1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tele Tele Finland säälittää

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja crk1, 9/8/05.

1. crk1

Tykkäykset:
    1
    Säälittävää tuo Tele Finlandin loanheittomainonta. Kaikki
    kuitenkin tietää että kaikkien merkittävien operaattorien
    hinnat on samat. Silti ne tekee noita valheellisia vertailuja
    vaikka on siitä jo saanet kilpailuvirastolta aiemminkin sakkoja.
    Ei taida mennä kovin hyvin niilläkään!

Kyllä näkee että homma on ruotsalaisissa käsissä.

2. aimo Vieras

Eikös ne saaneet keväällä vain "huomautuksen", jonka jälkeen lupasivat välittömästi vetää mainoksensa pois markkinoilta ja parantaa tapansa. Muisti on vain lyhyt... ;)

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no kyllä se saunalahti myös samalla tavalla mainonnassa toimii

4. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Mun mielestä aika ala-arvoista toimintaa molemmilta operaattoreilta, eikä ainakaan imagoa kohenna tuollainen toisen parjaaminen. Telefinlandin mainokset kyllä on mielestäni aina olleet huonoimpia mitä on...Saunalahti vähän "mokas" ku lähti tuohon toisen haukkumiseen mukaan, ois vaan pitänyt omat linjansa.

5. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    pakko se varmaan oli lähteä tai sit lähtee asiakkaat.

mun päätöksiin ei ainakaan tollaset mainokset vaikut mitään, verkko jossa liikutaan ja hinnat on ainoat ku ratkasee, ihan sama miten haukkuvat muita :D

6. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Telefinlandin mainos toimii ainakin minulla juuri päinvastoin, en TODELLAKAAN ole vaihtamassa TF:iin.

7. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kyllä tuossa tf:n mainonnasta on minun uskoakseni enemmän hyötyä kuin haittaa.

moni on varmaan sun kanssa samoilla linjoilla, mutta moni vaatii kuitenkin soneran verkkoa (itse ainkin ihan kuuluvuuden takia täällä) niin ne jotka ei tienny et saunis lähtee pois soneran verkosta, voi hyvinkin vaihtaa.

ja monelle varmaan saunis on tullut otettua aikoinaan just siks ku on soneran verkko ja halvat hinnat (näin ainakin itsellä kun ei ollut mitään tf:iä yms).

ne joilla ei väliä mis verkos on: pysyy sauniksel
    ne jotka haluu pysyy soneran verkos: vaihtaa tf:lle.

ja saunis nyt ei tuota niin kauheesti oo kuuluttanut että lähtevät pois, joten mikä parempi infoamis tapa kuin tf:n mainokset jossa se sanotaan suoraan....tyhmiä ja naurettavia mainoksia, mutta varmasti puree joihinkin. (eniten täs ittee harmittaa se että ku kuulin sauniksen sonera purusta ni päätin heti et vaihdan tf:lle, sit alko tulee tf:n mainokset ja nyt saan kuulla kokoajan miten mä oon tf:n mainostuksen takia vaihtanu :)

edit: en jaks laittaa uutta viestiä, mutta vastaan tuohon arden seuraavaan viestiin: meillä kotona ei kuulu rl/elisa joten itellä on se syynä vaihtoon...ainut katvealue varmaan tarvasjoella osuu noin 100x200m kaistalle, jolla meidän tontti sattuu sijaitsemaan. dna ja soneralla on täydet palkit

8. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Niinpä, vaihdoin joskus tohon Sauniksen säästäriin ja vaikka verkon vaihto olisi ollut mahdollinen, en ole sitä hyödyntänyt mitenkään.
    Kesälomilla reissasin ympäri suomea ja aina on RL kuulunut joten ei mulla ainakaan ole tarvetta vaihtaa liittymää vain verkon takia, aina on paikkoja missä toinen kuuluu ja toinen ei.
    Enemminkin voisi syyttää puhelinten omaa kuuluvuutta sillä Kuusamon korvessa oli eri merkkisten puhelinten välillä paljon eroa verkon löytämisessä.

9. aimo Vieras

Aivan, uskaltaisin jopa väittää että 90 % Saunalahden asiakkaista ei edes tiedä kumman verkossa heidän liittymänsä toimii. Moni tuttavanikin on ihmetellyt, miksi kännykässä lukee Elisa tai Sonera vaikka heillä on Saunalahden liittymä... Aikaisemmin kun palveluoperaattoreita oli paljon, ei juuri kukaan välittänyt missä verkossa se toimii. Miksi se nyt on niin tärkeää? Toki sellaisiakin paikkoja löytyy, joissa Elisa tai Sonera ei kuulu, mutta pääosin molemmat verkot ovat erittäin kattavia. Ihmetyttää tosiaan kuinka tärkeäksi asiaksi verkon valinta on nostettu. Ja vaikka DNA:n kuuluvuus on edellämainittuja huonompi, on sekin 99 %:lle suomalaisista täysin käyttökelpoinen.

10. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kyllä ainakin täällä löytyy kaikissa kolmessa verkossa tietyillä asutusalueilla paljonkin katvealueita joita he eivät tunnu korjaavan vaikka vikailmoituksia tekeekin.

ja tiedän monta jotka ovat jonkun tietyn verkossa ihan kuuluvuus syistä, sitten paljon jotka ei missään nimessä halua olla muussa kuin soneran verkossa yms. (myönnän että itsekkin kuulun siihen sakkiin joka vihaa ylikaiken radiolinjaa, joten myös nykyisin elisaa. että vaikka kuuluvuusonglemat ois ratkottu, ei tulis mieleenikään edes haistaa elisan suuntaan)

mutta tää keskustelu nyt ei enää liity mitenkään noihin mainoksiin et palataan siihen

11. Erkkimerkki

Tykkäykset:
    0
    Eniten minua ärsyttää tuossa mainonnassa loanheiton lisäksi asiakkaan suoranainen harhaanjohtaminen. Uusimmassa televisiomainoksessa Saunalahden majakka kaatuu ja puhelimen käyttäjän yhteys katkeaa, kunnes Tele Finlandin "lepakkokekkonen" tulee ja pelastaa. Tämän mainoksen perusteella voisi käsittää, että Saunalahden toiminta lakkaa kokonaan. Uskon kuitenkin, ettei Elisalla olisi yli miljoonaa asiakasta mikäli kuuluvuus olisi kamalan heikko. Jokaisella operaattorilla on omat katvealueensa.

Toinen Tele Finlandin epäilyttävä markkinointikeino on erikoiset hintavertailut. Televisiossa mainostetaan Saunalahden asiakkaan maksavan puheluistaan ylihintaa vertaamalla Tasahinta-liittymää ja Tele Finlandin Kaverisoittoa keskenään.
    Tänään esimerkiksi Hesarissa olleessa mainoslakanassa verrataan sitten Kolumbuksen K2-liittymää ja Tele Finlandin Pulinaa. Tässä yhteydessä mainitaan, etteivät toisilla operaattoreilla vanhojen asiakkaiden hinnat ovat "jäädytettyjä" eivätkä alene kuten Tele Finlandilla. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä Kolumbuksella ko. liittymätyypin hinta on alennettu K1-liittymän tasolle eli 6.9 senttiin minuutissa.

Toivon jonkun puuttuvan Tele Finlandin virheelliseen mainontaan. Mielestäni on vähintään kuluttajaboikotin paikka.

12. Seb

Tykkäykset:
    0
    TF ja 3G

TF ei myöskään kerro suoraan, että heidän liittymällä ei pääse Soneran 3G-verkkoon. Asiasta ei juurikaan mainita.

Kolumbuksen ja Saunalahden liittymillä pääsee eli ne ovat ainoat ns. halpisliittymät, joilla pääsee nauttimaan edullisemmista datasiirrosta 3G-verkossa.
    Näiden operaattoreiden kannattaisi käyttää tuota ominaisuutta mainonnassaan hyväksi.

Soneralla on ehkä kattavampi 3G-verkko kuin Elisalla (tämä on vain oletukseni), mutta sitä ei pääse kohtuullisella hinnalal käyttämään.

13. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mua eniten ärsyttää noissa TF:n mainoksissa se taustamusa. Harvoja asioita vihaan yhtä paljon kuin sitö musiikkia :p Itellä on Sonera aina ollut, ei valittamista paitsi GPRS-hinnoissa. Kyllä TF:ään vaihtaisin jos saisin (sana äiti kertonee kaiken :)).

No joo tää meni kyl OT:ks mut elämä on :)

14. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    444
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Jos löytyy joku palveluntarjoaja, jolla on halvat hinnat ja hyvä aspa, vaihdan TF:stä heti siihen. Elisaa ei lasketa.

15. Seb

Tykkäykset:
    0
    Edulliset hinnat ja hyvä aspa?

Saunalahti on siitä hyvä, ettei aspaa tarvitse, kun voi kaiken säätää itse netistä. Ei turhia jonotuksia ja selittelyitä, mitä haluaa. Helpommalla pääsee, kun tekee itse.

16. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    444
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Re: Edulliset hinnat ja hyvä aspa?

Olin Saunalahden asiakas ennen TF:ään siirtymistä.
    Mikäs olis halvin liittymätyyppi Saunalahdella?

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mainosten perusteella en kyllä ikinä ottais TeleFinlandin liittymää. Ne mainokset on jotenkin niin ärsyttäviä ja yliampuvia. Tarviiko niistä mainoksisita tehdä niin hirveitä spektaakkeleitä. Aina kun tulee se TF-bätmän-kekkonen ruutuun niin tekee mieli vaihtaa kanavaa. Ei niitä asiakkaita ainakaan lisää saa tolla meiningillä...

18. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Riippuu täysin käyttöprofiilista.
    Jos soitat vähän ja vastaanotat paljon puheluita, niin Säästäri on paras.
    Vertailun voit tehdä osoitteessa http://gsm.segetech.com/

Tuossa vertailussa on vain tasahintaliittymät.

19. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    444
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Yhessä välissä häiritsi se, kun jotkut palvelunumerot ei tukenu TF:ää.

20. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    444
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5

Itse asiassa soitan aika vähän.
    Tekstaan enemmän.

Jaa tämä viestiketju