1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tampereen Puhelin Oy:n "palvelu"

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jago, 30/8/06.

1. Jago

Tykkäykset:
    1
    Kesä 2005 - Kesä 2006 olin ollut erittäin tyytyväinen Saunalahden ADSL asiakas, vuoden sisällä liittymä on ollut "alhaalla" operaattorista johtuvista syistä yhteensä tunnin verran. Kuitenkin Elisa-kauppojen myötä kilpailuviranomaiset pakottivat Saunalahden myymään ADSL toimintansa muutamassa kaupungissa kolmannille osapuolille "kilpailutilanteet vääristymisen estämiseksi", tästä sitten kaikki alkoi. Liittymäni pakkosiirettiin 01.05.2005 Tampereen Puhelin Oy:lle ja jo pelkästään yliheiton yhteydessä kesti noin 3 vuorokautta ennen kuin liittymän sai toimimaan vakaasti. Tämän jälkeen ongelmia on ollut säännöllisesti noin 1-2 viikon välein: netti katkeaa eikä purkki enää saa IP:ta. ADSL-modeemia saa buuttailla joskus puolen tunnin välein noin 5-6 tuntia putkeen ennen kuin liittymä taas "rauhoittuu" ja toimii normaalisti, kunnes taas alkaa jossain välissä sama homma.

Soitin Tampereen Puhelimen vikapalveluun asian tiimoilta jättämään asiasta vikailmoitusta:

Minä: Hei, tälläinen ja tälläinen tässä terve, vikailmoitusta jättäisin ADSL-liittymästä.
    TPO henkilö: Selvä, missä osoitteessa liittymä on?
    Minä: Osoite on tälläinen ja tälläinen.
    TPO henkilö: Asia selvä, laitan tämän eteenpäin.
    Minä: meinaatko jossain välissä kysyä mikä se varsinainen vika on?
    TPO henkilö: oletan että ADSL liittymä ei toimi?
    Minä: ...

Vikapalvelun henkilö ei siis missään vaiheessa kysynyt minulta millä tavalla ja kuinka usein vika ilmenee, ei käynyt asetuksia läpi, ei mitään. Olen itse erään suuren operaattorin palveluksessa teknisen asiakastuen puolella (tosin mobiili/lankapuolella, mutta meidän internet-henkilöt istuvat samassa huoneessa) ja ymmärrykseni mukaan tödennäköisyys että ADSL-vika selviää pelkällä asiakkaas osoitteella on käytännössä olematon ellei joku käytä juuri kyseisen liittymän tutkimiseen ainakin parisen viikkoa. TPO:n henkilö lupaili että viikon sisällä asentaja ottaa puhelimitse yhteyttä. Tämä puhelu on siis soitettu kesäkuun puolessavälissä, vieläkään ei ole mitään kuulunut mistään ja samat ongelmat jatkuu säännöllisesti 1-2 viikon välein... Viihdoin ja viimein paloi hermot tämän kanssa ja liittymä meni vaihtoon, syys-loka vaihteessa liittymä menee Nebulalle.

Tämä siis varoitustekstinä teille, pysykää mahdollisimman kaukana TPO:n "palveluista".

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli aikoinaan juuri samanlainen vika, vika oli purkissa(Roadrunner44). Tulipa vaan tästä mieleen... :)

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4684
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kerrotkohan lisää tästä pakkosiirrosta. Suomessahan on vapaat markkinat joten ketään ei sinua varmaan asella uhaten käskenyt siirtymään nykyiselle operaattorille. Jollei palvelu/tuote pelaa, niin mikä estää sinua kilpailuttamasta tuotetta?

4. Jago

Tykkäykset:
    1
    Voisin vaikka kertoa. Kun sain tietää että liittymäni siiretään TPO:lle soitin Saunalahden ASPAan kysyäkseen voinko säilyttää asiakkuuteni Saunalahden puolella. Vastaus oli että "ei saa". Ei edes uutta liittymä niilltä voinut tilata. Näinollen koen että liittymäni on "pakkosiirretty".

5. Jackrabbit

Tykkäykset:
    0
    Kirjoitanpa omatkin kokemukseni Jagon innoittamana Tampereen Puhelimen toiminnasta.

Lähtötilanne lähes vastaava, kuin Jagolla. Olin erittäin tyytyväinen Saunalahden kiinteistöliittymän (2 Mbit/s ja 24,50€/kk) käyttäjä kesästä 2005 tähän pakkovaihdokseen saakka.

Pakkovaihdoksen jälkeen postiluukusta tipahtanut ensimmäinen lasku oli summaltaan 34€. Sisäänpäin tulevan kaistan leveys toki pysyi yhtä suurena eli 2 Mbit/s! Kiitokset tästä.

