1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tampereen alue + DNA +GPRS

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja aquatoid, 13/11/02.

1. aquatoid

Tykkäykset:
    0
    Minkälaisia nopeuksia Tampereen lähialueella ihmiset ovat saaneet?

Olen nyt pari viikkoa kokeillut ja nopeus on ollut luokkaa 1 kt/s eikä milloinkaan edes 2 kt/s.

Onko asetuksissa jotain vikaa vai onko Tampereen seutu nopeuksien suhteen vaan noin heikko?

Paikkojakin olen vaihdellut Lempäälä, Nokia, Tampere ja Hämeenkyrö.

Puhelimina on ollut Nokian 8310 ja 6310 ir-yhteydellä.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jotain vikaa mittaustavassa tai vauhdissa.

3. getta48

Tykkäykset:
    0
    Nopeus mitattu PC:llä, jollain selain ohjelmalla? Esmes. minulla on Asus merkkinen IRDA palikka, jonka maksimisiirtonopeus on 1kt/s. Mikä IR liitäntä sinulla on PC:ssä, siis jos tarkoitat siirtonopeutta tietokoneen kanssa. Ei ole mitään hyötyä GPRS linkistä joka siirtää 3-5kt/s, jos puhelimen ja PC:n välissä on pullonkaulana hidas IR. Minulla on nimenomaan lueteltu tilanne itselläni.

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mulla nyt ei oo DNA:ta enkä oo Tampereen alueelta mutta tietokone -> 8910 yhteys on Bluetoothia kautta ja GPRS:n siirtonopeuden näkee siitä kun imuuttaa vaikka selaimella jonkin aikaa jotain tiedostoa ei kiireiseltä severiltä. En enää muista minkälaista nopeutta sain Soneran kautta... Muistaakseni Bluetooth yhteyden avulla tiedonsiirto nopeus on maksimissaan 1mbps eli sellaista 100kt/s luokkaa. Ainakin teoriassa, en tiedä käytännössä...

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mikä toi tollanen IRDA on ? Kyllä perus irda menee toistasaataa kilobittiä sekunnissa, eikä ole pullonkaula GPRS hommissa.

6. aquatoid

Tykkäykset:
    0
    IR toisena osapuolena on toshiban kannettava ja 98 väittää IR:n nopeudeksi yli 100. Selaimina käytetty Operaa ja IE:tä. Nopeustestit on tehty monilla eri tästä foorumista löytyneistä sivustoilta ja Operan omalla nopeusnäytöstä. Kaikki testit ovat saman suuntaisia nopeus ei ole kertaakaan ole ollut yli 1,5kt/s.

Epäilen että laitteistossani on jotain vikaa tai sitten DNA on vain surkea Tampereella ja lähialueella.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jossain on bitti poikittain, sinulla saattaa olla sarjaportin/DialUpin asetusten nopeus liian alhainen esim 9600bps.

8. haiquu

Tykkäykset:
    0
    Minulla on hieman samantapainen ongelma Mikkelissä. Suurin saavutettu nopeus on 1.3kB/s. Mutta sitten kun imuroi useampaa tiedostoa niin tulee esim 3 x 1.2kB/s. Selaimena on ollut Opera 6.05 ja sen "imutusohjelma" sekä Netscape 6.x ja 7.x (niistähän nopeutta ei näe, mutta nopeustestit ovat antaneet ymmärtää että samaa vauhtia tulee). Getright imuttaa myös max 1.2 - 1.3kB/s. Joskus satunnaisesti tulee yli 3kB/s mutta nekin muistaakseni hyvin lyhyen aikaa. Onko winlootassa jossain joitain asetuksia millä näitä voisi yrittää nopeuksia parannella?

Jaa tämä viestiketju