1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Telering + noksu (en jymmärrä)

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja juppepuputti, 3/2/05.

  1. juppepuputti

    Liittynyt:
    3/10/02
    Viestit:
    36
    Tykkäykset:
    0
    Heh ...
    Emäntä sai UUDEN 6600 noksun , jossa oli heti uutena vikaa (näppäimistö ei toiminu) ... Vei sen sitten samantien teleringiin , mutta ei saanutkaan uutta puhelinta tilalle ... Outo toimintapa pistää puhelimet huollon kautta ..En jymmärrä ..
    Jos uudessa tuotteessa on vikaa , niin ei sitä pitäisi minkään huollon kautta kierrättää ... Uus kapula tilalle tai rahnat takasi .
    v......u mitä touhua .
     
  2. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Näin liike ei halua maksaa tuota rikkinäistä 6600, Nokia kun ei tule tuossa vastaan (eri merkeillä erilaiset käytännöt). Näin se lähtee huoltoon. Eli ihan normaali tapa.
     
  3. Marsus

    Liittynyt:
    6/1/05
    Viestit:
    17
    Tykkäykset:
    0
    Kyseessä on Nokian ohje, jonka mukaan DOA-vaihtoa ei saa suorittaa, jos puhelinta on yhtään käytetty.
    Ainoa keino kiertää tuo on jos puhelimella ei ole sekuntiakaan puhuttu.
    Ja tämä siis Lifetimerista katsottuna, ei puhelulaskurit nollaamalla.
     
  4. juppepuputti

    Liittynyt:
    3/10/02
    Viestit:
    36
    Tykkäykset:
    0
    Fiksua.... Milläs testaat tuotteen toimivuuden jos sitä et voi käyttää sekuntiakaan ..
    No , Noksuhan on kuuluisa laadustaan ;-O
     
  5. Marsus

    Liittynyt:
    6/1/05
    Viestit:
    17
    Tykkäykset:
    0
    Laitetta saa käyttää, muttei saa soittaa.
     
  6. axu

    Liittynyt:
    24/11/04
    Viestit:
    210
    Tykkäykset:
    0
    Tuo on ihan normaali Nokian käytäntö näissä asioissa. DOA-takuu toimii käytännössä ainoastaan vain silloin, jos vika havaitaan myyntipisteessä/hetkellä. Eli vaikka laite on myyty asiakkaalle ja hän on lähdössä pois ja huomaa jonkun vian, niin uusi tilalle. Tai jos demotilanteessa laite onkin viallinen, niin kauppias voi vaihtaa sen uuteen.

    Mielestäni Samsungissa tuo käytäntö toimii aivan loistavasti. Yksi tilanne oli, että asiakkaani osti minulta E330:n, jossa havaittiin kaikennäköisiä vikoja kahden viikon käytön aikana. Panin rahtipussukkaan ja pyysin DOA-takuuseen menoa, no asiakkaalle antoivat uuden E800:n, koska E330:siä ei ollut ja mutisematta.
     
