Takuuhuolto

Abe

Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.12.2019
Viestit
9
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Nokia 7 plus
Onko muilla miten kokemuksia Nokian omilta sivuilta tapahtuvasta takuuhuolto pyynnöstä ja koko huollon sujuvuudesta? En haluaisi lähettää Mobylifeen huoltoon, kun on siitä sen verran huonot kokemukset. Onko muilla miten huollot sujunut tuolla Mobylifessä?

Ostin takuunalaisen tehdaskorjatun 7 plussan ja siinä on se surkea Novatek-V07 näyttöpaneeli. En saa himmennettyä näyttöä alle 16% ja se ei ole niin kosketusherkkä, mitä kuuluisi olla. Tämä käsittääkseni kuuluu takuun piirissä hoidettaviim korjauksiin? Salama ei myöskään toimi, se pitäisi kanssa saada kuntoon.
 

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
25   0   0
Liittynyt
16.7.2017
Viestit
3780
Reaktiopisteet
3629
Puhelinmalli
Huawei 30 Pro
Onko muilla miten kokemuksia Nokian omilta sivuilta tapahtuvasta takuuhuolto pyynnöstä ja koko huollon sujuvuudesta? En haluaisi lähettää Mobylifeen huoltoon, kun on siitä sen verran huonot kokemukset. Onko muilla miten huollot sujunut tuolla Mobylifessä?

Ostin takuunalaisen tehdaskorjatun 7 plussan ja siinä on se surkea Novatek-V07 näyttöpaneeli. En saa himmennettyä näyttöä alle 16% ja se ei ole niin kosketusherkkä, mitä kuuluisi olla. Tämä käsittääkseni kuuluu takuun piirissä hoidettaviim korjauksiin? Salama ei myöskään toimi, se pitäisi kanssa saada kuntoon.
Minulla on pelkkästään hyvä kokemus Mobylife huollaosta, ei kyllläkään kun kerran.
Xiaomi puhelin oli huollossa ja toimi täysin asiallisesti ja eikä viipynyt kun viikon ja postimaksuja ei mennyt mitään kotiin toimituksella tuli puhelin takaisin.
 

markom80

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
1.10.2006
Viestit
129
Reaktiopisteet
16
Minulla on pelkkästään hyvä kokemus Mobylife huollaosta, ei kyllläkään kun kerran.
Xiaomi puhelin oli huollossa ja toimi täysin asiallisesti ja eikä viipynyt kun viikon ja postimaksuja ei mennyt mitään kotiin toimituksella tuli puhelin takaisin.
Mulla on taas kaikkea muuta kuin hyvää kokemusta mobylifestä. Just 7plussan kanssa kolme tai neljä peräkkäistä huoltokeikkaa johtuen huonosta näyttöpaneelin laadusta ja siitä, että huolto naarmutti rungon ja useamman kerran näyttö lähti irti liimauksista reilun päivän käytön jälkeen.
 

Abe

Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.12.2019
Viestit
9
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Nokia 7 plus
Itsellä meni Nokia 6 (2017) DNA:n kautta Mobylife:lle huoltoon. Latausliitin ei yhdistänyt kunnolla.

Posti toi puhelimen huollosta takaisin. Latausliitin oli vaihdettu ja se toimi. Mobylife oli kuitenkin saanut näyttöön aikaiseksi ison naarmun. Näyttö myös irvisti alareunasta ja lähti kynnellä irti. Soitin asiasta suoraan Mobylife:een ja he pyysivät lähettämään puhelimen uudelleen heille. Ei muuta, kuin luuria Postiin.

Posti toimitti puhelimen heille tuttuun toimitusvarmuuteen, ajassa yhdeksän päivää. Reittinä haastava Helsinki-Rauma? Postin toiminnan aiheuttama vitutus laantui, kun näin paketin avattuani virheettömän näytön. Mobylife myönsi naarmuttaneensa näyttöä ja vaihtoivat uuden tilalle. Tämä ilo ei kuitenkaan ollut pitkäikäinen. Kyseinen uusi näyttö irtoi taas lähes itsestään, hieman kynnellä otti nurkasta kiinni ja näyttö irtosi kokonaan. Tällä kertaa alkoi jo hermot mennä, ja soitin kaikki DNA:t Nokia:t ja muut instanssit läpi. Ainut vaihtoehto oli kuulemma lähettää edelleen (kolmannen kerran) puhelin Mobylife:lle huoltoon. Ei muuta, kuin pakettia Postiin taas.

