1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

takuuhuolto / maksu kun takuu ei korvaa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Teuski, 26/7/12.

  1. Teuski

    Liittynyt:
    22/2/04
    Viestit:
    81
    Tykkäykset:
    0
    Vein tossa viime viikolla HTC:n Elisa Shopittiin takuuhuoltoon. Puhelin otettiin vastaan ja pyydettiin kuittaus paperiin.
    Vasta kotona huomasin, että papereissa mainitaan n. 40€ maksu jos huollossa todetaan ettei vika ole takuun piirissä.

    No, paljon kuulee tarinoita siitä että huolloissa vedotaan kosteusvaurioon. Mitäs jos omallakin kohdalla käy noin vaikka puhelin ei ole kastunut. Onko tuollaisen maksun periminen edes laillista varsinkaan kun siitä ei mitenkään ilmoitettu tai kehoitettu lukemaan huollon ehtoja etukäteen, pyydettiin vain "nimi tuohon".
     
  2. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15116
    Tykkäykset:
    3443
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kannattanee lukea vastaisuudessa mihin nimensä laittelee.
    On laillista.
     
  3. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Kaippa ne sen paperin laittoi nenäsi eteen, eikä pyytänyt nimmaria laittamaan kädet selän takana? Eli tosiaan aina olisi syytä lukea ensin mihin nimensä laittaa.
     
  4. MrFrog Vieras

    Ensinnäkin tuo on ihan yleinen käytäntö ja taitaa lukea takuuehdoissakin. Toisekseen jos vika on itseaiheutettu kenen se huollon työaika pitäisi sitten maksaa, valmistajalta sitä ei voi laskuttaa koska kyseessä ei ole takuuasia (enää). Potuttaa varmasti ankarasti jos vika ei menekään takuuseen ja vielä pitää tästä tiedosta maksaa mutta fakta on toki sekin ettei huolto voi ilmaiseksi työtä tehdä.
     
  5. karvis

    karvis Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/4/06
    Viestit:
    3973
    Tykkäykset:
    428
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    Jos vakuutukset on kunnossa niin vakuutus korvaa kastuneen puhelimen sekä tuon tarkastusmaksun, emännältä kyseistä maksua ei tosin veloitettu kun totesivat N8:n kastuneeksi.
     
  6. Mash1 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/2/11
    Viestit:
    1442
    Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    Niin nimenomaan tuo ei ole Elisan maksu vaan tosiaan huoltoyhtiön veloittama tarkastusmaksu. Yleensähän se menee niin, että sulle ilmotetaan menikö takuuseen vai ei ja kerrotaan arvio mitä korjaus maksaa. Jos korjataan ei tietenkään tuota tarkastusmaksua veloiteta mutta jos ei huolleta niin veloitetaan ja se maksetaan noudettaessa shopittiin. Mutta, jos ei menisi takuuseen ja kyseessä on kalliimpi puhelin kuin 100e niin kotivakuutukseen ja sieltä hakemaan korvauksia.
     
  7. Timtom

    Timtom Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/05
    Viestit:
    318
    Tykkäykset:
    26
    Normijuttu. Itse vein pari vuotta sitten c7:n "takuuhuoltoon" kun latausliitin oli mennyt poikki. Ei mennyt takuuseen kun kosteus -indiktiomerkki oli lauennut. (sellainen valkoinen piste kortilla). Luuri ei ollut edes kastunut. Oli kyllä kostea heinäkuu v.2010.
     
  8. KuningasArthur

    Liittynyt:
    23/8/11
    Viestit:
    20
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S Plus
    Kosteusvaurioihinhan niitä usein pistetään vaikka todellinen vika ei kosteudesta olisikaan johtunut. Jos se kosteustarra on irti niin mitään mahdollista vikaa ei takuuseen mene. Yksi kaveri toki onnistui Soneran kanssa tekemään niin että myyjälle Sonerakaupassa puhelinta takuuhuoltoon viedessään huusi ja kirosi että se puhelin ei sitten ole perkele kastunut ja katsokin ettei mene sen piikkiin kun tämä huoltoon menee, ja jos menee niin tämä kaveri vaihtaa laskutuksensa muualle, niin meni pari viikkoa ja Soneralta tuli upouusi puhelin vanhan tilalle ja mukana kirje jossa pahoiteltiin aiheutunutta haittaa. Ei maksa mitään kokeilla.
     
  9. Mash1 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/2/11
    Viestit:
    1442
    Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    Niin... sinäänsä se on turhaa huutaa siellä Soneran liikkeessä, koska ei se ole Sonera ketä sen puhelimen tutkii ja päättää, että meneekö takuuseen vai ei. Ihmiset muutenkin käsittää takuun jotenki ihmeellisenä pelastajana, jos puhelimille jotain sattuu. Ja sekin on mielestäni turhaa ihmetellä, että meneekö puhelin takuuseen vai ei. Todellisuudessa asiakkaan pitäisi tietää puhelinta viedessään, että onko mahdollista, että se on tippunut/kastunut joka on aiheuttanut jotain miksei menisi takuuseen.
     
  10. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Kosteusvauriotarra voi laueta kesällä hyvin helposti:
    - ilman kosteusprosentti reilu 90%
    - puhut puhelimeen ulkona samalla kävellessä reilut 10 min > niin varmasti puhelimen alla oleva poski vuotaa soijaa siinä määrin, että luuri on aivan litimärkä.
     

Jaa tämä viestiketju