  7. nimezis

    nimezis

    Liittynyt:
    18/9/03
    Viestit:
    673
    Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Aivan sama juttu täällä, kotona on 6kpl erilaista Nokia mutta vasta nyt viimeksi kävi niin että ostin 29.12.2004 6230 jossa oli 2 vikaa (BT ei toimi ja hämärää näyttö) sen jälkeen en pääsyt enä liikeen vaihtamaan vaan lähtin komennukselle ulkomaille. Ja mullekin sanoivat että huollon kautta hoidetaan ... niin tein palataessa 3vkk päästä ja huolossa sanoivat "..päivittämällä softan korjantuu" eipäs onnistu, sit sanoivat että lähetetään Tamperelle keskushuoltoon. Kännykkä ei ollut käytössä kun 1tunti sen jälkeen kotona laatikossa makanut mutta parin viikon päästä huollosta tuli vanhalla rungolla , käyttöjälkejä omistava kännykkä jossa myös muovilukko murtunut. Kun nostin meteli vastasivat että heillä on oikeus vaihtaa tuohon. Mutta minusta se näyttä törkeästä petoksesta kun upouuden tilalle tullut selvästi käytetty ja sanoin vielä ettei kukaan pyytänyt vaihtamaan rungon kun sovimme päivityksestä ainoastaan! Myyjäkin eilen sanoi että olisi mahdollista vaihtaa uuteen muttei voi enää kun runko vaihdettu. Kuluttajasuojaviranomainen taas sama mieltä että noin uusi luuri joka alusta asti viallinen on vaihdettava tai rahat takaisin.
    Nyt asia virellä ja huollosta kovan tappelun jälkeen soiteli pomo ja tarjosi "uuden rungon" taas johon vastasin ettei tarvitse huolehtia jos "uusi" yhtä kulunnut. V.....tttaaaaaa! Siemensia ja Samsungia on myös kotona ja Siemens vaihdettiin aina uudeen puhelimeen jopa!
    Jos valmistaja toimitta viallinen kännykän myntiin niin se on törkeä! Ja näin kerran on myyjän kantava vastutta eikä ostaja. Tästä lähtien tarkistan joka ikäinen Nokian kännykän liikessä. Heh kun soitelin Nokialle niin vastasivat että näin hän se on oikea tapa vaihta uuden --> "vanhaan kunnostettuun" ja sen jälkeen soiteleen Club Nokiaan jäseneenä sielTä ihmettelevät asia ja vastasivat että kyllä sellainen olisi vaihdettava uuteen mutteivät voi autta mitenkään :)
    Tänään taas myyjä ja huolto sopiavat yhdessä ratkaisusta katsotaan...

    P.S. vaihdetussa luurissa "service valikossa"
    IMEI tunnus 00000000000
    valm päivä 000000
    korjauspv 000000

    jne. niin kuin varastetuun luurin siiretty tunnukset toiselta sitä ennen kaikki pyhkäisty muistista.
    Näinhän Turussa.
     
  8. teme30

    Liittynyt:
    1/7/04
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    0
    kun ostin omani puhelimen (nokia 6260) myyjä katsoi tarkkaan ja selitti samala että nokialla on semmoinen sääntö että myyjän täytyy testata udet puhelimet ennenkuin myy... koska ei saa uutta tilalle koska nokialla ei ole tarpeeksi puhelimia.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Tuo ei pidä paikkaansa. Nokia tekee Doa vaihtoja. Otin ihan Salosta asti selvää,kun itselle kävi niin että ostin puhelimen ja kotona huomasin vialliseksi. Liike kyllä taisteli viimeiseen asti sanoen Nokian ohjeista,että huoltoon vaan. Liikkeessä sitten soitettiin suoraan Saloon sellaiselle päättävälle henkilölle(H.U) ja sieltä käskettiin heti tekemään Doa vaihto ja lähettämään viallinen sinne.
    Tuo sun sekuntiakaan puhuttu ei pidä paikkaansa. Puhelinta saa testata myös soittamalla, mutta on vedettävä raja testaamisella ja käyttämisellä. Näin siis Salosta faktaa, ei mutua.

    Tuo teme30:n väittämä tuosta säännöstä on ihan huuhaata ja myyjän omasta päästä heitetty. Ei ole tuollaista sääntöä Nokialla....PISTE.
     
  10. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Välillä tuntuu kyllä oudolta nämä "Nokian ohjeistukset". Koskaan eri mitään paperia esitetä, vaan myyjä vain pesee kätensä toteamalla, että "Nokialta tullut tälläinen ohje".
    Mitä tuojon Arskan tapaukseen tulee, niin myyjä on tehnyt vaihdon Nokian luvalla, niinkuin asiaa on myös aikaisemmin joku selittänyt, että tämä on ainoa tapa saada rikkinäinen Nokialainen vaihdettua.

    Suosikaa nettikauppoja, sillä niillä on aina palautusoikeus merkistä ja valmistajasta riippumatta. Tai sitten kivijalkakaupasta kirjallinen dokumentti vaihto-oikeudesta, mikäli puhelin on viallinen.
     
  11. juppepuputti

    Liittynyt:
    3/10/02
    Viestit:
    36
    Tykkäykset:
    0
    Toi on hyvä . TV kaupassakin laitetta sais käyttää mutta sitä ei sais katsella ,muuten vaihtotakuu raukeaa . (Philipsin ohjeistus)
     
  12. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Ei tietenkään esitetä, koska Nokia arvatenkin on ohjeistanut ettei näitä annettuja ohjeistuksia saisi ilmaista asiakkaille vaan todetaan huoltoon passittamisen olevan normaalikäytäntö. Tämä on ihan yleistä erilaisten ohjeistusten suhteen yrityksissä. Useinhan nämä ohjeistukset nimittäin ovat yrityksen oma tulkinta tilanteesta (esim. lakitekstiin sovellettuna), joten niistä voisi periaatteessa alkaa riidellä. Jos näin käy niin Nokia voi sopia yksittäistapaukset tiskin alla eikä asiakas pääse heiluttelemaan julkisuudessa mitään kiusallisia "ohjelappusia".
     
  13. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tarkoitinkin sitä, että myyjä voi heitellä mitä kommentteja tahansa tuon varjolla, niinkuin tässäkin topikissa on havaittavissa.
     
  14. Tapi

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    467
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
    Repsahdin ihan samalla rivillä. Kyseessä on PUHELIN! Milläs muuten sen testaat, kun soittamalla.
    Tästähän saisi ihan loputtoman vitsiketjun siitä mitä eri tuotteilla ei saa tehdä ettei DOA ehto raukea.
     
  15. Guest Vieras

    Eihän se ole vika jos vastapuoli ei kuule puhetta tai luurin yhteys verkkoon katkeaa aina 1,5min puhelun aloituksesta tai että kaiutin ei toimi tms. ;)
     
  16. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Muistakaa se asia,että Samsungia saat käyttää kahden viikon ajan puhumalla ja kaikin tavoin ja doa vaihto tehdään ongelmatilanteissa. Doa vaihtoaika on 2 viikkoa kunhan kuitti ,paketti täydellisenä löytyy. Asiakas saa uuden laitteen tilalle ongelmatilanteissa. Tiedon lähde Päämies myymälä.
     
  17. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Itse ostin D500 puhelimen netistä ja heti rikki, ei onnistunut doa-vaihto mitenkään, en mainitse nettikauppaa nimeltä mut Suomalainen on enkä sitä enää käytä.

    Muuten oon Samsungin kannattaja ja niitä käytän varmaan hamaan tulevaisuuteen...
     
  18. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Jännää, ehkä kauppias ei vaan ole halunnut palvella asiakasta?
     
  19. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ei nettikaupan kanssa tarvitse mitään DOA-vaihtoa tehdä, jos ei kuívuttomasti onnistu. Riittää kun vain peruu kaupan. Sitten voi vaikka tilata toisen tilalle.
     
  20. adapter-

    Liittynyt:
    2/1/05
    Viestit:
    459
    Tykkäykset:
    5
    Nokialla on aivan selkeä ohjeistus näissä asioissa ja tämä ohjeistus on lähetetty tämän vuoden alussa myymälöille ja huoltopisteille. Kyse ei ole mistään ketjun ohjeistuksista vaan siis valmistajan.

    Jos asiakas poistuu myymälästä ja tuo puhelimen takaisin seuraavana päivänä laite on ohjeistuksen mukaan toimitettava huoltoon. Huolto voi toki tehdä halutessaan päätöksen vaihtaa laitteen esim. swap yksikköön. Myymälä voi olla yhteydessä Nokian takuuvastaavaan, jonka Arska mainitsi. Tällainen toiminta on sinänsä hyvin harvinaista. Jos tapaus on erittäin selkeä ja puhelimen life timer todella näyttää täysin nollaa, niin hyvän asiakaspalvelun nimissä olisi laite hyvä vaihtaa silläkin kustannuksella että siitä koituisi myyjäliikkeelle harmia. Myyjän on kuitenkin kannettava vastuu parhaalla mahdollisella tavalla myymästään tuotteesta.
     

Jaa tämä viestiketju