Tele TeleFinland ja vuoden jatkuva sopimus. APUA!

Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.1.2010
Viestit
7
Reaktiopisteet
0
Hei,

Nyt olisi nuori nainen hädässä ja tarvitsisi apua. Kävi ilmi, että minulla on TeleFinlandin liittymä, jonka sopis jatkuu aina automaattisesti vuodeksi eteenpäin.

Yritin vaihtaa liittymää koska muutin lokakuussa Oulun ja Kiimingin rajalle, jonne Telefinland ei enää kuulu hyvin. Autollakin kun ajaa töistä kotiin, niin ystävät kysyy jossain vaiheessa, että olet ilmeisesti lähellä kotia, kun pätkii niin pahasti. Kotona sisällä puhelut kaitkeilevat ja pätkivät. Perheen Elisan ja Saunalahden liittymissä ei ole ongelmia. Puhelinkin toimii muilla liittymillä.

TeleFinlandin asiakaspalvelussa kuulostivat hyvin nihkeiltä ja aikoivat vaan palata asiaan. Voiko olla totta, että joudun maksamaan ~39€ kuussa liittymästä, joka ei kuulu kotonani. Eikö todellakaan ole mitään keinoa irtautua sopimuksesta, jota kolmisenvuotta sitten mainostettiin vuoden määräaikaisena.

Auttakaa, Kiitos.
 

Rompe

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
10.5.2003
Viestit
1348
Reaktiopisteet
34
Puhelinmalli
Sony Xperia Z1 Compact
Eli sulla liittymä otettu 3 vuotta sitten, ja oli vuoden kytky?
Mielestäni tuosta on olemassa laki että kun tuo sopimuskausi päättyy, niin se ei ole udestaan vuosi vaan yksi kuukausi kerrallaan.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.1.2010
Viestit
7
Reaktiopisteet
0
Se oli vuoden kytky ja liittymä on ollut minulla yli kaksi vuotta.

http://www.tele.fi/files/Tele.fi/Kauppa/TF_Puhepottipimuksen_ehdot_0408.pdf?LinkType=Static File
Tuolla on joku samantyyppisen liittymän ehdoista poimittua:
"Mikäli asiakas tai Tele Finland ei irtisano Tele Finland Puhepotti
-sopimusta viimeistään kahta (2) viikkoa ennen kyseisen Sopimuskauden
päättymistä, jatkuu Tele Finland Puhepotti -sopimuksen
voimassaolo automaattisesti aina yhden (1) vuoden kerrallaan
edellä mainituilla irtisanomisehdoilla."


Eikö tosiaan mikään kuluttasuojalakikaan suojaa minua tässä, kun liittymä ei kuulu kunnolla? Tuossa Soneran kuuluvuuskartassakin näkyy olevan juuri näillä main/kohdilla valkoisia laatikoita 3g-alueen sisässä eli paikallisia peittoalueita?
 

SV-3310

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
3.7.2003
Viestit
2369
Reaktiopisteet
31
Eikö tosiaan mikään kuluttasuojalakikaan suojaa minua tässä, kun liittymä ei kuulu kunnolla? Tuossa Soneran kuuluvuuskartassakin näkyy olevan juuri näillä main/kohdilla valkoisia laatikoita 3g-alueen sisässä eli paikallisia peittoalueita?
Onhan puhelimesi varmasti kaksitoimitilassa? Tuli vaan mieleen kun katselet 3G-alueita. Soneran GSM-kartassa ei näy yhtään valkoista pistettä Oulun ja Kiimingin välissä. Kiimingin pohjoispuolella kyllä niitä on mutta siellähän et viestisi perusteella ole.

Määräaikaisuus lienee antanut jotain etua joten miksi lain pitäisi auttaa? Jos annoit sopimuksen uusiutua tietäen muuton maalle olevan edessä niin pelkästään omaa huolimattomuutta, mutta toki jos muutto ei ollut tiedossa voi harmittaa. Jos et pääse eroon, vaihdat liittymätyypin 39 e/kk maksavasta 0,66 e/kk maksavaksi ja hankit uuden numeron toiselta operaattorilta.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.1.2010
Viestit
7
Reaktiopisteet
0
Onhan puhelimesi varmasti kaksitoimitilassa? Tuli vaan mieleen kun katselet 3G-alueita. Soneran GSM-kartassa ei näy yhtään valkoista pistettä Oulun ja Kiimingin välissä. Kiimingin pohjoispuolella kyllä niitä on mutta siellähän et viestisi perusteella ole.

