1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Takuukysymys

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Protek, 4/11/02.

  1. Protek

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    Vaimoni vei tänään keväällä ostetun Ericsson R600:n ohjelmistopäivitykseen. Homman olisi pitänyt olla rutiinijuttu, mutta huollosta ilmoitettiinkin yllättäen, että puhelimesta puuttuu ruuvi ja pari kiinnityskorvaketta on murtunut, joten puhelin ei ole enää takuun piirissä. Puhelin ostettiin uutena eräästä toisesta matkapuhelinmyymälästä, eikä sitä todellakaan ole käpistelty tuohon tyyliin. Tarkoitus on mennä reklamoimaan kyseiseen liikkeeseen töiden jälkeen. Kysyisinkin nyt viisaammilta neuvoa, että mihin kannattaa varautua? Kannattaako mainita tuon huollon tekemät havainnot vai hankaloittaako se vain asiaa?
     
  2. Hiisty

    Hiisty Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/9/02
    Viestit:
    1495
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    no kaippa se kannattaa kertoa et mitä ne on huollossa havainnu, koska jos et oo sitä kerran ite avannu niin miten voit kertoa et kiinityskorvake on katkennut.

    Muutenkin pahasti pelkään et oot aika heikoilla jäillä. Jos se puhelin kerran oli uus ostettaessa, tietty jos liike on "rehellinen" ja tunnustaa rikkoneensa puhelimen...

    Eiköhän ohjelmistopäivityksen saa eericsoniin ilmatteeks vaik takuu ois ummessakin ainakin maifonissa.
     
  3. Protek

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    Niin, no en usko, että liike on sitä mennyt rikkomaan, vaan se on lähtenyt tuollaisena tehtaalta asti. Tarvittaessa vetoan asiassa kuluttaja-asiamieheen. Kyllähän jostain pitää oikeus löytyä.
     
  4. Hiisty

    Hiisty Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/9/02
    Viestit:
    1495
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    kaippa SE:llä on joku kontrolli puhelimien tarkastuksessa, luulis niiden pystyvän jäljittämään puhelimen imei koodin avulla tehtaassa raportuidut viat... Mut jos kyse on pelkästä softa päivityksestä niin edelleen luulen et maifon tekee sen ilmaseks vaik joku kiinnike ois rikki.

    Ja kyllä se oikeus aina jostain tuppaa löytymään, mut aikaa se saattaa viedä...
     
  5. MC Featuring

    Liittynyt:
    1/11/02
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    0
    ...ja kyllähän tässä jutussa kannattaa muistaa vielä sekin, että takuun umpeen menosta huolimatta ei matkapuhelimen käyttöikä ole puoli vuotta (kuluttajan suojalaki). Elikkä ei kyllä pitäisi huollon mitään maksaa...mielestäni.
     
  6. Protek

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    Eilen tuli liikkeestä helpottava soitto. Puhelin korjataan takuuseen. Se lähtee tosin Maifonille asti korjattavaksi, joten sitä voi sitten joutua odottamaan. En tiedä ymmärsinkö sitten oikein, mutta myös tehdas halusi tutkia puhelinta, jotta mahdolliset fibat laaduntarkkailussa selviäisivät. R600:than on kasattu Malesiassa, joten jos se luuri lähtee sinne, niin voi olla, ettei kaksi viikkoa taida ihan riittää. No, onneksi vanha, uskollinen Li-Ion akulla viritetty C35:ni on täydessä iskussa, ettei vaimon tarvitse ihan ilman luuria olla.
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    lol =)). Vois mennä tovi jos tonne lähtis...
     
  8. Hiisty

    Hiisty Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/9/02
    Viestit:
    1495
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    No luulenpa et suurin aika aina nois "tehdaspalautuksissa" menee siihen ku puhelin seisoo jossain hyllyssä odottaen et joku viitsis sitä katsoa eikä siihen et puhelin matkustaa liikeestä tehtaaseen. Ja kyllähän lentorahtina paketit menee aika nopsaan malesiaan asti, entises firmas lähetettiin mikropiirit koteloitavaksi johonki malesialaiseen "kotelointi" firmaan ja kyllä ne aika vauhdilla tuli aina takas (jos tehtaassa ei ollut ruuhkaa).
     

Jaa tämä viestiketju