1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tele Tele-Finlandille ei pysty siirtään sauniksen numeroa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja viljami1, 5/1/09.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. viljami1

    Liittynyt:
    16/7/05
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    23
    Koittanut jo tusinan kertaa yhden pöytälaatikkoliittymän (puhu hyvää) sauniksen siirtää netin kautta tele-finlandin pulinaan ja saada 12000 txt viestiä kuukausimaksun hinnoilla käyttöön täksi vuotta

    Herjaa koko ajan numeroa kun sen kirjoittaa aivan oikeassa muodossa siirrettäväksi numeroksi,käskee tarkistamaan numeron.
    Aspasta telen siis kyselin asiaa ja ilmoittivat että pitäisi onnistua,mut kun perkele ei onnistui
    Missähän mahtaa vika piillä
     
  2. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25618
    Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Oletko Saunalahteen ottanut yhteyttä? Ei TF:n asiakaspalvelija halunnut tuota liittymää puhelimitse siirtää jos heidän tietojensa mukaan onnistuu.

    Oletko liittymän omistaja, onko mitään kestosoppareita, etuisuuksia tai kytkyjä kyseisellä numerolla?
     
  3. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Mitä todennäköisimmin numero on joko lyhyempi tai pidempi kuin suuntanumero + 7 numeroa? Silloin ei mene välttämättä läpi tarkastusseulasta. Ota puhelimella yhteyttä asiakaspalveluun niin saavat mitä todennäköisimmin siirron käynnistettyä sitä kautta.
     
  4. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25618
    Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Ihmettelinkin kun tuossa on jo aspaan soitettu ettei heti tartuttu asiakkaaseen kiinni ja oltu valmiina tekemään sopparia, vaan nyt asiakas painii saman ongelman kanssa. Ei ollut aspa tässä kohtaa ns. pelisilmää omaava.

    Enkä nyt tarkoittanut tätä herjaavassa mielessä.
     
  5. viljami1

    Liittynyt:
    16/7/05
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    23
    Ei edelleen onnistu

    Liittymä on omissa nimissä ilman mitään kestosopimuksia,kytkyjäja etuja ja siksi outoa kun siirto ei onnistu ei sitten millään
    Asiakaspalvelija vaan voivotteli että ei hän pysty siirtämään numeroa kun se ei kerta netin kauttakaan onnistu,
    Kummallista totta tosiaan
    Ja numero ihan normaali numero,045 suuntanumerolla ja 230 alkuinen numero 7 numero kuten normaalissakin liittymässä
     
  6. kimmo Vieras

    No johan se nyt olisi merkillistä, jos ei vastaanottava operaattori pystyisi numeroa siirtämään itselleen. Katso oma.saunalahdesta, jos sinulla kuitenkin olisi joku viikonloppuetu käytössä, vaikkei pitäisikään olla. Tai soita saunalahden aspaan, niin saanet asiasta varmuuden.

    Telefinlandin sivuilta poimittua;
    "Jos et syystä tai toisesta voinut tai halunnut tilata liittymää verkosta, tilaa liittymä maksutta numerosta 0800 144 844".
     
  7. hja

    Liittynyt:
    3/12/07
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo näyttäisi olevan ihan tele finlandin järjestelmässä joku ongelma. En oikein usko että TF pystyy heti, siis kun numero on syötetty nettisivulle, tarkistamaan onko asiakkaalla joku sopimus joka estää siirron... kyllä siinä se pari päivää yleensä menee.
     
  8. kimmo Vieras

    Voi hyvinkin olla..mutta voi myös olla että käyttäjällä kytkettynä palveluita mitä itse ei muista kytkeneensä aikoinaan. Itselläni esim. on viikonloppuetu, vaikka on muutenkin 3000min/kk "ilmaista" puheaikaa elisa-verkon liittymiin, enkä taatusti ko palvelua tarvitse. Sitä en tiedä kuka sen sinne on laittanut, itse en ainakaan muista sellaista tilanneeni ikinä. Varmaksi ei kuitenkaan voi sanoa, kun tilauksesta jo aikaa.
    Varmasti menee, mutta kun aspaan jättää numeronsa ja kertoo halukkuudestaan operaattorin vaihtoon, niin kyllä sieltä vastaus tulee.
    Sitä odotellessa voi vaikka käydä siellä oma.saunalahdessa ja katsoa miltä liittymä näyttää.
     