Määräaikaisuus lienee antanut jotain etua joten miksi lain pitäisi auttaa? Jos annoit sopimuksen uusiutua tietäen muuton maalle olevan edessä niin pelkästään omaa huolimattomuutta, mutta toki jos muutto ei ollut tiedossa voi harmittaa. Jos et pääse eroon, vaihdat liittymätyypin 39 e/kk maksavasta 0,66 e/kk maksavaksi ja hankit uuden numeron toiselta operaattorilta.
Mitä nuo valkoiset alueet ovat, jos eivät ole paikallisia peittoalueita?


Oletko tosiaan sitä mieltä, että kun muutan uuteen asuntoon, niin en voi olettaa, että 8km Oulun keskustasta kännykkäliittymäni ei toimisi kunnolla?

Etkö tosiaan ole koskaan kuullut kuluttajaa suojaavista laista? Voidaanko minut velvoittaa maksamaan palvelusta, jota ei minulle voida toimittaa?

Sinulla on erittäin erikoinen asenne ongelmaani kohtaan...
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.1.2008
Viestit
162
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Sony Ericsson 600i / Nokia N 95 8gb / Nokia 2610 / Sony Ericsson j300 i
Mitä nuo valkoiset alueet ovat, jos eivät ole paikallisia peittoalueita?


Oletko tosiaan sitä mieltä, että kun muutan uuteen asuntoon, niin en voi olettaa, että 8km Oulun keskustasta kännykkäliittymäni ei toimisi kunnolla?

Etkö tosiaan ole koskaan kuullut kuluttajaa suojaavista laista? Voidaanko minut velvoittaa maksamaan palvelusta, jota ei minulle voida toimittaa?

Sinulla on erittäin erikoinen asenne ongelmaani kohtaan...

ruksaappa tosta noiden kolmegee lodjujen sijaan GSM sarake......
normigsm pitäisi toimia soneralla käytännössä koko suomessa

ja tarkista että puhelimesi on 2 G tai kaksitoimisuustilassa.... jos sulla pelkkä kolmegee tila päällä ei se välttämättä sitten jokapaikassa kuulukaan
 

SV-3310

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
3.7.2003
Viestit
2369
Reaktiopisteet
31
Sinulla on erittäin erikoinen asenne ongelmaani kohtaan...
Kuten sinulla vastauksia kohtaan. Luetaan ne vastaukset ja räyhätään sitten jos on tarvetta. Paina siinä kartan oikealla puolella olevaan vihreää ruutua ja laske sitten valkoiset alueet.

Mainitsemastasi laista olen joskus kuullut ja olen myös kuullut että monet huutavat sitä apuun vaikkei olisi syytäkään.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.1.2010
Viestit
7
Reaktiopisteet
0
ruksaappa tosta noiden kolmegee lodjujen sijaan GSM sarake......
normigsm pitäisi toimia soneralla käytännössä koko suomessa

ja tarkista että puhelimesi on 2 G tai kaksitoimisuustilassa.... jos sulla pelkkä kolmegee tila päällä ei se välttämättä sitten jokapaikassa kuulukaan
Kyllä on 2G tilassa. Ei muuta kuuluvuutta ollenkaan ja samat ongelmat jatkuvat.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.1.2008
Viestit
162
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Sony Ericsson 600i / Nokia N 95 8gb / Nokia 2610 / Sony Ericsson j300 i
Ja kyllä ehdottomasti sellasessa tilanteessa minusta operaattorin on katkaistava sopimus asikkaan niin halutessa jos ei palvelua voi omassa kotiosoitteessaan mutkitta käyttää...

eli kun olet tarkastanu ton taajuusjutun ja jos yhä toteat että kuuluvuus on pätkivä... (olet varmistanu Soneran kaikkinaisen toimivuuden alueellasi varmasti täysin toimivalla puhelimella) niin ei sitten muuta kun kuluttaja-asiamiehen kautta käräjille jos ei yhteys kerta pelaa ja maksat pakosta palvelusta jota et voi käyttää.....
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.1.2008
Viestit
162
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Sony Ericsson 600i / Nokia N 95 8gb / Nokia 2610 / Sony Ericsson j300 i
ja siinä olen Kaisa kanssasi täysin samaa mieltä ETTÄ jokainen meistä olettaa Hanurin gesmin kuuluvan 8-kilometrin etäisyydellä Oulun keskustasta ilman että tarvii etukäteen asiaa ruveta selvittämään

ei sentään eletä vuotta 1991 jollon radiolinja alotti ja Sonera vasta suunnitteli gesmiverkkonsa avausta ensimmäiseen laajuuteen;-)
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.1.2008
Viestit
162
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Sony Ericsson 600i / Nokia N 95 8gb / Nokia 2610 / Sony Ericsson j300 i
ensin sinun kannattaa toki tehdä katve/häiriöilmoitus soneralle ja odotella mitä ne vastaavat.....