Viikon verran Mobylife:n huoltoseurannan tilassa luki "odottaa varaosaa". Tämän jälkeen vaihtui sanoihin "varaosaa ei saatu, puhelin toimitettu hyvityskäsittelyyn. Tästä hyvitysasiasta minuun ei otettu mitään yhteyttä.

Asia meni lopulta niin, että lähetin Nokia 6 puhelimen latausliittimen vaihtoon, joka kesti 1,5kuukautta. Lopputuloksena on se, että en saanut enää koko puhelintani takaisin. Sain DNA-myymälästä hyvityksen, joka vastasi kyseisen puhelimen alkuperäistä hankintahintaa.

Pidän tästä nykyisestä Nokia 7 plus puhelimestani, ja en halua että sekin tuhotaan kokonaan. Eli en uskalla enää lähettää sitä tuonne Mobylife:lle huoltoon. Koitan Nokian omaa huoltoa, jos se siellä saataisiin kuntoon. Pieni viivästys ei haittaa, koska ostin myös Nokia 9 pureview puhelimen itselle (kovasti haukuttu, mutta itse en vielä ole pettynyt kovasti)
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
12.8.2015
Viestit
23
Reaktiopisteet
3
Puhelinmalli
Nokia 7 Plus
Tuli tässä Nokia 7 Plussan huoltoon lähetyksen (löystynyt latausyksikkö ja ajoittain jäätyvä näyttö) edellä dilemma pohdittavaksi... Lähettääkö Elisan kautta Mobylifeen (, jonka arvostelut hirveää luettavaa) vaiko Nokian sivujen kautta?
 

Abe

Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.12.2019
Viestit
9
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Nokia 7 plus
Tuli tässä Nokia 7 Plussan huoltoon lähetyksen (löystynyt latausyksikkö ja ajoittain jäätyvä näyttö) edellä dilemma pohdittavaksi... Lähettääkö Elisan kautta Mobylifeen (, jonka arvostelut hirveää luettavaa) vaiko Nokian sivujen kautta?
Itse lähetin Nokian sivujen kautta. Siellä tehdään vikailmoitus, jonka jälkeen sähköpostiin tulee DHL:n osoitelappu tulostettavaksi. Pakkasin Nokian 7 plussan pakettiin, tulostin lapun päälle ja vein Matkahuoltoon, jossa on DHL:n noutopiste. Puhelin meni Unkariin Saksan kautta 14tunnissa. Pari päivää huollossa, jonka jälkeen se tuli 18tunnissa samaan osoitteeseen takaisin. Kaikki viat korjattu, mitkä ilmoitin. Huonolaatuinen Novatek-V07 näyttö vaihdettu hyvälaatuiseen ja salama korjattu. Mainitsin, että kameran linssin alla oli pölyä (tehdas huollettu puhelin), niin olivat vaihtaneet takakameran lasinkin uuteen.

Ensin ajattelin, että puhelin on Unkarin matkalla ikuisuuden, mutta se sujui yllättävän sujuvasti. Tuo DHL jopa hakee ja tuo paketin kotiovelle, jos haluaa. Mutta itse pidin luontevampana viedä tuonne noutopisteeseen, ei tarvi sitten sopia kuriirin kanssa mitään aikoja.

Eli, jos välität omasta puhelimestasi ja haluat sen tulevan oikein korjatuksi ja suhteellisen ripeästi, niin suosittelen lähettämistä tuonne Nokian omaan huoltoon Unkariin. Jos valitset Mobylifen, niin hyvässä lykyssä sulla on puhelin Suomen Postin matkassa yhteen suuntaan 9päivää, kuten minulla oli (ellet itse pääse viemään), ja mitään takeita ei ole, että puhelimesi tulee kuntoon. Itse en yksinkertaisesti ymmärrä miten tuo Mobylife voi olla niin monelle merkille ainut takuuhuoltopaikka, tai edes pystyssä. Oman ja muiden kokemuksien mukaan kyseisen firman laatu on usein aivan surkeaa. Sen kertoo jo se, että Mobylifeä Googlettelemalla tai Facebookissa arvosteluja lukiessa on vaikeaa löytää montaa positiivista palautetta.

Onko sinulla tuo Novatek-V07 näyttöpaneeli, mitä ei saa himmennettyä alle 16% ja on hieman vihertävä? Jos on, niin pyydä vaihtamaan se samalla. Tuon näyttöpaneelin tyypin näkee asetuksista ja sieltä edelleen "tietoa puhelimesta".
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
12.8.2015
Viestit
23
Reaktiopisteet
3
Puhelinmalli
Nokia 7 Plus
Suuret kiitokset, Abe!

Tsekkaan tuon näyttöjutun.

