1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tele TeleFinland-Yksinkertaisille halpa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jukka, 18/4/05.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Jukka

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    92
    Tykkäykset:
    0
    Kahden kuukauden kokemukset:

    Avasin ala-ikäisen tytäreni liittymän tammikuun 2005 lopulla, saldoraja 25 euroa/kk. Helmikuun alkupuolella Oma-liittymän mukaan 30 euroa-ylittyi, soitto aspaan, vastaus joku häiriö tai ulkomaanpuheluita tms. Lopullinen lasku yli 52 euroa ja laskun mukaan kertynyt oli pelkkiä kotimaan puheluita ja tekstareita.

    Maaliskuu 2005: Saldo nousee jatkuvasti, neljä soittoa aspaan ja aina pitäisi asian tulla kuntoon ja liittymän siltä kuulta kiinni, no ei tosiaankaan, saldo vain jatkaa nousemistaan. Viimeisellä kerralla luvattiin selvittää asiaa ja soittaa takaisin, no eihän sitä soittoa ole tähän päivään mennessä kuulunut. Ei myöskään vastausta kolmeen sähköpostiviestiin.Tänään sitten lasku maaliskuulta 142,09 euroa sisältäen saldorajoituksen (olisikohan tämä vittuilua) maksun 1,68 euroa. Eli vaatimattattomasti kuusinkertainen maksu sovittuun saldorajaan verrattuna ja ilo maksaa vielä siitä saldopalvelusta. Että tällaista.

    TeleFinland-Halpa ja yksinkertainen!

    Jukka
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Käännyppä kuluttaasiamiehen puoleen. Muistaakseni saldorajan on toimittava siten, että joudut maksamaan vain sen osan ylityksesta joka tapahtuu vuorokauden kuluessa saldorajan ylittymisestä. Loput menee puhelinoperaattorin piikkiin. Kannattaa valittaa, opettaa operaattorin nöyräksi ja hoitamaan saldorajat toimintaan....
     
  3. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ei muuta kuin reklamaatio laskusta menemään. Jos nuo ylimenevät on normaalihintaisia puheluita ja viestejä niin melko varmasti menee läpi.
    Jos logoja ja tv-kisoja niin voi olla eri homma.
    Tuo Raimioksen viesti on vahvaa mutua. Tuollaista rajaa ei ole, Elisan saldohan toimii päivän parin viiveellä - siitä saisi olla siis koko ajan vinkumassa. Soneran tunnin. Eikä sitä kuluttaja-asiamiestä varmasti kiinnosta tuollaiset hommat, kuluttajaneuvoja saattaisi olla eri homma mutta eiköhän ensin kannata yrittää hoitaa hommaa soittamalla ja vaikka kirjallisella reklamaatiolla kuin vinkumalla heti kuluttajaneuvojalle.
     
  4. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ei muuta kuin reklamaatio laskusta menemään. Jos nuo ylimenevät on normaalihintaisia puheluita ja viestejä niin melko varmasti menee läpi.
    Jos logoja ja tv-kisoja niin voi olla eri homma.
    Tuo Raimioksen viesti on vahvaa mutua. Tuollaista rajaa ei ole, Elisan saldohan toimii päivän parin viiveellä - siitä saisi olla siis koko ajan vinkumassa. Soneran tunnin. Eikä sitä kuluttaja-asiamiestä varmasti kiinnosta tuollaiset hommat, kuluttajaneuvoja saattaisi olla eri homma mutta eiköhän ensin kannata yrittää hoitaa hommaa soittamalla ja vaikka kirjallisella reklamaatiolla kuin vinkumalla heti kuluttajaneuvojalle.
     
  5. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ei helpota asiaasi pätkääkään, eikä tietenkään ole TeleFinlandin puolustus, mutta... etkö nyt millään saanut tyttäresi puhe/näpyttelyripulia taltutettua, kun huomasit saldon kapuavan?!
    Tais koostua lasku etupäässä tekstareista ja/tai maksullisista palveluista vai? Sillä muussa tapauksessahan kannattaisi ehdottomasti tuolla käytöllä ottaa puheaikapakettiliittymä (niihinhän ei tosin saldorajaa vissiin saa).
     
  6. jontteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/2/04
    Viestit:
    1065
    Tykkäykset:
    0
    Niin , oliskohan joskus sillä tavalla että otetaan liittymä ja siihen saldorajoitus ja luotetaan lähes sokeasti siihen että lasku pysyy siinä tekipä puhelimella mitä tahansa.

    Paljonko laskua saa aikaan esim tunnissa kun ryhtyy pelaamaan noita tv.ssä pyöriviä tekstiviestipelejä ? Vaikka saldoraja toimisi esim 2 tunnin viiveellä voi ylitys olla melkomoinen ..

    Tuleepa mieleen yksi juttu:
    prepaid
     
  7. J3ke

    Liittynyt:
    7/8/04
    Viestit:
    496
    Tykkäykset:
    0
    Täysin samaa mieltä. Saldorajat ovat edelleenkin puuttelisia ja saatavat pettää!
     
  8. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä! Mutta valitettavasti edelleen löytyy ihmisiä, ketkä sokeasti luottavat näihin operaattoreiden ns. saldorajoihin. Prepaid on paras tapa, jos halutaan pitää puhelinkulut hallinnassa.
     
  9. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    868
    Tykkäykset:
    51
    Hommaa nyt edes oikea Ringo ;)
    http://www.nokia.com/nokia/0,,4338,00.html
     
  10. Jukka

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    92
    Tykkäykset:
    0
    Tytär on jo 17-vuotias ja käytännössä asuu muualla, joten en todellakaan millään voi soittamista kontrolloida kuten en ole voinut muitakaan hölmöilyjä estää...

    Ja en ole todellakaan sokeasti luottanut saldorajaan josta kai kuitenkin kertoo se että neljä kertaa soitin aspaan havaittuani ettei homma toimi.

    Ja se 142 euron lasku tosiaankin koostui pääosin kotimaan puheluista ( 114 euroa) ja tekstareista (13 euroa) eikä mistään logoista tai tv-peleistä.

    Ja prepaid on tiedossa ja siihen vaihtuu jos vielä kerrankin saldorajan kanssa tulee ongelmia, mutta en ole sitä toistaiseksi ottanut, koska numeroa en ole tyttärelle halunnut vaihtaa. Nyt käytössä Sonera, joka on kaiketi se luotettavin.

    Jukka
     
  11. asikainl

    Liittynyt:
    17/12/04
    Viestit:
    122
    Tykkäykset:
    0
    Olisit nyt edes vaihtanut firmaa Elisaan, Saunikseen tai DNA:han. Nyt siis palkitsit Soneraa tuosta jättimokasta vaihtamalla heidän liittymänsä toiseen heidän liittymäänsä! (TeleFinland ja Sonera ovat samaa konsernia).
     
  12. irritus

    irritus Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    1596
    Tykkäykset:
    202
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Tutustupa Kuluttajavalituslautakunnan päätökseen 00/39/2125. Kuluttajavalituslautakunnan näkemyksen mukaan jo puolentoista vuorokauden viive on kohtuuton.

    http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/paatokset.php?action=read&id=110

    Tele2:lla on sopimuksellinen Prepaid, johon voi siirtää numeronsa. (Muut Prepaidit ovat sopimuksettomia ja täten numeronsiirrettävyyden ulkopuolella.) Hinnatkin ovat aivan kohtuulliset, 0.075/min ja 0.08/sms.

    Mikäli käyttö on puhetta ja tekstiviestejä ja sinulta löytyy sopivat maksuvälineet (luottokortti tai tiettyjen pankkien verkkopankkitunnukset) niin tuo on aivan varteenotettava liittymä.

    Mittään hienoja lisäpalveluja Tele2:lla ei ole. Jopa GPRS internet-yhteys puuttuu, eli älypuhelimella & Tele2:n liittymällä ei voi lukea sähköpostia.
     
  13. deri

    Liittynyt:
    8/10/04
    Viestit:
    218
    Tykkäykset:
    0
    Tekstariliittymä voisi olla järkevä, saldorajalla...etenkin tämä dna aarre, jos kaikki kaverit myös vaihtaisivat siihen....1500 min ja txt dna -liittymien välillä.
    8,90€

    Se on vaan eri asia saada väkeä mukaan tuohon...itse ainakin olisin valmis vaihtamaan, jos saisin pari muuta henk. mukaan.
     
  14. Tumppu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1044
    Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Ei numeroa tarvitse vaihtaa, siirrät nykyisen numeron Tele2;lle.
    Hinnatkaan ei päätä huimaa nykyisinn, soitot 7,5 senttiä/min ja tekstarit 8 senttiä kpl.
    Ja toimii myös ulkomailla...
     