mutta jos ei kuuluvuuteen tule parannusta ja kapulasi on kunnossa niin...... jotenkin naurettavaa että kotiin rupeisit antenneita virittelemään;-) kyllä oulun kupeessa kännyn tulee toimia ihan omalla antennillaan....

pakkohan soneran on tuossa tilanteessa sinua tulla vastaan... ei kun soitat ja selvität nätisti, tai menet vaikka liikkeeseen
 

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
9731
Reaktiopisteet
503
Ketjun aloittajalla lienee Sunnuntai- tai Viikonloppuetu joka on 12k:n sopimus ja ilmeisesti uusiutuu automaattisesti ellei sitä sitä irtisanota. Asiakaspalvelu pystyy selvittämään tarvittaessa teknisen tuen avustuksella onko alueella heikko kuuluvuus ja onko alueelta tullut muita yhteydenottoja heikkoon kuuluvuuteen liittyen. Mikäli heikko kuuluvuus voidaan todeta, niin määräaikainen sopimus pystytään purkamaan. Tämä pätee kaikkien operaattorien kohdalla.

Ketjun aloittaja saikin tuossa jo hyviä ohjeita miten voi tarkastaa kuuluvuuden ja testata onko ongelma puhelimessa vai verkon puolella. En tiedä kannattaako tästä jauhaa kovin paljon enempää, operaattorikannasta riippumatta.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.1.2008
Viestit
162
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Sony Ericsson 600i / Nokia N 95 8gb / Nokia 2610 / Sony Ericsson j300 i
Ketjun aloittajalla lienee Sunnuntai- tai Viikonloppuetu joka on 12k:n sopimus ja ilmeisesti uusiutuu automaattisesti ellei sitä sitä irtisanota. Asiakaspalvelu pystyy selvittämään tarvittaessa teknisen tuen avustuksella onko alueella heikko kuuluvuus ja onko alueelta tullut muita yhteydenottoja heikkoon kuuluvuuteen liittyen. Mikäli heikko kuuluvuus voidaan todeta, niin määräaikainen sopimus pystytään purkamaan. Tämä pätee kaikkien operaattorien kohdalla.

Ketjun aloittaja saikin tuossa jo hyviä ohjeita miten voi tarkastaa kuuluvuuden ja testata onko ongelma puhelimessa vai verkon puolella. En tiedä kannattaako tästä jauhaa kovin paljon enempää, operaattorikannasta riippumatta.
veppiksellekkin sen verta että en ole jauhanu operaattorikantaa, vaan ollu asiassa aivan sinun linjoillasi..... sopimus pitää voida purkaa jos kuuluvuutta ei kotoa löydy normaalilla tavalla puhelinta käytettäessä......

soneran tai kenenkään muun paremmuudesta en ole tässä vertailuja käynyt, ainoastaan sitä mieltä että perusgsm liittymän, oli minkä operaattorin tahansa, soisi toimivan 8 km päässä oulun keskustasta antenneja virittelemättä.... toivottavasti Kaisa asia selviää, ja saat ratkaisun kuuluvuusongelmaasi:)
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.1.2010
Viestit
7
Reaktiopisteet
0
Hei,

Kiitos kaikille avusta. Erityisesti tapemiehelle ja arvoisalle moderaattorille.

Kyllä vain näin on, ettei tuo TeleFinland toimi kuten pitäisi. Kolmessa kännykässä kokeiltu ja kaikissa sama vikaa. Pätkii pahasti ja katkoo puheluita. Talon eteläpäässä kuuluu parhaiten, oli sitten ulkona tai sisällä. Tässä puhelimessa taas Elisa ja Saunalahti toimii moitteetta. 2G verkossa on varmasti, koska puhelimessa ei ole 3G toimintoa. Samaa vikaa valittanut naapurikin, tosin DNA:n verkossa. Taitaa olla tähän pisteeseen tuo elisan-verkko ainut vaihtoehto. Harmi sinänsä, kun TeleFinlandista ei muuten ole mitään huonoa sanottavaa. Mitä nyt myyneet tyhmälle blondille palvelun vuoden määräaikaisena kertomatta, että sopimus jatkuu vuoden pätkissä. Tai ehkä ovat kertoneet asian niin, että sen varmasti ymmärtää väärin.

Toivottavasti oikeus tai ainakin kohtuus voittaa ja saan purettua vahinko-avioliittoni TeleFinlandiin. Jos ei muu auta niin vaihdetaan tuollainen 0.66/kk liittymä. Jos siis antavat siihenkään vaihtaa.

