1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tekstinkäsittely kommunikaattorilla?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Hempatsu, 11/2/08.

1. Hempatsu

Tykkäykset:
    0
    Eli miten onnistuu kirjoittaminen kommuilla? Ovatko näppäimet liian jäykät tai pienet? Tarkoitan siis nimen omaan QWERTY -näppäimistöä! Käykö pidemmän päälle kirjoittaminen turhauttavaksi? Voisitteko kokeneet suositella esim. tarinoiden raapustukseen silloin kun ei ole kotikoneella? Kai puhelimella kirjoitettu (Word -tiedosto) voidaan siirtää ongelmitta koneelle?

2. Jusku

Jusku Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    149
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 (+Jolla)
    Itse tein koulussa yhtä englannin tehtävää E90:llä, ja ihan hyvin onnistu (varsinkin ku on MOT:in englanti-suomi asennettuna). Tosin muotoilut oli mitä oli, (en kyllä jaksanu niitä miettiä enkä tutkinu tarkemmin kuinka hyvin niitä ois voinu säätää) mutta äkkiä ne tietokoneella laitto kuntoo. Ja nyt oli siis kyseessä Quickofficen se versio mikä on E90:ssä vakiona. Sillä ostettavalla versiolla vois onnistua enemmänkii muotuilut ym.

Omasta puolestani voin suositella, tietty jos tekstiä tulee ku Väinö Linnalta nii voihan se kirjottaminen kommulla sitte tuntua turhauttavalta, mutta ainakii pienemmät hommat hoituu kätevästi.

3. T86

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90+E71 & Elisa
    E90 ja toimistosovellukset

E90:stähän löytyy vakiona QuickOffice, josta löytyy perinteinen tekstinkäsittely ja taulukkolaskenta. Tekstinkäsittelyyn olen itse ollut ihan tyytyväinen, ihan tulostusvalmista jälkeä tekee, jollei nyt tosiaan perusmuotoiluja enempiä tarvitse.
    Taulukkolaskenta onkin osoittautunut huonommaksi, esimerkiksi rivejä/sarakkeita en ole onnistunut lisäämään kommarilla. Tietenkin nämä ovat juttuja, jotka voi tehdä jälkikäteen läppärillä. Itselleni suurin harmi tässä QuickOffice-ohjelmistossa on se, ettei se ole yhteensopiva OpenOffice (ilmaisohjelman) kanssa - kaippa se täytyy Windowsin perusoffice-paketti vaan hankkia jossain vaiheessa.

Itse kirjoittamisesta QWERTY-näppäimistöllä on osoittautunut ihan mahdolliseksi, vaikka näppäimet tuntuvatkin melko pieniltä (sopivan kovat mielestäni) - tietty kun on tietokoneeseen ja 10-sormijärjestelmään tottunut, mutta pienen harjottelun jälkeen se naputtelu sujuu siihen malliin että voi vaikka puheesta muistiinpanoja tehdä :)

Jaa tämä viestiketju