  9. viljami1

    Liittynyt:
    16/7/05
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    23
    ei edelleen onnistu

    ei onnistu ei siirto millään
    ja liittymässä ei todellakaan ole mitään ns esteitä ettei voi siirtää
    ei viikonloppuetuja,ei kytkyä,ei reviiriä ei sitten mitään
    ollut 2kk pöytälaatikossa ko numero ja liittymä odottamassa operaattoreiden sopivia tarjouksia mitä voisi hyödyntää
    ja tämä telen tarjous olisi ollut sopiva hyödyntää
     
  10. viljami1

    Liittynyt:
    16/7/05
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    23
    ja auki vain klo 18 asti

    ja tiedän tuon numeron mistä olen myös yrittänyt saada siirtoa aikaan,ei onnistu senkään kautta,varsinkin kun vielä näin illalla
    numero ei ole toiminnassa klo 18 jälkeen
     
  11. kimmo Vieras

    Kyllä se sitten onnistuu, jos nuo ylläolevat pitävät paikkansa. Maassamme saa vielä toistaiseksi siirtyä toisen operaattorin leiriin ja vastaanottava operaattori huolehtii hommasta, kun vaan halukkuutesi heille kerrot. Tai sitten olen ymmärtänyt ihan väärin nämä operaattorien kilpailut asiakkaista.
    Jeps, mutta huomenna on taas auki ja silloin voi soittaa..toki uuden numeron ottamalla selviää helpommalla.
     
  12. viljami1

    Liittynyt:
    16/7/05
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    23
    en tarvitse uutta


    En tarvitse uutta numeroa,koska nämä pöytälaatikko liittymät on hankittu sitä varten että siirrän niitä hyvien tarjousten vuoksi
    EN ota teleltä uutta numeroa enkä mitään muutakaan,kun kerta siirto ei onnistu,sauniksen puolelta ei ole mitään esteitä siirrolle.
    Kun ei kerta numero telelle kelpaa niin se jää odottamaan pöytälaatikkoon uusia tarjouksia muualta.

    Asiaa nyt hoitanut telen suuntaan puhelimella 3krt ja sauniksen suuntaan kerran,puhelimessa ollut 1.5h asian suhteen ja netin ääressä yhden 1h niin johan riittää siirron yrittäminen.

    Saman numeron pystyy kyllä siirtämään dna:lle netin kautta aikanakin,kokeiltu on,mutta dna liittymiin en koske paskasellakaan tikulla,kun kerran ko firmasta eroon olen päässyt

    Että jotain mätään telen sivuilla on siirron suhteen ja samaten aspassa ja myynnissä kun asiakas ei kelpaa firmalle
     
  13. kimmo Vieras

    En minä oikeastaan ajatellutkaan, että tarttisit uuden numeron...koitin vaan ehdottaa tapaa millä helpoimmin asiasta selviäisit.
    Jotkut tarjoukset ovat luonteeltaan sellaisia, että vaativat olemassa olevan numeron siirtämistä uudelle operaattorille..tämä ei kuitenkaan ole sellainen, vaan onnistuu ihan uuden numeron ottamallakin.
    Alan pikkuhiljaa uskoa tämän. :)
    Jotain mätää on kyllä jossakin, siinä olet oikeassa. Itseäni ihmetyttää suuresti, että jos/kun kerta olet ollut aspaan yhteydessä 3 kertaa, niin mitä he ovat sanoneet..onko sinulle kerrottu mitään syytä, miksei liittymäsi voi siirtyä?
    Ei ne voi siis aspassa todeta, että "voivoi, nyt ei siirry", vaan joku selitys asialle pitäisi löytyä. Jos itse olisin ko putiikin hommissa, niin pyytäisin tietosi ja tarkistaisin asian, mutta kun en ole. Voihan se olla että joku toinen asiasta kiinnostuu, jolla mahdollisuus sitä selvittää.
    Omalta puoleltani taitaa nyt kuitenkin loppua konstit, joten osaltani päätän tähän.
     
