1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tee-Se-Itse mp3-soittoääni (hyviä rallatuksia)

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Dexmir, 21/10/06.

1. Dexmir

Tykkäykset:
    0
    Nämä maailmanmullistavat kytkypuhelimet saivat kiinnostukseni heräämään video & audio :n käsittelyyn erillaisilla ohjelmilla. VirtualDub & SUPER -> videoita varten ja Audacity audiolle. Kaikki ovat ilmaisia ja riittäviä minun taidoilleni, niin miksei muillekkin?

Tähän mennessä olen vain muokannut musiikkikokoelmistani löytyviä mp3:a uuteen uskoon. (6280:lle pitää nostaa volyymitasoa, jotta kuuluu kovassakin metelissä oman puhelimen rallatus) ja hyvin usein pätkin kappaleista parhaat kertosäkeet jos on hiljainen alku kappaleessa.

Tähän en aikoinut kuitenkaan jäädä vaan seuraavaksi olen etsimässä hyvää audio-raitaa jostain tv-ohjelmasta, kuten south-park tai simpsonit. Aluksi suunittelin jotain hyvää viestimerkki-ääntä Cartmanin provosoivasta dialogista.. kuten 'respect my athorityy'-sloganista.

Nyt kysyisin kuitenkin teiltä muilta, mistä löytys hyviä audio-raitoi joista vois ripata hyvän huomiota herättävän rallatuksen. Olisi suositeltavaa, jos

- Kyseinen pätkä löytyy netistä
    - Jos kehtaat mainita tuotantokauden & jakson, ellei kyseessä ole
    elokuva tai muu formaatti. (ps. ja tietenkin summittainen minuutti & seknutti-kohta josta ko. hyvä audio-pätkä löytyy.)
    - Emmehän rupea warettamaan, ettei joku tiukkapipo iske lukkoja?

ps. Muistaako kukaan millä nimellä oli tämän radio-pätkä "minulla on verinen kirrrrvesss ... katossani asuu lepakoita"

ps2. tiukkapipot ja muut, pitäkää keskustelun linja asiallisena ja vain ja ainostaan aiheesta! ei ole vittumaisempaa, kuin lukea 50-sivua "siisti juttu" - tasoista kommenttia. ja lukekaa koko juttu loppuun, ennen postausta!

Esim. Monty-pythonista sais varmasti monta hyvää pätkää.

2. hifi

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan nimi ollut jotain "saatananpalvoja hakee töihin teurastamoon" tjsp.

3. Kontra

Tykkäykset:
    0
    Turmion Kätilöt sanoisi että kuulostaa kohtalokkaalta..:-I

4. karhua

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 64gt
    Oiskohan "Kiss FM Aamut - SaatananPalvoja"

5. Dexmir

Tykkäykset:
    0
    Löytyi parhaiten hakusanoilla "Saatananpalvoja - Teurastamo"

6. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Mitäs ohjelmaa käytät tuohon audio-raidan rippaamiseen? Itekin samaa miettinyt, että saisi jostain leffasta napattua äänen muutenkin kun nauhottamalla...
    Mm. Grudgessa (Kauna) kiusaava nariseva ääni saa useemmankin kaverin karvat pystyyn, niin se olis viestiäänenä oikein mukava. :D

7. Pomppa

Tykkäykset:
    1
    Ainakin Sony sound forge on aivan loistava ohjelma soittoäänten tekoon.

8. Mikkeboi

Tykkäykset:
    0
  9. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Eikös siellä heti viestin toisessa lauseessa heti mainita Audacity..

10. herrera1

Tykkäykset:
    0
    soittarini

härskiltä se kuulostaa mut jossain vaiheessa mulla oli soittarina raili's peopelin kerttis n*ssi mua p*rs**s**n...sai kunnon naurut kunnes kyllästyin.

11. Dexmir

Tykkäykset:
    0
    Virtualdub:lla voi tallentaa audion direct stream copynä ja sit audacityllä muokata sitä tahtomakseen.. En ole vielä käytännössä kokeillut pelkällä audiolla, vaan ottanut aina videon mukaan.. mut tuskin on sen vaikeampaa.

12. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Mä ymmärsin tosta että Audacityä käytetään pelkän audion muokkaamiseen, esim. mp3:sten pätkimiseen...

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Noniin säveltäjät... kokeilkaas onnistuuko jäätelöauto jotenkin vaikka sitä puhelimen omaa sävellyshommaa käyttäen.

14. Dexmir

Tykkäykset:
    0
    Olet oikeassa. Huomasin juuri itsekkin, ettei VirtualDubilla voi tallentaa videosta vain audio-raitaa.. joten ehdotuksia kaivataan ohjelmasta, joka tähän kykenee..?

edit: Pikainen googlaus:
    http://www.mp3towav.org/Video-to-Audio-Converter/

15. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    "File->Save Wav..." on se ennen ainakin toiminut.

16. JEEB

Tykkäykset:
    0
    Tämä toimii vielä minullakin. Ja jos videossa on VBR-audiota niin Nandub ainakin saa sitä paremmin hoidettua. Toisaalta näin mututunteella ajateltuna demuxaamisessa ei oikein ole väliä onko käytössä VDub vai NanDub (ajoitukset voivat vaan joskus mennä VDubilla päin p:tä, eli remuxausta ei sillä ainakaan kannata VBR:lle tehdä).

Jaa tämä viestiketju