iänikuisen vanha osoite jota et pysty muuttamaan.

2. Peruin tilauksen em. syystä, sitten ehdottavat 500€ arvoisen lahjakortin arvontaan osallistumista. No mikäs siinä, täytellään tiedot ja painetaan "Lähetä"

Screenshot_20210429-193606_Samsung Internet.jpg

TeliaPartio

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
342
Puhelinmalli
Kaikki mahdolliset :)
Toivotaan nyt että sun liittymän nopeus on lähellä tuota 50M. Voihan olla että myivät sulle hitaamman liittymän ja muuttivat nimen vain 50M. Eihän sitä koskaan tiedä mitä firmat tekee myydäkseen tuotteita. Itse olen laittanut erääseen pulloon useita eri etikettejä eli sama tuote, eri nimi ja tarkoitus. Tuote oli kyllä tosi hyvä jokaiseen tarkoitukseen.

Liittymät toimivat niillä ominaisuuksilla, joilla ne myydään eli tällaista "etikettien vaihtoa" ei meidän toimesta tehdä. Mobiililiittymillä nopeus voi vaihdella riippuen mm. käyttöpaikasta, laitteista ja muista alueen käyttäjistä.

On tuo Telia kyllä aivan jäätävää räpellystä ihan laidasta laitaan...

1. Tuumiskelin ottaa 450M liittymän... hienosti menee siihen saakka kunnes kysellään omia tietoja. Siinä pönöttää joku iänikuisen vanha osoite jota et pysty muuttamaan.

2. Peruin tilauksen em. syystä, sitten ehdottavat 500€ arvoisen lahjakortin arvontaan osallistumista. No mikäs siinä, täytellään tiedot ja painetaan "Lähetä"

Katso liite 143909

Asiakastiedot saadaan päivitettyä ajantasalle asiakaspalvelustamme, joten voidaan sitä kautta ne hoitaa kuntoon. Samalla saadaan tämä arvonta-asia eteenpäin selvitykseen, jos pistät siitä tarkempia tietoja.
//Joonas L.

J650

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
91
Puhelinmalli
iPhone 12 Pro
@TeliaPartio onko teillä ihan ohjeistuksena asiakkaille valehtelu? Vai minkä ihmeen takia kaksi eri asiakaspalvelijaa kertoi, että liittymän päivitys ei mitenkään onnistu haluamaani liittymään vaikka se kuitenkin pari minuuttia myöhemmin onnistuikin. Ja tämäkin vain koska myyjä lipsautti ohi suunsa..

Top Bottom