  14. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    9/5/08
    Viestit:
    1940
    Tykkäykset:
    5
    Aika outoa kyllä ettei sitten pysty millään siirtämään. Ja tuo vielä oudompaa ettei asiakaspalvelijat tee kyseisen asian eteen mitään vaan voivottelevat vain. Harmi kun en itse ole enää kyseisessä aspassa töissä. Olisin laittanut asian rullaamaan :) Vitsi vitsinä :)

    No joo. Ihmettelen vaan ettei asiakaspalvelijat sitten ota selvää että miksei numerosi siirry. Kyllä heidän nyt pitäisi pystyä selvittämään asia. Ainakakin laittaa asia eteenpäin jossei itse pysty. Outoa.

    Eikä nyt ole siitäkään kiinni ettei joku aspasta jaksaisi perehtyä asiaan kun olet jo soittanut kolme kertaa niin kyllä jonkun pitäisi tarttua asiaan.

    Nyt vaan vielä soitat uudestaan ja sanot että nyt syitä pöytään miksei numero siirry tai sitten jonkun sellaisen henkilön numero ketä pystyy syyn kertomaan. Ei tuo nyt kuitenkaan niin hankala asia voi olla ettei mitään syytä pysty kertomaan.
     
  15. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25618
    Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Turhaan sinne on itseään tyrkkyttämään jos asiakasrekisteri on jo täynä.

    Outoa toimintaa kyllä aspalta. Luulisi että näinä aikoina tehtäisiin kaikkensa jotta asiakas saataisiin omaan leiriin.
     
  16. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    9/5/08
    Viestit:
    1940
    Tykkäykset:
    5
    Todella ihmeellistä kyllä. Kilpailu on senverran kovaa että luulisi tällaiset asiat selvittävän ja olisi taas yksi maksava asiakas enemmän.
     
  17. hja

    Liittynyt:
    3/12/07
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Jos ei asiakaspalvelua kiinnosta edes niin paljon että yrittäisivät selvittää mistä tuo ongelma johtuu, niin ei todellakaan kannata siirtää siihen yhtiöön mitään liittymää. Jotenkin kyllä tulee sellainen tunne että TF kohta taas "keskittyy vanhojen asiakkaiden palvelemiseen", vai miten se nyt oli, eikä enään myy uusia liittymiä... kun kerran kolumbuskin lopetettiin.
     
  18. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    no ota tekstari liittymä muualta. ei mua ainakaan kiinostais ko. firmaan väkisin asiakkaaksi työntyä jos näin heti alussa hommat kusee noi rajusti...

    edit: jaa se ei ollutkaan tekstari liittymä. noh, ota uus numero. mitä väliä voi olla pöytälaatikon numerolla? ja pistät sauniksen kiinni.
     
  19. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    9/5/08
    Viestit:
    1940
    Tykkäykset:
    5
    Tulee mieleen aika jolloin itsekin olin kyseisen operaattorin palveluksessa. Yhtäkkiä meille tuli koulutus jossa meitä opetettiin myymään uusia liittymiä ja muutenkin saamaan uusia asiakkaita. Koulutus kesti monta päivää ja maksoikin maltaita yhtiölle. Tästä meni muutama päivä niin tuli tieto että Sonera lopettaa Tf:n liittymien myynnin. Oltiin kyllä hieman huuli pyöreänä että mitä tämä kaikki on olevinaan.
     
  20. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25618
    Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    No hyvinhän tuo Sonera osaa tuota rahaa sijoittaa xD

    Juurikin näin. Koulutetaan työntekijöitä työhön jota ei tarvitse osata. Ilmeisesti organisaatiossa on sellaista vikaa ettei oikeia käsi tiedä mitä vasen tekee. Ihme touhua, mutta tuskinpa normaalin duunarijampan tarvii tuollaista ymmärtääkkään.
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju