1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

tele2 gprs

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja juhani7, 25/5/04.

1. juhani7

Tykkäykset:
    0
    päivää

katselin tuossa vahingossa tele2:sen hintoja:

http://www.editorial.fi.tele2.se/?p...age=palvelut_mobile_prices_pricelist&nomenu=1

Siis tuollahan on gprs wapin käyttö 0euroa kaikin puolin? onko se mahdollista? Vielä liittymän avaukset ja muutkin 0 eeroa ?
    En sitten tiedä onko tuosta todellista hyötyä kellekään, mutta yleensä noitten liittymien gprs on kuitenkin perusominaisuudessaan aika kallista käytettävää. Tele2 gprs:ään ei tosin saa internettiä.

Oiskohan toi muuten käypä liittymä jos vaihtas vaikka elisan tohon kokeeksi. Wappia ja ircciä on kuiteski ihan kiva naputella välistä niin ottas kokeeksi... =)

2. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Näin tosiaan näyttäisi olevan. Halpa liittymä kyllä wappaajalle .)

3. juhani7

Tykkäykset:
    0
    mutta

mut eikös tosiaan kaikki palvelut maksa sitten erikseen. Esim. uutispalvelut, soittarit, kuvat?

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
  5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Re: mutta

Kyllä niitä ilmaisia wapista löytää ihan kiitettävästi, kun osaa etsiä. Google toimii myös wapissa.

6. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Itse otin tuon liittymän pari viikkoa sitten. Nopea avaus ja tosiaanki WapGPRS ilmainen, toistaiseksi. Pahemmin oo tullu tuota käytettyä, mut hyvin toiminu ne kerrat mitä oon käyttänyt ja väliäkös tuolla jos ei käytä, ku ei kk maksuja. Ainut mitä ihmettelin et menee "vanhaks" lokakuussa ellei lataa lisääpuheaikaa vissii.

7. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    olen saanut tele2:ssa gprs:n myös nettiin!

täytyy laittaa modeemin alustuskomennoksi

AT+cgdcont=1,"ip","internet.tele2.fi"

sitten dns-asetukset haetaan automaattisesti operaattorilta

käyttäjänimi
    wap
    salasana
    wap

kun tätä viestiä kirjoitin olin tele2 kautta päässyt nettiin
    ip-numeroni on/oli 213.102.18.249

maksullisuudesta en mene sanomaan mitään mutta veikkaan että se on TOISTAISEKSI ilmaista.

outgoing mail serverinä toimii seuraavat.
    mail.c2i.net
    smtp.tele2.se

8. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    nyt kun olen 3 päivän ajan selannut nettiä tele2:lla.
    saldo ei ole liikkunut minnekään.

9. tipi

Tykkäykset:
    0
    Sinuna olisin hissukseen käyttänyt vaan tuota, tukkivat varmasti porsaanreijän pian, kun täällä kehut...

10. geelop

Tykkäykset:
    0
    Toimiikos tuossa tele2:ssa irc vaikka se on vain wap-gprs?

11. miiko

Tykkäykset:
    0
    Tele2 gprs ei toimi enää?

Olen käyttänyt reilun viikon internettiä tele2 gprs:n kautta, mutta nyt yhteys ei ole enää toiminut. Luultavasti ovat tukkineet porsaanreiän joka siihen oli jäänyt.

Lähettäkääpä kommentteja, toimiiko jollakin edelleen. Ei pitäisi olla asetuksista kiinni kun samoilla asetuksilla toimi vielä pari päivää sitten. Windows XP:ssä yhteys toimii noin 30 s avaamisesta, mutta linuxissa yhteys ei toimi enää lainkaan.

Tosin minulla ei toimi tuo liittymä edes wap-käytössä vaikka asetukset on haettu Tele2:n sivuilta. Wap-käytössä kyseinen liittymä ei ole toiminut koskaan.

T:Miiko

Siemens SX1 & Tele2 & Elisa

12. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    Re: Tele2 gprs ei toimi enää?

ilmeisesti tilapäistä häikkää. noita on välillä ja ne *aa minuakin välillä

ja mulla ei toimi mms mutta wap ja netti kylläkin. viittaa johonkin muuhun vikaan.

13. arttuk

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3330/dna Onni N73/dna Into Kimppa, mutta päinvastoin kun toinen puhe-puhelin ja toinen lelupuhelin
    Re: Tele2 gprs ei toimi enää?

Minullakin oli lyhyitä katkoksia aikaisemmin, mutta viimeksi eilen yöllä käytin gprs:ää. Nyt aamusta alkaen ei ole löytynyt enää ollenkaan Radiolinjan verkkoa (No service). Toisella puhelimella kokeiltu, ja jollain Radiolinjan asiakkaallakaan ei ilmeisesti toiminut. Tekevät ilmeisesti niitä huoltotöitä. (Elisan miehet vallanneet maston ;)

14. Hintabongaaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K600i + Saunalahti Ykkönen
    Radiolinjan verkossa on ollut kuulemma jotain häikkää (lähde: YLE TV-uutiset).

Lisäksi olen huomannut, että Tele2:n liittymällä gprs ei toimi aivan joka paikassa (esim. jos matkustaa junalla Hki-Tampere, niin muistaakseni Hämeenlinnan kohdalla ei toimi (vai olikohan se Hyvinkää)...

15. arttuk

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3330/dna Onni N73/dna Into Kimppa, mutta päinvastoin kun toinen puhe-puhelin ja toinen lelupuhelin
    Operaattorien tiedotus

Tiedottaako operaattorit miten tämmöisestä? Sekä RL:n että Tele2:n sivuilla kävin, enkä löytänyt tietoa tästä. (Näin mutkan kautta uutiset kuulee.)
    Nyt kuitenkin taas toimii.

16. lasselusse

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    android cell
    tele2 näyttää päivittävän sivuja hitaasti. tarjousta on jatkettu elokuulle.

mutta asiaan. minulla on tele2 liittymässä kotiverkkona fi-16 (244-16). tällaista koodia ei www.gsmworld.com sivuilta löydy. myös minulla ei mms toimi. asiakaspalvelu vihjasi että sim kortti saattais olla viallinen. muut palvelut toimii.
    Osaako joku vahvistaa onko minun sim rikki?

17. arttuk

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Enpä tuommoisesta tiedä, mutta minulla Saunalahden SIM oli rikki niin, että puhelut katkesivat noin 10 sekunnin jälkeen (puhelin sammui). Hyvä juttu, kun veloitetaaan joka alkavasta puhelusta minuuttihinta. Lähettivät sitten uuden, hyvä niin, kun siihen mennessä ei enää toiminut ollenkaan. Korttia ei muka löytynyt.

18. Hintabongaaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K600i + Saunalahti Ykkönen
    ???
    Suomen kaupalliset GSM-verkot ovat:
    244-91 (Sonera)
    244-05 (Radiolinja)
    244-12 (2G)
    244-14 (ÅMT)

Eli jossain on varmaan jotain häikkää... Kannattaisko lähettää sähköpostia aspaan?

19. jam

Tykkäykset:
    0
    Osaako joku kertoa, mistä pystyy katsomaan kortille määritellyn kotiverkon?? (N7650/Symbian käyttöjärjestelmässä)

Onko joku saanut siirrettyä tele2:selle "normaalia" (7numeroa) lyhyempää numeroa. Asiakaspalvelu vakuuttaa, että siirto pitäisi onnistua ongelmitta, mutta parinviikon yrittämisen jälkeen alkaa usko loppua, ja asiaksapalvelun ainoita neuvoja on, että yritä 24h kuluttua uudelleen!

20. sorsa

Tykkäykset:
    0
    Koska Tele2 on virtuaaliverkko-operaattori, niin sillä on oltava oma verkkotunnuksensa, joka ei voi olla sama, kuin millään muulla verkolla Suomessa eli vaikka Tele2 käytttää Elisan verkkoa, niin tunnus ei voi olla Elisan 244 05, vaan sillä on ihan omansa. Sivulta www.gsmworld.com löytyvät ainoastaan toiminnassa olevien verkko-operaattoreiden tiedot, joten Tele2:sta siltä ei löydy, kun sillä ei ole kaupallisessa käytössä olevaa omaa fyysistä verkkoa Suomessa.

Jaa tämä viestiketju