1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

tekstin syöttäminen

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Sunspire, 14/3/05.

1. Sunspire

Tykkäykset:
    0
    Hei te, jotka käytätte PDA laitetta, jossa ei ole näppistä!
    Voisitteko kertoa kokemuksianne siitä kuinka tekstin syöttäminen semmoisessa laitteessa onnistuu.

Ai miksikö?
    Olen tässä jossain vaiheessa hommaamassa uudempaa PDA:ta. Nykyisessä tungsten W:ssa on thumpad ja olen ollut tähän ratkaisuun varsin tyytyväinen. Valitettavasta thumpadia ei ole edes puolessa markkinoilla olevista laitteista. iPAQ osasto kyllä kiinnostaa mutta näppiksen puuttuessa olen suoralta kädeltä rajannut ne haun ulkopuolelle. Minä kirjoittelen palmiin kohtuullisen paljon kaikenlaista jatkuvasti. Oppitunneilla otan tietty taitettavan näppisken esiin, että pääsee käyttämään kymmensormitekniikkaa. Muissa oloissa teen kaikenlaisia muistiinpanoja ja muuta pientä jatkuvasti. Sivutolkulla en tekstiä suolla, mutta noin puolitoista sivua ehkä... :) Eli tekstin syöttäminen junassa, kävellessä makuullaan ja muissa olosuhteissa pitäisi olla vaivatonta. Muuten -> no deal.

Käsittääkseni usimpiin saa ulkopuolisen näppiksen kiini, joten se ei pitäisi olla ongelma. Irtonaisia thumpadejakin on joihinkin laitteisiin olemassa, mutta ei millään viittisi aina rämpälätä sitä irti ja takaisin jne. Sitäpaitsi erillinen thumpadi alkaa jo olla liikaa lompakolle ja taskuille. Kiinteä thunpad tai jollain muulla tavalla toteutettu käytännöllinen tekstin syöttö tarvitaan. Tässä sitä sitten kartoitetaan, että onko thumpadilla haastajaa.

Noh. Ideoita? Kommentteja? Kokemuksia?

Jaa tämä viestiketju