Saakos näyttö olla lukittuna eli PIN päällä? Toki vaihdoin SIM:in väliaikaisesti isävainaan 216:een.

Vain puhelin pakettiin?

Kertooko pelkästään IMEI-koodi kännyn takuuajan (umpeutuu toukokuussa) vai tarvitaanko muuta (ostettu siis Elisalta)?

Kannattaako vianselostuskenttään laittaa suomeksi vaiko englanniksi? Itsellä vaan näyttö- ja latausyksikköjutut

Montako päivää meni kokonaisuudessaan?

Hävisikö kaikki kuvat, sovellukset...jne.? Olen kyllä valtaosan siirtänyt talteen.

Kiitokset vielä näistä! Enpä vie Mobylifeen Elisan kautta. Se on nyt varma.
 

Abe

Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.12.2019
Viestit
9
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
Nokia 7 plus
Suuret kiitokset, Abe!

Tsekkaan tuon näyttöjutun.

Saakos näyttö olla lukittuna eli PIN päällä? Toki vaihdoin SIM:in väliaikaisesti isävainaan 216:een.

Vain puhelin pakettiin?

Kertooko pelkästään IMEI-koodi kännyn takuuajan (umpeutuu toukokuussa) vai tarvitaanko muuta (ostettu siis Elisalta)?

Kannattaako vianselostuskenttään laittaa suomeksi vaiko englanniksi? Itsellä vaan näyttö- ja latausyksikköjutut

Montako päivää meni kokonaisuudessaan?

Hävisikö kaikki kuvat, sovellukset...jne.? Olen kyllä valtaosan siirtänyt talteen.

Kiitokset vielä näistä! Enpä vie Mobylifeen Elisan kautta. Se on nyt varma.
En usko, että valmistajaa lukitukset paljon ahdistaa. Voi ne lukitukset varmuuden vuoksi ottaa pois. Omani lähetin tehdasasetukset palautettuna, kun vika ilmeni heti, kun ostin tämän puhelimen tehdaskorjattuna.

Ei sinne muuta tarvita, kuin puhelin. Pakkaa sen verran hyvin ettei mene kuljetuksessa rikki.

Mitään kuitteja ei tarvita. Se riittää, että takuu on voimassa. Takuun voimassaolon voi varmistaa syöttämällä imei-koodin Nokian sivuilla olevaan takuun tarkistuskenttään.

Viat täytyy kirjoittaa Englanniksi, näin olen käsittänyt. Ei ne siellä Unkarissa Suomea osaa.

Viikko meni kokonaisuudessaan muistaakseni. Keskiviikkona paketin lähetys ja seuraavana keskiviikkona nouto.

En tiedä tiedostojen häviämisestä, kun toimitin puhelimen huoltoon tehdasasetukset palautettuna. Aika usein puhelin joudutaan tyhjentämään, ainakin tuolla Mobylifessä. Eli kannattaa ottaa tärkeät kuvat ja tiedostot talteen ennen lähettämistä.
 

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Liittynyt
15.7.2002
Viestit
35337
Reaktiopisteet
17048
Puhelinmalli
P4
Suuret kiitokset, Abe!

Tsekkaan tuon näyttöjutun.

Saakos näyttö olla lukittuna eli PIN päällä? Toki vaihdoin SIM:in väliaikaisesti isävainaan 216:een.

Vain puhelin pakettiin?

Kertooko pelkästään IMEI-koodi kännyn takuuajan (umpeutuu toukokuussa) vai tarvitaanko muuta (ostettu siis Elisalta)?

Kannattaako vianselostuskenttään laittaa suomeksi vaiko englanniksi? Itsellä vaan näyttö- ja latausyksikköjutut

Montako päivää meni kokonaisuudessaan?

Hävisikö kaikki kuvat, sovellukset...jne.? Olen kyllä valtaosan siirtänyt talteen.

Kiitokset vielä näistä! Enpä vie Mobylifeen Elisan kautta. Se on nyt varma.
Aina backupit ja sen jälkeen luuri tehdasasetuksille jos meinaa huoltoon lähettää.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
12.8.2015
Viestit
23
Reaktiopisteet
3
Puhelinmalli
Nokia 7 Plus
Kiitokset näistä!

Abe, meikäläisellä on Goodix-näyttöpaneeli...
 

