• Palvelimen muutostöiden yhteydessä on palautettu eilisaamuinen varmuuskopio eli sen jälkeiset viestit ovat poistuneet.

Tarkka usb-liitäntäinen gps

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
1
Moi,

etsin usb:hen liitettävää gps:ää, joka lähettä perus Nmea0183 dataa sekunnin välein. Vaihtoehtoja on melkoisesti, joten ajattelin kysyä löytyisikö keneltäkään kokemuksia ko. laitteista. Tärkein vaatimus olisi mahdollisimman tarkka paikannus.

PeeVee

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
3
Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
1
Miksi USB laite? Ennemmin Bluetoot-tikku niin saa langattomasti. Esim: Nokia LD-3W on minulla toiminut hyvin. Uudempi on Nokia LD-4W on noin 50€ hintainen.
Etsin usb:llä toimivaa, koska tarvitsen akkuvapaan ratkaisun.

Kiitoksia vinkeistä ja Tietokone-lehden aiheesta. Lähden kokeilemaan tuota alla mainittua laitetta.

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
0
Phone model
Option 505 & Saunalahti nopsa
Suosittelen ehdottomasti mediatekin piirin laitteita ja niistä iBT747 loggeria (tai saman valmistajan muita versioita). Tuo vanhempi versio on ollut käytössä jo reilu puolitoista vuotta ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Itellä se on ollut läppärikäytössä ja satunnaisesti puhelimen (nokia) kanssa. Aika paljon olen käyttänyt laitetta tuossa loggeri ominaisuudessa --> reittien ja poi-pisteiden tallentaminen (esim reissussa valokuvien ottopaikka, laskettelureissut ym..). Sitten kotona reitti siirrettynä esim google-earthiin.

Tämän vanhemman laitteen saa päivitettyä ohjelmalla 5Hz (asettaa päivitysvälin 200ms). Tuolla 5Hz tiheydellä ja muilla valitsemillani tiedoilla pystyy tallentamaan muistiin kerralla ~17tuntia. Yhteydet: Usb ja sinihammas. Nokian puhelimen akku (ei tule ongelmia saatavuuden kanssa).

Suosittelen käyttämään ainoastaa seuraavan linkin takaa saatavia ohjelmia kyseisen palikan kanssa! (MTK GPS Logger download Utility ja NMEA to KMZ file converter)

http://homepage2.nifty.com/k8/gps/

Laitetta saa ainakin digimestasta

http://www.digimesta.com/index.php?page=shop.browse&category_id=23&option=com_virtuemart&Itemid=1

Top Bottom