1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tarina siitä, miten Google Play ei nyt ihan toiminut

Keskustelu osiossa 'Sovellukset', aloittaja Naksnaks, 2/10/16.

1. Naksnaks

Naksnaks Punainen komentaja

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Hieman turhauttaa, joten puran sen nyt tähän tekstiin. Seassa on ihan oikeatakin asiaa johon otan mielelläni vastaan vinkkejä jos joku näistä hommista enemmän tietää.

Mutta asiaan: olen omistanu Android-luureja aika läjän ties miten monen vuoden ajan. Näihin on sitten tullut asenneltua ties mitä sovelluksia jotka ovat jääneet roikkumaan Play-kaupan Omat sovellukset -listaan. No, viimein ajattelin tehdä asialle jotain ja putsata listaa kuonasta. Tämähän ei tietenkään onnistu netin kautta, vaan lista on siivottava puhelimella.

No, niin vittumaista kun se olikin, aloitin operaation ja näytti sujuvan mallikkaasti. Jossain vaiheessa puhelimessa näytetty lista alkoi sitten nikotella, ja juuri poistettu sovellus ilmaantui parhaimmillaan kolmena kopiona listaan takaisin. Nämä sitten poistin vittusaatanaa hokien.

Viimein kun sain listan puhtaaksi, käväisin huvikseni Playn nettisivuilla katsomassa listaa. Ja kappas kakkaa, siellä oli jäljellä tasan kaksi appsia! Puhelin näytti listan yhä oikein, tosin en ole varma oliko sielläkään enää kaikkia. Voi olla, että poistettaessa noita tuplia lista heitti häränpyllyä ja poistikin jonkun asiallisen ohjelman, mutta näytti vaan väärät tiedot sen kohdalla.

Noh, minäpä reippaana poikana sitten Googlelle soittamaan että mitäs vittua. Siellä oltiin ihan ulalla, kehotettiin koittamaan toista selainta, tyhjentämään selaimen ja luurin välimuistit yms. vaan eipä auttanut.
    Nyt mulla on siis nettiversiossa lista, johon edes uudet asennukset eivät päivity.

Ostin tässä pari päivää sitten uuden luurin ja ajattelin netin kautta asennella ohjelmia, mutta jääpä nyt asentamatta sillai ku lista ei toimi.

Sitä tässä arvon, että onko syyllinen Google vai jokusen vuoden vanha kiinaluuri. Luulisi, että vaikka luurilla olisi ollut osuutta asiaan tuo nettiversion lista päivittyisi uusilla asennetuilla ohjelmilla sitä mukaa kun niitä tulee, vaan ei.

Eli ei mennyt ihan putkeen tämä operaatio :mad: Kenelläkään vinkkejä tai saman suuntaisia kokemuksia?

2. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1874
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Koitin muutaman poistella ja samaa näyttää tekevä.

3. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    No just. Toisaalta hyvä että tekee tota muillekin. Voinko laittaa asiasta sun puolesta tietoa Googlelle kun kerta mulla on siellä keissi auki?

4. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1874
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Toki :)

Naksnaks tykkää tästä.
  5. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time

6. jhietala

jhietala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1846
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Auttaako tuohon sovellusten tuplaatumiseen, että käy välillä pois Play Kaupasta? Poistaa vaikka recent appseista?

7. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    @projector osannee tuohon vastata, ite siis siivosin listalta kaikki nuo tuplat, triplat jne.

8. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    839
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Onpa outoa että tuolla tavalla sovellukset tuplaantuu-triplaantuu tonne listalle. En ole itse oikein koskaan ymmärtänyt mitä hyötyä tuosta listasta on, olen vain ajatellut että siellä on kaikki ladatut sovellukset kronologisessa järjestyksessä jos haluaa etsiä jotakin kauan sitten käyttämäänsä sovellusta - onko tuolle siis jotain muutakin funktiota?

Kokonaista 21kpl eri laitteita näyttää olevan tuolla web-sivun valikossa vaihtoehtoina niistä laitteista joille sovelluksia voisi asentaa, eipä ole tuotakaan listaa tullut tyhjennettyä. :D

9. Naksnaks

Tykkäykset:
    276
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P | Pebble Time
    Mulle se listan tarkotus on just se, että sieltä voi etsiä asennettuja ohjelmia jos ei ne luuriin automaagisesti tule, kuten nyt tän uusimman luurin kanssa. Mullakin toi lista on yhä sen verran pitkä, että mieluummin olisin koneen kautta asennellu, mut toimii vaan luurissa ni pakko sieltä si kaivella.

Jaa tämä viestiketju