Kalsari-Keijo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
271
Reaktiopisteet
40
Puhelinmalli
Nokia 7.1
Uutisia (tai huhuja, koskeeko Suomea edes??) liittyen Noksujen usbiporttiongelmiin:


 

Bartti

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.7.2007
Viestit
286
Reaktiopisteet
16
Puhelinmalli
Jolla
Oma kokemukseni Mobylifen huollosta.
Pojan puhelimen 6.2 näyttö lopetti reagoinnin kosketukseen. Powerin kautta huoltoon.
Minulle tuli viesti, että ei mene takuuseen koska näytössä jälki. Korjaus maksaa 130€. Hyväksyin korjauksen sähköpostilla.
Haen puhelimen, maksan 130€, avaan paketin. Näyttö vaihtamatta ja mukana lappu, että asiakas ei ilmoittanut suostuuko korjaukseen (kysymys, mistä minä maksoin 130€?).
Powerin kauta takaisin huoltoon.
Puhelin palaa, näyttä vaihdettu. Mutta samana iltana huomattiin, että näyttö on irti yhdestä kulmasta.
Puhelin takaisin huoltoon Powerin kautta.
Tänään puhelin on haettavissa. Mitä lottoatte, että mikä nyt mahtaa olla vituillaan?
 

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
173   0   0
Liittynyt
20.5.2011
Viestit
9126
Reaktiopisteet
7803
Puhelinmalli
lippulaiva
Oma kokemukseni Mobylifen huollosta.
Pojan puhelimen 6.2 näyttö lopetti reagoinnin kosketukseen. Powerin kautta huoltoon.
Minulle tuli viesti, että ei mene takuuseen koska näytössä jälki. Korjaus maksaa 130€. Hyväksyin korjauksen sähköpostilla.
Haen puhelimen, maksan 130€, avaan paketin. Näyttö vaihtamatta ja mukana lappu, että asiakas ei ilmoittanut suostuuko korjaukseen (kysymys, mistä minä maksoin 130€?).
Powerin kauta takaisin huoltoon.
Puhelin palaa, näyttä vaihdettu. Mutta samana iltana huomattiin, että näyttö on irti yhdestä kulmasta.
Puhelin takaisin huoltoon Powerin kautta.
Tänään puhelin on haettavissa. Mitä lottoatte, että mikä nyt mahtaa olla vituillaan?
Kosketus ei toimi
 

FinnSpeed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
4.4.2012
Viestit
139
Reaktiopisteet
18
Puhelinmalli
OnePlus 8 Pro
Kun tässä on jo vastaavaa asiaa niin heitänpä kysymyksen...

Tilanne: Tyttären Nokia 7+ päätti hajottaa buuttilohkonsa äskettäin (ei buuttaa, mikään resetointiei auta, lopuksi hiljeni kokonaan), takuuta puolisen vuotta jäljellä. Tytär kuskaa puhelimen takuuhuoltoon, vikakuvauksessa maininta että näytön lasin yläkulmassa oleva halkeama ei ole haitannut käyttöä, sitä ei tarvitse korjata.

No tänään tuli huollosta tieto että ei voi korjata takuuseen kun ei ole varaosia. Uutta puhelinta ei voi antaa takuuseen kun vanhassa oli tuo näytön lasin vaurio.

Asian selvittely on siis vielä kesken mutta olettaisin että tällaisessa tilanteessa valmistajan pitäisi tarjota jonkinlaista kompensaatiota. Esim. uusi puhelin alennettuun hintaan. Ymmärrettävästi särö pudottaa puhelimen arvoa mutta ei varmuudella tässä tapauksessa vaikuttanut mitenkään flash-muistin simahtamiseen. Minusta ei ole hyväksyttävää jättää asiakas kokonaan lehdelle soittelemaan koska takuuta oli kuitenkin reilusti jäljellä. Millaista kompromissia kannattaisi ehdottaa? Onko jotain käytäntöä tai ennakkotapauksia vastaavasta?
 

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
7.4.2015
Viestit
5057
Reaktiopisteet
8489
Puhelinmalli
OnePlus 7T
Kun tässä on jo vastaavaa asiaa niin heitänpä kysymyksen...

Tilanne: Tyttären Nokia 7+ päätti hajottaa buuttilohkonsa äskettäin (ei buuttaa, mikään resetointiei auta, lopuksi hiljeni kokonaan), takuuta puolisen vuotta jäljellä. Tytär kuskaa puhelimen takuuhuoltoon, vikakuvauksessa maininta että näytön lasin yläkulmassa oleva halkeama ei ole haitannut käyttöä, sitä ei tarvitse korjata.

No tänään tuli huollosta tieto että ei voi korjata takuuseen kun ei ole varaosia. Uutta puhelinta ei voi antaa takuuseen kun vanhassa oli tuo näytön lasin vaurio.

