1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tekstiviestien säilymisaika viestikeskuksessa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Bird, 27/10/02.

1. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuinka kauan tekstiviesti säilyy viestikeskuksessa odottamassa vastaanottajan puhelimen päivittymistä verkkoon, jos se ei mene heti perille? Itse olen käsittänyt, että tämä maksimiaikaraja on kolme vuorokautta (puhelimen viestiasetuksista riippumatta), ainakin Radiolinjalla. Onko tässä ajassa eroja eri operaattoreiden suhteen?

2. taleppi

Tykkäykset:
    0
    Käsittääkseni myös soneralla on tuo 3vrk

3. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Ainakin ennen RL:lla maksimiaika oli 3vrk, puhelimen asetuksista sen saa tarvittaessa lyhyemmäksi.

4. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Joissain puhelimissa voi valita jopa viikon, mutta se ei takaa että säilyvyys olisi sen mittainen. Itse veikkaisin myös kolmea vuorokautta kaikilla operaattoreilla

5. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Lähetin joskus kaverille viestin mutta hän oli joutunut sairaalaan. Soitti sitten myöhemmin takaisin, aikaa oli kulunut yli viikko. Siellähän ei saa käsittääkseni pitää puhelimia auki. Asetuksissa mulla on pisin aika. Aikaa tästä on nyt pari vuotta. Sonerasta Soneraan.

6. pake

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se maksimiaika on ainakin tänäpäivänä 3 päivää. Voit vaan kuvitella mikä ruuhka siellä tekstarikeskuksessa olisi jos aika olisi viikon.

Aika mikä puhelimeen asetetaan aika vaikuta, jos se on yli 3 päivää.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Viimeksi kun asiaa testasin niin Radiolinjalla viesti säilyi 3 vrk ja Soneralla 7vrk. Tästä on kyllä jo aikaa, joten en tiedä onko Sonera lyhentänyt viestin voimassaoloaikaa.

Silloin joskus Radiolinjan 3 vrk tuntui todella rasittavalta kun ihmiset pitivät puhelimiaan päällä miten sattui ja usein se viesti ehti bittitaivaaseen ennen kuin vastaanottajan puhelimeen. Soneran pidempi aika oli tässä suhteessa helpotus. Tosin nykyäänhän ne viestit luetaan aika nopsaan jos luetaan, joten siinä mielessä 3 vrk on useimmiten ihan riittävä aika.

8. pake

Tykkäykset:
    0
    Tämä voi muuten pitää paikkaansa. Tieto on RLältä saatua.
    Vaikka on sonerankin liittymä ei se ole koskaan ollut kiinni 3kaan
    päivää jotta asiaa olisi voinut tarkistaa...

9. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Itse käykän omassa luurissani 24h. Jos viesti ei ole mennyt perille siinä ajassa, niin kyllä asia on kerinnyt jo vanheta ja viesti saakin mennä bittitaivaaseen rauhassa. :)

10. jonnibal

Tykkäykset:
    0
    Telialla 7 vuorokautta.

11. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän ne viikon säilyy.

Jaa tämä viestiketju