Tämän lisäksi boxia tulee nykyisin "huoltaa" buuttaamalla se säännöllisin väliajoin. Muuten ilmeisesti hukkaa IP:nsä. Näyttää, että verkkoyhteys on yhdistetty, mutta bittiäkään dataa ei liiku ennen buuttaamista. Erityiset kiitokset tästä.

Laskuasiaa hoitaakseni soitin asiakaspalveluun, johon ensimmäisellä kertaa en jaksanut jonottaa kuin 15 min, toisella kerralla pääsin läpi noin 20 minuutin jonotuksella. Kerroin asiani aspaan, joka kertoi että minulle oli kytketty tavallinen adsl-liittymä, kun vanha liittymä oli kiinteistöliittymä. En saanut mitään vastausta tiedustellessani syytä moiseen. Liittymä kuitenkin vaihdettiin Tampereen Puhelimen kiinteistöliittymään, joka maksaa 28,90€ kuussa eli 4,40€ kuussa enemmän. Tampereen Puhelin korotti liittymän hintaa siis 18%!!! Kiitokset myös tästä.

Aiemmin hyvin toiminut 24,50€ kuussa maksanut Saunalahden kiinteistöliittymä on vaihtunut huomattavasti epävarmemmin toimivaan ja kalliimpaan Tampereen Puhelimen kiinteistöliittymään. Onneksi sentään asiakaspalveluun ei pääse juuri koskaan inhimillisellä odotusajalla läpi.. Kiitos vain h**vetisti Tampereen Puhelin!

6. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
  7. Messenjah

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95 / dna
    no mutta sinähän se varsinainen Sherlock olet =)

8. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
  9. SYS 49152 Vieras

Ei mitään Soneroita vaan ennemmin vaikka Elisa jos ei Finnetin liittymä kerran toimi. Tosin aika vähän Finnetin liittymistä on valituksia kuulunut kun vertaa esim. Soneraan tai elisaan.

10. Jago

Tykkäykset:
    1
    Kaverilla on ollut Soneran ADSL ja joka kerta kun ollut asiaa tekniseen asiakastukeen taikka vikapalveluun niin on saanut jonottaa vähintään 1,5 tuntia (ihan siis faktaa, ei liioteltu luku). Taidan Sonerat jättää väliin. Nebulalle liittymäni menee.

11. kimmo Vieras

Ja itsellä ollut Soneran adsl vissiin reilut pari vuotta ja sinä aikana muistaakseni ollut kaksi kertaa yhteys poikki. Kummallakin kerralla ongelma korjaantui alle puolessa tunnissa. Asiakaspalveluun en muista mikä vuosi olisin soittanut, ei minulla ole niille mitään asiaa.
    Tämä ei ole mikään soneraylistys, vaan ihan siis faktaa. Liittymän otat mistä haluat, mutta jos ongelmista kirjoittaa, niin omakohtaisilla kokemuksilla lienee suurempi painoarvo.

12. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Itellä ollut Elisan nettiliittymä vajaa kaks vuotta ja kertaakaan ei ole ollut yhteys poikki. Enkä myöskään kertaakaan ole joutunut soittamaan asiakaspalveluunkaan joten jonotusajoista vaikea kommentoida...

13. SYS 49152 Vieras

Lisäksi Elisan vikailmoituspalvelu ja tekninen tuki sentään toimii 24/7, toisin on Soneralla. No toki ei 24/7 saa tukea jos selaimen asetukset on persiillään ja sehän onkin päivätyöläisten jobi opastaa niissä mutta jos ihan selvä laitevika on niin kyllä Elisalla saa palvelua vaikka keskellä yötä.

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eri asia sitten korjaako kukaan niitä vikoja keskellä yötä...epäilen...ellei ole sitten kyseessä jokin todella tärkeä järjestelmä.

15. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    ot, mutta esim. soneran yritysliittymissä on jopa puolen tunnin vasteaika vian korjauksen suhteen. mutta sitten pitää olla kassassa rahaa jolla maksaa

16. Jago

Tykkäykset:
    1
    Elisalla sama juttu.

17. Folke West

Tykkäykset:
    0
    Minulla on nyt ollut Tampereen puhelimen liittymä n. 2kk ja voin jo sanoa, että on parempi kuin edellinen Elisa. Tässä on ollut vika kertaa, ja on korjaantunut inhimillisessä ajassa. Elisassa oli toimintakatkoksia harvase ilta. Kyllä DNAta voi mielestäni tampereen seudulla suositella ihan hyvänä vaihtoehtona.

Jaa tämä viestiketju