Asian selvittely on siis vielä kesken mutta olettaisin että tällaisessa tilanteessa valmistajan pitäisi tarjota jonkinlaista kompensaatiota. Esim. uusi puhelin alennettuun hintaan. Ymmärrettävästi särö pudottaa puhelimen arvoa mutta ei varmuudella tässä tapauksessa vaikuttanut mitenkään flash-muistin simahtamiseen. Minusta ei ole hyväksyttävää jättää asiakas kokonaan lehdelle soittelemaan koska takuuta oli kuitenkin reilusti jäljellä. Millaista kompromissia kannattaisi ehdottaa? Onko jotain käytäntöä tai ennakkotapauksia vastaavasta?
Periaatteessahan sen näytön halkeaman takia puhelin on takuuton, kunnes se näyttö on valtuutetussa huoltoliikkeessä korjattu. Käytännössä se ei kuitenkaan aina mene näin, vaan on noita luureja tullut takuuhuolloista muut viat korjattuna, vaikka näyttö olisikin ollut halkeamilla. Missä huollossa puhelinta käytettiin? Vai mcarella?
 

Kontrolli

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Liittynyt
14.9.2012
Viestit
2506
Reaktiopisteet
1906
Puhelinmalli
Apple
Ainakin Samsungilla noi takuunalaiset hommat on hoidettu hajonneesta näytöstä huolimatta. Ovat olleet siis vikoja jotka eivät johtuneet / liittyneet näyttöön. Täälläkin ihmiset kirjoitelleet että varaosia ei Nokian puhelimiin tunnu oikein löytyvän ja korjaukset jääneet tekemättä vaikka olisi ehjät näytöt.
 

FinnSpeed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
4.4.2012
Viestit
139
Reaktiopisteet
18
Puhelinmalli
OnePlus 8 Pro
Periaatteessahan sen näytön halkeaman takia puhelin on takuuton, kunnes se näyttö on valtuutetussa huoltoliikkeessä korjattu. Käytännössä se ei kuitenkaan aina mene näin, vaan on noita luureja tullut takuuhuolloista muut viat korjattuna, vaikka näyttö olisikin ollut halkeamilla. Missä huollossa puhelinta käytettiin? Vai mcarella?
mcaren kautta ilmeisesti Unkariin.

Onko kellään tietoa miten vastaavat on ratkaistu jos varaosia ei ole? Voihan sitä aina vedota että kun säröä ei ole korjattu niin takuuta ei ole mutta minusta se on kohtuutonta. Tuo että luureja on korjattu pienistä säröistä huolimatta todistaa että valmistajakin tunnustaa asian.

Minusta olisi OK jos sieltä tarjottaisiin tilalle tehdaskorjattua uudempaa mallia pientä korvausta vastaan.

Kiitoksia vastauksista tähän mennessä.
 

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Liittynyt
7.4.2015
Viestit
5057
Reaktiopisteet
8489
Puhelinmalli
OnePlus 7T
Ainakin Samsungilla noi takuunalaiset hommat on hoidettu hajonneesta näytöstä huolimatta. Ovat olleet siis vikoja jotka eivät johtuneet / liittyneet näyttöön. Täälläkin ihmiset kirjoitelleet että varaosia ei Nokian puhelimiin tunnu oikein löytyvän ja korjaukset jääneet tekemättä vaikka olisi ehjät näytöt.
Joo, Samsungeja noi omatkin mieleentulevat keissit on olleet. Viimeksi viime viikolla palautui Midarelta yksi A50, jossa näyttö säröillä ja muuten laitettiin kuntoon.
 

FinnSpeed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
4.4.2012
Viestit
139
Reaktiopisteet
18
Puhelinmalli
OnePlus 8 Pro
Kummallista. Nokian - tai oikeammin HMD Globalin - asiakaspalvelu alkoi leikkiä kuuromykkää kun selvisi ettei kyseessä ole vakioproseduurilla hoituva tapaus. Unkarilaisen keskushuollon heikko englannin kielitaito ei auta asiaa. Kysyivät kyllä vielä puhelimen IMEI-tiedot mutta sen jälkeen on vallinnut täysi hiljaisuus.

Saattaa olla että Nokia puhelimia ei enää tule tähän perheeseen jos jotain järkevää ratkaisua ei löydy. Pitääkö noita alkaa uhkailla kuluttaja-asiamiehellä? Kun valmistajalle kumminkin pitää antaa tilaisuus korjata takuunalainen ongelma niin mihin sitä nyt seuraavaksi ottaisi yhteyttä ennen valitusreittiä?
 
Top Bottom