1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tasa-arvosta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Anonymous, 28/6/03.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mistähän johtuu,että matkapuhelin naispuoliset myyjät eivät saa antaa alennuksia samaan malliin,kuin miehet.Ainakin pääkaupunkiseudun tytöt pysyvät melkein kaikki annetuissa hinnoissa,kun jannut on enemmän pelimiehiä ja alennuksia tulee ihan eri malliin??Kysymys ei sitten ole asetettu mitenkään sovinistisessä mielessä,vaan tällainen ero on nais-miesmyyjien välillä huomattu.Hyvityksetkin naisilla on todella heikkoja ja aina kuulee tuon tutun fraasin,että apua mitähän mä tuosta uskaltaisin hyvittää....Joukoo,mitä tästä Arskan puhelimesta voi hyvittää tyyliin..:)

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Pakko myöntää että itse olen huomannut aivan saman. Koskaan ei ole vielä hinta pudonnut kun olen naisilta kysynyt. Sanovat, että eivät uskalla alentaa hintaa. Tiedän myös sen että poikkeuksia löytyy ja varmasti.

3. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    En usko että kysymys olisi siitä etteivät naispuoleiset myyjät saisi antaa alennuksia samalla tavalla kuin miesmyyjät. Ehkä haluavat vain tehdä sun kanssa "parempaa kauppaa".

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mitä sä tarkoitat paremmalla kaupalla?

5. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Eli tasa-arvosta ei tässäkään ole tietoakaan, äijiä yritetään viilata linssiin sen minkä ehtii "vilautanpas säärtä ja t***", sekä esittämällä avutonta" -tyylillä (noin äärimmilleen kärjistetyn kieli poskessa lausuttuna ;) ) Ohhoijaa, miksei miehet voi käyttää samoja konsteja (tuskin puhelimia menisi sen paremmin kaupaksi, vaikka esim. Jussi tunkisi kurkun housuihinsa naisen kanssa kauppaa tehdessään >;) )

Mutta kyllä poikkeuksiakin löytyy, hyvät alennukset sain omassa puhelinkaupassani juuri naismyyjältä (tai sitten olin niiiiiiiin onnesta soikeena siitä hymystä ja ruskeista silmistä ;))

6. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Isompaa katetta. (Kauppiaan näkökulma asiaan)

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0

Just just,kässäsin päinvastoin;)

8. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Olen huomannut saman asian. Voi olla että naismyyjät saavat helpommin myytyä äijille puhelimia paremmalla katteella, samasta syystä dna standimyyjät ovat usein nuoria(mutu:ulkonäön perusteella valittuja) tytsyjä. Toinen syy voisi olla myyjän titteli, äijät saattaisivat olla useammin jotain kauppiaita tai myymäläpäälliköitä tms joilla on mahdollisuus poiketa enemmän listahinnoista.

9. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite oon ton huomannu et kaikki myymäläpäälliköt antaa todella paljon enemmän alennusta ku rupee tinkaamaan.

10. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Eilinen kierros Lahden aukiolevissa matkapuhelinmyymälöissä paljasti, että aika harvassa noita "pelimiehiä" oli nuorten miestenkään joukossa. Pulma seuraava; carkit-91:stä puuttui puhelintelineen ruuvin "peitteenä" oleva nokia-kyltti. No, tuollaisenhan saa mistä tahansa autotelineestä eikä varmaan tuota suuria ongelmia myöskään myyjälle tilata tukkurilta uutta pakettia puretun tilalle vaikkapa selityksellä "asiakas palautti puutteellisen paketin" tai muuta vastaavaa - käytettyinä noita ei löytynyt sitten mistään.

