1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Taskukokoinen tietokone OQO model e2

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja Hyoetypyoerae, 1/1/09.

1. Hyoetypyoerae

Hyoetypyoerae

Tykkäykset:
    0
  2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4721
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Hiukan voisi kyllä näihin aloituksiin panostaa.

Muokkasin otsikkoa hiukan.

3. Hyoetypyoerae

Hyoetypyoerae

Tykkäykset:
    0
    Joo, totta - jäi vähän puolitiehen.

OQO e2 näyttää siis olevan 5" näytöllä varustettu täysiverinen PC, jonka kantavana ideana on paitsi pieni koko, myös mahdollisuus pyörittää täyttää Vistaa tai XPtä - mukana 3g, WiFi ja Bluetooth. Telakointiasemalla ja lisänäytön tuella tämä pystynee korvaamaan myös työaseman ainakin osittain.

4. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4721
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Eikös kohtapuolin julkaista se uusi "kevyt" Windows? Nyt ei muista nimeä, mutta beta on kuulemma jo vuotanutkin ulos.

Edit: Tätä tarkoitin. Windows 7 (tunnettu aiemmin koodinimillä Blackcomb ja Vienna). Vistan seuraajasta siis kyse.

5. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Siirsin oikeampaan osioon.

6. Jope

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Jolla
    Nyt vasta huomasitte? 02/e2 on ollut myynnissä jo aika kauan. :) Erona noissa kahdessa euromerkki näppiksessä ja e2:seen saa HSDPA-kortin.

Itse olen ollut OQO-käyttäjä 01+:sta lähtien, eli jotain 2005-vuodesta, tms.

Ihan kivoja laitteita, jos ymmärtää että näissä ei riitä potku mihinkään kovin raskaaseen. 02:ssa kuitenkin peruskäyttöön ihan riittävät tehot, voi surffata ja irkkailla, katsella videoita, naputella dokumenttia, yms. Pelitkin toimivat, mutta crysiksestä turha haaveilla.

Itse tykkäsin siitä, että esim. sähköpostiarkisto oli aina taskussa, eikä tarvinnut erikseen synkata taskulaitetta ja pöytälaitetta, kun ne sattuivat olemaan sama asia. Telakka toimii hyvin, töks laite kiinni ja ulkoinen näppis + hiiri ja näyttö heräävät henkiin ja homma jatkuu. Telakoituvat laitteet ovat USB-laitteita, joten en kokenut mitään kaatumisia konetta kytkiessä ja poistaessa, toisin kuin esim Lenovon T60:n ja Dell D620:n kanssa, joita olen töissä käyttänyt ja katsellut vierestä.

Tää oli mulla pitkään ihan oikeasti pääasiallisena tietokoneena, mutta ostin muutama kuukausi sitten täyskokoisen läppärin, kun tuli tarvetta käyttää mobiilisti sellaisia softia, jotka eivät mahdu järkevästi 800x480-resoluutioon. :(

02:n peukkunäppis on yksi parhaista, joita olen käyttänyt. Hyvä asettelu ja tuntuma, napit sopivasti kohollaan, että juuri oikea löytyy joka kerta ilman, että tarvii arvailla. Yhtenä verrokkina mulla on N810 ja sen näppis on noin valovuoden OQOa jäljessä. :)

Jos käytettyä joku halajaa, niin OQOni on myynnissä:

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=752122

Jaa tämä viestiketju