1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Takuu / ruuvailu?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja yrjoe, 30/10/02.

1. yrjoe

Tykkäykset:
    0
    Moi!
    Olisi tarkoitus ostaa yhdeltä tutulta Nokian 6310 jossa on takuu voimassa. Ongelmana on se että tiedän hänen avanneen laitteen pariin otteeseen ja tästähän pitäisi takuun raueta, eikö niin? Mistä huolto yms. näkee että laitetta on itse availtu ja miten takuun oikeasti käy?

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    6310 ruuvailu...

Hai!
    Kyllä takuu umpeutuu puhelimesta heti jos sitä on avattu jossain muualla kuin valtuutetussa huollossa. Se että näkeekö sitä aina huollossa ei ole tietenkään varmaa mutta jos puhelinta ei osaa kunnolla avata tai sitä itse "korjailee" niin on se aika helppo huomata...

3. Doctor

Tykkäykset:
    0
    Juuh, kyllähän se raukeaa se takuu kun sitä itse ruuvailee. Avaamista ei tosiaan ole helppo huomata jos on ollut oikeat työkalut käytössä ja on osannut avata puhelimen oikein. Huoltoon vaan sanon minä, tuskin huomataan availua.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ja siinähän on reilu ja asiallinen puhelinmyyjä, takuusäännöistä viis, huijataan pappa nokiaa... Niinköhän huijaat asiakkaitakin..? ASIAA!

5. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Näkojään kusetus linjaa.... :(

6. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuten Tohtori sanoi ei sitä huomaa jos on oikeat työkalut.Itse olen monesti avannut luurin ja vienyt huoltoon eikä olla huomattu mitään.

7. per

Tykkäykset:
    4
    Mitä hittoa käytä vähän järkeä.
    Jos konetta avattu koska siinä on jotain vikaa = älä ihmeessä osta
    Jos konetta avattu koska kaverissasi on jotain vikaa = osta jos voit luottaa kaveriisii.

Kuinka vanha puhelin on? onko se korjauksen tarpeessa?
    takuu aika vuosi uudessa laiteessa joten aika pian tuon käytetyn laitteen takuu aika on mennyttä.

Eniten minua huvitta tuo lause että takuu on voimassa ja kuitenkin tiedät itse että takuu ei ole voimassa koska pelle peloton on ruuvaillut noksua itse

LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mistä sen voi tietää kuka laitteen on avannut?

9. per

Tykkäykset:
    4
    Vanhemmissa ericssoneissa oli yhden thorx-ruuvin päällä tarra, joita ainoastaan valtuutetuilla huoltoliikkeillä oli pistää tilalle.

10. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja mitä sillä on merkitystä onko avattu vai ei.Jos luuri on kunnossa eikä avaamista huomaa niin miksei sitä voi ostaa.Ei se ainakaan itsellä ole este luurin ostossa,varsinkin jos kyseessä on kaveri.

Itse olen monesti avannut puhelimen ihan mielenkiinnosta..Joten jospa luurissa ei ole ollut vikaa vaan tyyppiä on alkanut sisältö kiinnostamaan.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0

Samaa mieltä,osta pois vaan,jos hintakin kelpaa sulle:)

12. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Luulen vain että monella miespuolisella henkilöllä on "pitää katsoa mitä se on syönyt" vietti. Jos laitteen tuntee ja on avannut sen oikein niin mihinkään ei pitäisi jäädä suurempia jälkiä.

13. yrjoe

Tykkäykset:
    0
    Laitetta on availtu sen takia että näytöltä on puhallettu pölyt pois, kuoria ei ole kokonaan avattu vaan ruuvit on irrotettu ja senverran raotettu että just mahtuu puhaltamaan puhdistettua paineilmaa spraypullosta väliin. Sen takia kyselin takuuhommelista että jos tulee joku takuun piiriin kuuluva vika niin onnistuuko sen korjauttaminen takuuna koska laite on avattu ja näkyykö se huollossa ja miten? Onko ruuveissa jotain "sinettiä" tms. Tuo pölyhomma näytöllä tuntuu olevan aika yleistä 6210 ja 6310 Nokioissa.

Jaa tämä viestiketju