1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tarvikeakku?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Hakki, 12/11/02.

1. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Mitä mieltä olette tarvikeakuista? Tuli vaan mieleen kun luin ilta sanomista kun norjassa 3310-kännykkämalliin asennettu tarvikeakku räjähti koululuokassa.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tarvike on aina korvike ;) Mutta tuskin vika nyt oli pelkästään siinä vaan huonojen sattumien summa, tai jotain. Itse sain räjäytettyä 6110:n vakiokakun kun ajoin 20t Catepillarilla betonilattialla sen yli (kiintoisaa...tiedän)

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ainoastaa Insmatin tarvikeakuista kokemusta ja ihan tyytyväinen olen ollut.Makuasia,mutta orkkisakut alkaa jo olla niin halpoja,että suodittelen niiden ostamista

4. AoK

Tykkäykset:
    0
    Saattavat aiheuttaa virtaongelmia. En suosittele.

5. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kokemusta on idesanilta tilautuista akuista, ja hyvin ovat pelanneet...

6. AoK

Tykkäykset:
    0
    Painotan sanaa "saattaa". Olen huollossa duunissa ja kokemusta on jonkinverran.

7. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Nimen omaan tarvike akku saattaa toimia moitteetta pitkäänkin, mutta kokemusta ja mittaustietoakin on tullut sen verran että jätän tarvike akut ostamatta. Niikuin arska tuossa aikaisemmin totesi, niin minäkin voin "suoditella" alkuperäisiä, koska niiden hinnat ovat laskeneen siedettäviksi :)

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ei ole kokemusta kuin Insmatin akuista ja ne toimivat loistavasti. On niissäkin valmistusvirheitä, mutta niissä on vuoden takuu.

Sen olen kuullut Nokian huollossa töissä olevalta henkilöltä, että GP:n akut ovat aivan luokattomia. Niiden laatu heittelee aivan sairaasti.

9. AoK

Tykkäykset:
    0
    Mulle tulee vastaan lähes päivittäin virtaongelmaisia koneita jossa Insmatin tarvikeakku. Eivät kovin vakuuttavilta vaikuta.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mielestäni uuteen puhelimeen (takuu vielä voimassa) ei kannata hankkia tarvikeakkua, täällä jo mainituista syistä.

Kuitenkin hieman vanhempaan puhelimeen tarvikeakku yleensä on ihan hyvä valinta, sillä varsinkin harvinaisempiin merkkeihin vakioakkuja ei saa enää mistään inhimilliseen hintaan puhelimen arvoon nähden.

11. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Totta puhut...ja jos takuu aikana käyttää niin jos kännykkään tulee jotain ongelmia takuun aikana jotka voivat pienelläkin mahdollisuudella olla akun syytä ei Nokia huolla puhelinta takuuhuollossa... en ole varma olen vaan saanut tuollaisen käsityksen...

12. AoK

Tykkäykset:
    0
    Jos puhelimessa käytetään takuuaikana jotain nokian ei hyväksymiä tarvikkeita ja puhelimeen tulee vikaa, NIISTÄ JOHTUEN. Ei takuu sitä korvaa.

13. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Eikös insmatin akut ole nokia-ok tarvikkeita?

Edit: Ainakaan insmatin kotisivuilta en löytänyt merkintää siitä, että tuotteet olisivat nokian hyväksymiä. Kai tuo mainittaisiin jos näin olisi. Itselläni on ollut vain hyvää sanottavaa insmatin 5110/6110 tarvikeakusta.

14. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    En ole suosinut tarvike akkuja, enkä taida suosiakkaan. Monet ovat sanoneet, että niistä koituu harmia puhelimen käytössä. Kenelläkään ei ole kyllä sentään vielä räjähtänyt mikään tarvike akku.

Tykkäykset:
    0
    Itse ostaisin kyllä Insmatin akun esimerkiksi 3310:iin. Nokian alkuperäiset akut tuohon malliin ovat olleet varovaisesti sanottuna luokattomia. Kun taas Insmatin Li-ion akut ovat saaneet hyvää palautetta käsittääkseni. Voin aivan hyvällä sydämellä väittää, että Insmatin 3310 akku on huomattavasti Nokiaa parempi.

Se, mitä akkua puhelimessa käyttää ei vaikuta puhelimen takuuseen.

16. AoK

Tykkäykset:
    0
    Insmatin akut ei todellakaan ole Nokia-Ok akkuja. Ja tottakai saattaa olla, että on jotain yksilöitä, jotka toimivat ok jne... tietenkin. Mutta kuten edellä mainitsin, mulle tulee päivittäin vastaan virtaongelmaisia koneita jossa jotain kökkö tarvikeakkuja... Insmat hyvä esimerkki. Voihan olla että ne joskus toimivat ja joskus ei. Itse en koskaan käyttäisi tarvikeakkuja.

17. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Polkumyynnistä ostettu 1000 mAh tarvikeakku (ei lue valmistajaa) ollut käytössä puhelimessani nyt reilun vuoden. Hyvin toiminut, kesto edelleen viikon verran, yli tai alle riippuen käytöstä.

18. -tiger-

Tykkäykset:
    0
    kyse oli muuten suomeenkin tulleen clas ohlssonin akusta. luin aftonbladetista ton.

19. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Loppupeleissähän tarvike on aina tarvike, eikä näin ollen voida edes puhua samasta kuin itse alkuperäisen valmistajan omasta tuotteesta. Varmasti on myös hyviä tarvikeakkuja, mm itsellä ollut joskus Insmatin tarvike, mutta originaalit on aina parempia, ihan jokapäiväisessä käytössäkin.

20. zap

Tykkäykset:
    0
    Oma Insmatin Li-Ion akku on toiminut mulla hyvin.

Jaa tämä viestiketju