1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tee-se-itse bluetooth-kapula

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja aer-mies, 8/9/08.

1. aer-mies

Tykkäykset:
    0
    Päässäni napsahti ja aion valmistaa vanhan 8-bit Nintendon ohjainkapulasta bluetooth-luurin. Onko kellään kokemusta/tietoa mitä kaikkea siihen tarvitaan, ja mistä tarvikkeita voisi etsiä?

2. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Eiköhän helpointa ole ottaa joku valmis bluetooth-hf, purkaa se ja heittää romppeet sen ohjaimen sisään?

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
  4. Peppokani Vieras

Minunkin päässäni napsahti ja koemielessä yritin tehdä lankapuhelimesta bt-hf-luuria.

Ostin bt-hf sarjan ja purin sen. Liitin kaiutinjohdot (tässä oli siis kuuloke johdolla kiinni bt-mötikässä) puhelimen orkkisjohtoihin, mutta ei se suostunut toimimaan. Todennäköisesti handsfreen oma laturi ei antanut tarpeeksi jerkkua, jotta lankapuhelimen mikki ja kuuloke olisi toiminut.

Osta Hulger. Taikka Retrostar.

5. aer-mies

Tykkäykset:
    0
    osat

Ajattelin tavallaan hyötykäyttää vanhoja hyviä kännykän osia kuten akku latausosineen, kaiutin ja mikrofoni.. Jos vain saisi sen bt:n olennaisimman sisällön jostain.
    Mutta kaunis siitä tulisi.

Yrittäkää nähdä kuva ilman hampuriaishattua.

Ja sitä faktaa että hän on tunkenut puhelimensa ohjaimen sisään kokonaisuudessaan.
    Bt -luurihan vapauttaisi vaihtamaan puhelimen milloin tahtoo..

6. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Ei saatana mä repesin! :-D

Sori OT

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos ei trolli, niin "milenkiintoista"

Kännykänrakentamisessa harrastelialle ehkä mainitut osat ovat helpoimpia, ja itse GSM kannattaa hommata valmiina.

Mitkä ovat mielestäsi BTn olemaisimmat osat? HF, Stereo auido , kauko ohjaus, osoitekirjan tuki, tiedonsiirto, jne. jne.

Jos olet rakentelevassa vain BT HFää, johonkin kivaan muovilaatokkoon, niin helpointa se on rakentaan valmiista BT:kädetvapaan laitteesta, valitse sopiva, jossa näyttö -> soittajan nimen / numeron näyttö, osoitekrija jne. BT osia saa tok edelleen ja voi itse koodailla, halvin tapa on kuitenkin hankkia valmis, ja on se myös helpompi.
    Puhelimeksi sitten joku sopiva BT luuri, joka tukee vaadittuja ominaisuuksia.

Homman voi toki aloittaa noista hatuista.

Jaa tämä viestiketju