1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tekstiviestimainonta kännyköihin lisääntymässä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja ebo, 22/8/02.

1. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ITviikko-lehti kertoo tänään, että mediayhtiöillä ja operaattoreilla on positiiviset kokemukset mainostamisesta kännyköihin tekstiviestillä. Artikkelissa kerrotaan, että jo joka viides suomalainen olisi vastaanottanut kännykkäänsä mainoksen tekstiviestillä.

Kännykkään ei saa mainoksia lähettää, jollei ole erikseen lupaa. Epäselviä tilanteita kuitenkin on, jos yrityksellä on ennestään asiakassuhde henkilöön tai jos liittymä on yrityksen nimissä, jolloin mainonta voitaisiin katsoa sallituksi.

Jutussa kerrotaan, että positiivisimmin tekstiviestimainontaan suhtautuvat nuoret tytöt ja naiset. Tässä annetaan esimerkki terveyssidemainoksesta 12-30-vuotiaille tytöille/naisille, jota 5-10% vastaanottajista oli vielä lähetellyt omaan laskuunsa eteenpäin kavereilleen. Uskomatonta!

Itse olen saanut mainoksia muun muassa Soneralta, jonka jälkeen kävin laittamassa osoitteessa http://www.sonera.net/ erikseen kiellot kaikelle mainonnalle ja tietojen luovuttamiselle eteenpäin.

Henkilökohtaisesti olen kyllästynyt muutenkin mainontaan täysin, enkä todellakaan kaipaa spammia enää kännyköihin - en vaikka olisi erikoistarjouksia suunnattuna juuri minulle. Suurin osa mainoksista en kuitenkaan tarjoa juuri sitä mitä kaipaan juuri silloin kun kaipaan, vaan yrittää synnyttää uusia tarpeita.

En kuitenkaan tuomitse kaikkia viestejä. Teoriassa mainoksesta voisi mennä tiedoteluontoinen palvelu, joka ei itse asiassa olisikaan oikeastaan mainos. Jos olen vaikka yrityksestä kaivannut tuotetta ja sitä tuleekin taas hyllyyn, mieluusti vastaanottaisin tästä kertovan viestin, jonka mukana voisi sitten olla vaikka tarjouksia muista saman ryhmän tuotteista -t ai vaikka MMS-viesteinä kuvia ja tekstiä. Tai etsiessäni tietyntyyppistä asuntoa tai autoa, voisin mieluusti vastaanottaa sellaisesta vaikka MMS-viestin kuvan ja tekstin kera. Tällainen ei vain enää ole oikeastaan mainontaa vaan palvelua.

Millaisia mainoksia olette muut saaneet kännyköihinne ja mitä olette niistä mieltä? Tuleeko mieleen mainoksia, joita vastaanottaisitte vapaaehtoisesti, vai ovatko mainokset ehdoton kirosana?

t. tero

2. kiuze

Tykkäykset:
    0
    Minä en ainakaan kännyyni mainoksia huoli, boikottilistalle menee sellaiset firmat jotka mainosviestejä lähettävät kännyyn tai sähköpostiin. Kännykkään kun ei vielä filttereitä saa (paitsi Epoc pohjaisiin(?)).

Hyvin harvoja mainoksia on tähänasti tekstareina tullut, mutta jos tulee niin on 100% varma että en ko. firmasta tule mitään koskaan ostamaan vaikka saisi paljon halvemmalla kun muualta ja olisin tuotetta tarivstsemassa.

Poikkeuksena tietysti sellaiset tiedotteet jotka pyytää, eli nimenomaan tuollaiset "Tuotetta xyz on jälleen saatavissa!" -tyyliset.

Jaa tämä viestiketju