Terkuin Tyhmä ja huolimaton maalla asuva blondi.
 

puh

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
3734
Reaktiopisteet
61
Puhelinmalli
Nokia 7+
Ilman muuta saat purettua sopimuksen jos liittymäsi ei kodissasi kuulu. Jos Tele ei ala taipua asiaan niin pyydä kuluttajaviranomaisilta apua, asiassa ei ole mitään epäselvää.
 

Xaser

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1269
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
1020
Ilman muuta saat purettua sopimuksen jos liittymäsi ei kodissasi kuulu. Jos Tele ei ala taipua asiaan niin pyydä kuluttajaviranomaisilta apua, asiassa ei ole mitään epäselvää.
Ensimmäiseksi soitto sinne aspaan ja jos se ei auta niin kirjallinen reklamaatio. Kyllä sillä nämä ongelmat on enimmäkseen ratkastu.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.12.2009
Viestit
2
Reaktiopisteet
0
Hei KaisaKal!

Kiitos kun olet Tele Finlandin asiakas! Oletko yhteydessä Tele Finlandin asiakaspalveluun puhelimitse 0404 123 123 tai voit jättää myös yhteydenottopyynnön osoitteeseen asiakaspalvelu(a)telefinland.fi

Kun otat yhteyttä meihin, voidaan varmistaa että matkapuhelinverkko toimii aluellasi parhaalla mahdollisella tavalla.

Ystävällisin terveisin,
TF-mies
Tele Finland
 

Juzt

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
3143
Reaktiopisteet
135
Ilman muuta saat purettua sopimuksen jos liittymäsi ei kodissasi kuulu. Jos Tele ei ala taipua asiaan niin pyydä kuluttajaviranomaisilta apua, asiassa ei ole mitään epäselvää.
Niin no, ensinnä asiasta on tehtävä se katveilmoitus ja annettava Telelle mahdollisuus korjata asia, ihan samalla tavalla kuin viallisen puhelimen myyjälle on annettava mahdollisuus korjata puhelin kuntoon ennen kuin voi alkaa vaatia rahoja takaisin.

Jos sitten Tele ei halua/pysty kuuluvuutta parantamaan niin sopimus voidaan purkaa.
Jos korjaavat sen siedettävälle tasolle (jolloin purku ei onnistu), mutta et silti ole tyytyväinen niin sen määräaikaisen sopimuksen voi toki irtisanoa koska tahansa päättymään nykyisen jakson loppuun, ja tämä kannattaakin tehdä ensi tilassa, ettei unohdu sitten kun on ajankohtainen.

Sinänsä tuo ketjutus on sieltä, syvältä ja poikittain, ja Sonera on käsittääkseni viety markkinaoikeuteen tuosta ehdosta, joskin tapauksen käsittely lienee edelleen kesken.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
21.1.2010
Viestit
7
Reaktiopisteet
0
Kiitos kun olet Tele Finlandin asiakas! Oletko yhteydessä Tele Finlandin asiakaspalveluun puhelimitse 0404 123 123 tai voit jättää myös yhteydenottopyynnön osoitteeseen asiakaspalvelu(a)telefinland.fi

Kun otat yhteyttä meihin, voidaan varmistaa että matkapuhelinverkko toimii aluellasi parhaalla mahdollisella tavalla.

Ystävällisin terveisin,
TF-mies
Tele Finland
Kyllä asiakaspalveluun on soitettu torstaina ja laittoivat reklamaation eteenpäin. Aikoivat ottaa pian yhteyttä, mutta vielä ei ole yhteydenottoa kuulunut.
 

pilotti

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
7.6.2009
Viestit
20
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Nokia 6 (2018)
Kuinka homma eteni.

Meilläkin oli sama vika kuin sinulla. Kokeiltiin kahdella muulla kännykällä, joten vika ei ollut kännykässä. Tein vikaimoituksen Soneran asiakaspalveluun ja lupasivat selvittää asian. Kahden viikon päästä tuli ilmoitus, että tukiaseman suunta-antennissa oli ollut vika, joka oli korjattu. Tämän jälkeen yhteydet alkoi pelaamaan.

Toivotaan. että tilanteeseen löytyy ratkaisu.

Voisitko kertoa myöhemmin kuinka sinun tilaanteesi korjattiin vai ei korjattu ollenkaan. Mielenkiinnosta haluaisin tietää kuinka Sonera/Telefinland suhtautuu yksittäiseen tilaajaan vai onko ko.tapaukseen operaattorilla mielenkiintoa ollenkaan.
 
Top Bottom