  15. psymbiote Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/2/04
    Viestit:
    2139
    Tykkäykset:
    17
    No vajaa vuosi enää ja tytär voi/saa maksaa itse laskunsa ;D
    Btw, jos olis mun tenava kyseessä niin se maksaisi ne jo...
     
  16. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä jos puhuu tai tekstailee yli varojensa, siitä voi syyttää vain itseään.

    En ole koskaan ymmärtänyt saldorajoituspalveluja. Entäs jos ilmenisi tarvetta soittaa joku erittäin tärkeä puhelu ja ei pystyisikään jonkun typerän saldopalvelun takia. Semmoisethan vain hankaloittaa elämää. Jos ei pysty hallitsemaan omaa puhelimen käyttöään niin kannattaa varmaan olla ilman puhelinta tai hommata Prepaid.
     
  17. juppelis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    5/9/02
    Viestit:
    5460
    Tykkäykset:
    9
    Kyllä kai nyt jo tuon ikäisenä pitäisi tietää kauanko puhelimessa puhuttu aika tulee maksamaan (edes suurinpiirtein) ja kyllä tuon ikäisen pitäisi kyetä kontrolloimaan soittelua, jos huomataan, että laskut on mennyt jo toiselle sadalle.. Taitaa tyttö olla vähän vastuuntunnoton ja hälläväliä tyyppi.. Olisi kyllä kohtuullista, jos hän maksaisi laskut itse tai ainakin tuon 25e:sta ylimenevän osan.
     
  18. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Pitäisihän se operaattorin saldorajoituksen silti toimia, vaikka asiakkaan käyttötarkoitus olisi mikä. Jos palvelusta kehdataan laskuttaa tai yleensäkään tarjota tällaista palvelua niin kai vähittäisvaatimus sillä on että sen toimintaan voisi edes jotenkin luottaa? Asetetun rajan kuusinkertainen ylittäminen ei taida ihan pienen viiveen selitykseen mahtua...

    Operaattorin tehtävä on tarjota toimivia palveluita, ei arvostella asiakkaiden järjestelyitä.
     
  19. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä. Mielestäni saldorajoituspalvelut pitäisi lopettaa, koska mikään operaattori ei kykene niiden täyttä toimivuutta varmistamaan. Lisäksi nuo vain hankaloittavat elämää. Jos joku ei pysty hallitsemaan puhumistaan, niin kannattaisi hakea apua tai ensihätään tosiaan prepaid.
     
  20. Jukka

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    92
    Tykkäykset:
    0
    Vielä vähän kommentteja

    Eli ihannetilanne olisi jos lapsi uskoisi puhetta ja maksaisi itse laskunsa.

    Näin nyt vain ei tilanne ole ensimmäisen kohdan osalta ja toisen kohdan osalta opiskelija saa muutenkin kaikki käyttörahansa vanhemmilta kun edes opintotukea ei saa kun molemmat vanhemmat ovat töissä, eli vaikea on laskua tytöltä karhuta. Laskusta tietenkin viime kädessä vastaa liittymän haltija eli vanhempi.

    Erityisen kelvottomana pidän TeleFinlandin toimintaa siitä syystä että soitin aspaan maaliskuussa kaikkiaan neljä kertaa ja jokaisella kerralla lähtevä liikenne liittymästä luvattiin estää. Liittymä oli sitten kiinni päivän-pari auetakseen uudelleen. Eli jälkikäteen ajateltuna liittymä olisi pitänyt sulkea, mutta uskoin liian monta kertaa aspan vakuutteluja ja tyhmyydestä tunnetusti sakotetaan.

    Toinen seikka mikä suunnattomasti ärsyttää on että sähköposteihin ei vaivauduttu kertaakaan vastaamaan eikä luvattua puhelinsoittoakaan koskaan kuulunut.

    Joka tapauksessa aion hakea asiaan viime kädessä vaikka viranomaisen päätöksen siitä mikä on kohtuullinen saldorajan ylittyminen, mikäli TeleFinland ei kohtuullista kompromissia esitä.

    Kumpikaan mainoslauseen tekstistä ei kohdallani toteutunut. Ei ollut halpaa eikä kovin yksinkertaistakaan jonotella harva se viikko asiakaspalveluun ja maksaa niistäkin jonottamisista.

    Jukka
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju