1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tekstiviestien saapuminen kestaa Z610i:ssä

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja psxgamer, 22/10/07.

1. psxgamer

Tykkäykset:
    16
    Uudessa Sony Ericsson Z610i:ssä on todella outo ja kiusallinen ongelma. Joskus tekstiviestien saapuminen kestaa jumalattoman kauan. Joskus ne tulevat samantien, mutta joskus ne saapuvat vasta kun mina itse laitan tekstiviestin. Tällöinkin ilmeisesti sen takia, että puhelin ottaa operaattoriin yhteyttä (Kolumbus). Eihän tekstiviestien toimiminen edes pitäisi vaatia mitään erityistä asetuksien remppaamista?

Lähinnä olen muutellut tuolta asetuksista juttuja kuten otin 3G-verkot pois käytöstä ja sitten Datayhteys -> Haluttu palvelu -kohdasta "vain piirikytkentä" enkä "paketti ja piirikytkentä", mutta tämä käsittääkseni koskee vain GPRS-datan liikkumista? Samaisesta Datayhteys-osiosta otin myös kohtaan "SMS-yhteys" valinnaksi "piirikytkentä" enkä "pakettikytkentä".

Kellään tietoa mistä ongelmani johtuu? En vielä soittanut operaattorille, koska yleensä he eivät tunnu osaavan auttaa tällaisissa asioissa lainkaan...

2. psxgamer

Tykkäykset:
    16
    Homma vain paranee. Unohdin mainita, että joskus aikoinaan kaveri ei saanut soitettua minulle, vaan sai vain tylyn "numeroon ei saada yhteyttä" viestin. No tänään kävi sama homma toiselle kaverille joka ei saanut soitettua minulle. Hänen kaksi lähettämää tekstiviestiäkin tulivat vasta kun olin lähettänyt hänelle itse tekstiviestin! Raivostuttavaa tämä!

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mikä operaattori ja missä?

Ootko soittanu operaattorille ja tarkastuttanu miten heillä on vikaa?

Puhelimesi "palkit" ei näytä oikein. Koneestasi voi olla pääteaste palanu ja se tippuu välillä verkosta. Tai pikemminkin palamassa, koska muutoin se katkoisi pitkiä puheluja kokoajan kiihtyen. Nyt se ei pysy verkossa. Toinen voisi olla tekstiviestien "sama keskus vastattaessa" -tyylinen olisi asetuksissa päällä. Sitä en muista onko Sonyerkeissä moista valikkoa, Nokiasta se löytyy kyllä ja selittää osan vioista.

Syitä useita, aloita paikallistaminen ja yhteneväisyydet kirjaa muistiin.

4. psxgamer

Tykkäykset:
    16
    Operaattorina on Kolumbus ja paikkana Kuopio.

Olin jo tuossa olevinani varma, että nämä henkilöt joiden tekstarit ja puhelut eivät tulisi läpit omaisivat kaikki DNA:n liittymät, mutta juuri kaveri kertoi, ettei omalla Kolumbuksellaan ole saanut minua pariin päivään kiinni!

Operaattorille en tosian ole vielä soittanut jonotusaikojen ja sen ennakkoluuloni takia, että en usko heidän asiasta tietävän. Pitänee soittaa kuitenkin lähiaikoina.

Tuollaista tekstiviestiasetusta en erkistäni löytänyt. Tuo pääteasteen palaminen kuulostaisi todennäköisimmältä kun sekä tekstiviesteissä, että puheluissa noita ongelmia on vaikkakaan puhelut eivät ole katkenneet. En kyllä pitkiä puheluita koskaan puhukkaan. Huoltoon taitanee mennä jos operaattori ei osaa vastata. Harmi kun uusi puhelin on, enkä juuri voi huoltoon viedäkkään kun vanha puhelin on kaverilla lainassa.

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Noo. eipä auta kokeilla kun lainata kavereilta puhelinta sitten pariksi päivää, kyllä ne sitte kertoo, jos vikaa on heidän mielestä puhelimessa. Sama homma, huomaat silloin itsekin, tapahtuuko sama. Mieluiten niin että semmonen kaveri kellä on toisen operaattorin kokonaan kuin Elisan. Kolumbus toimii heidän verkossa.

Taanoin huomasin Nokia 1110i viestien katoamisia ja lopulta heitin koko vehkeen pois, sillä ei voinu DNA:n verkossa kertakaikkiaan olla, mulla ei lähteny tekstiviestit minnekään vaikka puhelin näin ilmotti. DNA kertoi silloin vian olevan heidän verkossaan. En tiedä mikä aiheutti katoamisen, pidän sitä puhelimesta johtuvana syynä mitä tukiasema ei tajunnut. Onhan noita puhelimia pirusti. Myös tekstareiden viivästyksiä tuli erittäin paljon puhelinmallista johtuen. 20 prosenttia viesteistä meni miten meni parhaimmillaan.

6. psxgamer

Tykkäykset:
    16
    Soitin aspaan. Tunnin jonotus ja vastaukset ovat sitä tuttua "onpa outoa, enpä tiedä, mistähän johtunee, joo osta uusi puhelin" diiba-daabaata. Nollasin sitten asetukset ja boottasin puhelimen.

Jos vielä tapahtunee lienee syytä viedä takuuhuoltoon koko puhelin. Nyt se ei vain onnistu sillä vanha SE:n T610 on kaverilla lainassa. Sillä puhelimella ei kyllä tämmöisiä ongelmia ollut laisinkaan.

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Hemmetin kummallista... Tollaset pitäs just tutkiakin tarkemmin. Ei muutakuin vaatimaan kuluttajaneuvojan kautta selvitystä jos puhelin on kunnossa, eipähän tartte itse sitäkään tehdä. Jos siinä on takuuta, vielä parempi.

Jaa tämä viestiketju