Viimeiseen liikkeeseen asti piti mennä, ennenkuin löytyi sopivan rennosti asiaan suhtautuva myyjä ja päästiin sopimukseen tuosta vaivaisesta mutikasta. No, iso kiitos vain dna+ -liikkeen jannulle, kyllä tuollainen pieni yksityiskohta osuu ikävästi silmään autossa. Tuollaiset pikku säätöihin joustamiset ihan vain asiakaspalvelun nimissä kyllä helpottavat huomattavasti liikkeen / myyjän valintaa jatkossa näin asiakkaan silmin katsottuna. :)

11. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Kyllä minä ainakin alennusta annan, mutta joku järki pitää olla.

Ja sorry Jussi ku ei oltu auki eilen :) kävitkö oven takana ?

12. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Heh, kävin toki heti toisena (eka paikka oli matkan varrella). Tuli käytyä naperoitten kanssa ihan kunnolla pyörimässä kaupungilla kun alunperin oli tarkoitus vain piipahtaa... Pojat kiittävät kun saivat munkit ja limpparit. ;)

13. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Otitpa osuvasti tuon DNA+ liikkeen palvelut Jussi esille.Kerron viime viikolta päinvastaisen tilanteen tosi pelimiehistä negatiiviseen sävyyn.Menin täällä hesassa yhteen DNA+ liikkeeseen ja käsitykseni liikkeen pelimiehistä oli pelkkää positiivista.Kyselin 7650 ja se löytyikin päätteen mukaan,olikohan se Iisalmessa,tai Kuopiossa.No jommassa kummassa se oli ja sovittiin diili,joka olisi ollut ihan hyvä minun kannaltani.Puhelin tuli postin mukana ja kävin sen noutamassa.Puhelimen piti olla tuliterä,mutta ensi latausta aloittaessani huomasin,että koneella oli puhuttu 4 tuntia,email asetukset valmiina,sms viestejä tallennettu.Näytön päällä teippi,joten ulkoisesti kohtalaisen uuden näköinen.Eli mulle myytiin käytetty uuden hinnalla.Jo pelkästään ajomatkaa tuli toista sataa kilsaa kuluina ja menin tietenkin liikkeeseen ja purin kaupat oitis.Nämä ns. pelimiehet kuittaavat asian yleensä olankohautuksella,tai voi voi lauseella.DNA+ liikkeestähän on muuten vaikea saada omiin kuluihin mitään hyvitystä.Eli nämä savolaiset yritti puluttaa,mutta sen verran tyhmiä olivat,etteivät päivittäneet softaa,jolloin tiedot olisivat nollautuneet ja tod. näk. en olisi huomannut mitään.Eli ne DNA kauppiaat siellä Iisalmessa voi vetää vaikka vit*n päähän

14. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Näinhän se on ettei samassa ketjussa työskenteleminen takaa silti samanlaista palvelua. Tälläkin kierroksella saman ketjun toisesta liikkeestä sain ihan samaa standardipalvelua kuin muualtakin, sitten tässä toisessa liikkeessä tämä nimenomainen myyjä pelasti päivän. Mainitsin tuon liikkeen nimen yksilöidäkseni vähän myyjää, jos vaikka esimies lukee palstaa (tai joku työkaveri) ja vaivautuu vilkaisemaan kuka on ollut lauantaina Prismassa töissä niin voi sitten vaikka ohimennen kehaista...

Kai nyt kuitenkin sait hinnanalennusta tuosta kapulasta? Puhelin polkuhintaan mutta kuitilla kuitenkin vuoden takuu ja päivität softan niin se kuitenkin vastaa uutta (ellei sitten ole ollut jotain ulkoisia käytön jälkiä) eli lopputulos on ollut sulle ihan hyvä kauppa.

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mulla on liian lyhyt pinna,että alkaisin tuollaisen jälkeen enään kaupoille.Purin kaupat ja lähdin vetään ja toivotin hyvää loppuelämää;)
    Kierrän kaukaa tuollaiset paikat tulevaisuudessa.Kauppojahan riittää tässä maassa onneksi.Eipä tässä siitä asiasta kannata vatvoa tämän enempää.Laitan koneen kohta kiinni ja lähden lomille kohti Lapin kalakantoja mietiskellen...

Jaa tämä viestiketju