1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tekstiviestien skandit muuttuivat merkkijonoksi

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Henna01, 2/1/15.

1. Henna01

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520
    Käytössäni on Lumia 1520. Ensimmäisen kerran muutama viikko sitten saapuvien tekstiviestien skandit muuttuivat merkkijonoiksi eli ä ja ö näkyivät C3-, A4- yms. koodeina. Ongelma hävisi parissa päivässä itsestään, mutta tänään sama juttu on jälleen ilmaantunut. Mitään päivitystä en tässä välissä ole puhelimeen ladannut, enkä vähään aikaan ennen sitäkään kun tämä ensimmäisen kerran tapahtui.
    Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Voiko asian korjata itse jollakin tavoin?

2. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Itellä ja vaimolla oli samaa. Meillä dna ja mietittiin että oliko operaattorin puolella ongelma. Meillä nämä ilmaantui vain pitkissä viesteissä.

Edit. Niin ja puhelimet on ollut note ja iphone eli ei ole pelkästään lumian ongelma!

Viimeksi muokattu: 2/1/15
  3. Gis

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Eli ongelmani on seuraava. Käytin ennen Samsung Galaxy S4 puhelinta, toimi moitteettomasti mutta alkoi muuttamaan itsestään minulle lähetetyt viestit "kryptiseen muotoon" eli ä,ö ja satunnaiset muut kirjaimet oli korvattu URL-koodipätkillä. Vaihdoin puhelimeni Sony Xperia Z3, koska luulin vian olevan Samsungissani. Tänään sain jälleen kryptatun viestin, alla näyte:
    v=C3=A4h=C3=A4n j=C3=A4nsk=C3=A4tt=C3=A4=C3=A4
    vähän jäsnkättää siinä siis lukee.

Osaisiko joku kertoa vastaavanlaisista käyttökokemuksista ja etenkin miten saan ongelman loppumaan? Kännykkä on:
    A) virustarkastettu (jota varten hankin operaattorini maksullisen virustorjuntaohjelman)
    B) tehdasasetukset on palautettu (useampaan otteeseen)
    C) puhelin on vaihdettu kokonaan uuteen ja eri valmistajaan

Ainoa yhdistävä tekijä näillä kahdella puhelimella on se, että minä olen niiden käyttäjä, molemmissa minulla oli saman operaattorin liittymä (DNA) sekä tietenkin sama käyttöliittymä Android ja että sain näitä viestejä. Googlettamalla en löytänyt mitään vastaavaa tai sitten en vain osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Niin ja viesteillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin koodikieli, ne tulevat eri operaattoreilta ja eri käyttöliittymistä.

4. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Oletko vaihtanut käyttöjärjestelmään toisen fontin?

5. Tune Vieras

Ilmeneekö vain MMS-viesteissä? Jos vain niissä, niin vika on DNA:n päässä. Mulla teki viikonloppuna samaa iPhonella.

6. Gis

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Samsungissa fontti oli vaihdettu, mutta sellaiseen mikä tuli puhelimen mukana.

7. Gis

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    En tiedä ylittääkö pelkkää tekstiä sisältävät kryptatut viestit sallitun merkkimäärän, mutta olettaisin että kyse on MMS-viestissä. Ei niissäkään kaikissa viesteissä ole tätä ongelmaa, vain osassa. Ja kyllä, liittymä on DNA

8. Tune Vieras

vika on DNA:n päässä. Mulla teki viikonloppuna samaa iPhonella.

9. Gis

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Okei, hyvä tietää! Helpottavaa kun oon pelännyt ties mitä viruksia! Onko ongelmaan mitään ratkaisua vai pitääkö tämän kanssa oppia elämään?

10. Tune Vieras

Ei mulla oo aiemmin tehny tuota. Voithan sä soittaa DNA:n asiakaspalveluun jos vielä ongelmat jatkuu.

11. Gis

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Kävin kivijalkaliikkeessä ku oisin pistäny laitetta huoltoon kyseisen ongelman takia, sanoivat vaan et googlaamalla löytyy varmasti apua kun he eivät koskaan olleen nähneet tai kuulleet tällaisesta ongelmasta. Mut pitääpä soitella DNAlle päin ja antaa vähän palautetta! :D Kiitos paljon nopeista vastauksista!!!

Jaa tämä viestiketju