1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Takuu kuolleen pikselin takia?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja samppa1123, 27/9/06.

1. samppa1123

Tykkäykset:
    0
    Otin tuossa kytky N71 ja huomasin että kyseisessä puhelimessa on ERITTÄIN häiritsevällä paikalla keskellä näyttöä kuollut pikseli, meneeköhän takuuseen?

2. Mettis

Mettis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    134
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Mulla ollut useemmassakin mallista yks kuollut pikseli eikä kertaakaan ole mennyt takuuseen:/, tämä siis mun kohdalla.

3. Crossfade

Crossfade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainaki N93:n manuaalissa jopa lukee että voi olla muutama kuollut pikseli ja se on normaalia.. Eli ei taida helpolla mennä takuuseen muutaman takia. Jos haluu laatua ja palvelua niin viimeseks kannattaa Nokian puhelin hommata :)

4. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Ei siis mene takuuseen. Nokialaisessa saa olla useampikin kuollut pikseli, eikä se heitä heilauta ;) Itsellä oli aikoinaan 6260:ssa kolme kappaletta. Jos on neuroottinen pikseleiden suhteen, kantsii ostaa Moto. Ne menee takuuseen yhdestäkin pikselistä.

5. Panda Vieras

Ei se mene. Mun ekassa 6600:ssa oli keskellä näyttöä koko ajan strobona vilkkuva pikseli, otti ihan hitosti aivoon ja huolto ei ottanut mitään kantaa. Myin sitten jättitappiolla pois ja ostin uuden samanlaiset tilalle. Tuurilla ehjän.

6. S@mpp@

S@mpp@

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS5
    Itellä ainakin meni. Silloin kun omistin 6630 ja siinä oli kuollut pikseli näytössä ja vein huoltoon. Ilmeisesti vaihtoivat koko näytön...

Muuta vaihtoehtoa en olisi hyväksynyt :) Kuin korjauksen...

7. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Mahtoi mennä näyttö huollon omaan piikkiin loppujen lopuksi. Kannattaa näköjään siis kuitenkin kysyä...

8. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä on sikamaista myydä rikinäisiä näyttöjä..varsinkin kun puhelimissa ei ole mitään käyttöehtosopimuksia missä puhuttaisiin kuolleista pikseleistä..Tosin olen lukenut useamman ihmisen saaneen Nokiansa huolletuksi tai jopa vaihdetuksi esim. DOA (Dead-ON-Arrival ehtojen mukaan) . Onhan se kuollut pikseli n. 2,5 tuuman näytössä AIVAN eri asia kuin 15 tuuman PC-monitorissa jossa pikseleitä on huomattavasti suurempi määrä. Onneksi itselle ei pikselivikaisia puhelimia ole tullut vastaan.

9. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    itellä ollut n. 100 puhelinta (2-3v sisään), eikä yhdessäkään ole ollut kuolleita pikseleitä... ;)

mutta suosittelen viemään takuuseen sen ja esittämään asian rauhallisesti ja nätisti, ehkä takuun pojat ja tytöt lyövät sen takuuhuoltoon (näytön vaihto:) ja kantsii sanoo kyllä että "juu oli heti kuollut se pikseli (vai mikä nyt olikaan läpäläpä;) kun sain puhelimen käyttöön mutta luulin että se lämpiää ja herää henkiin siitä käytössä.." tms BS:ää ;)

10. samumanu Vieras

Kyl joidenki mallien ohjeissa noista pikseleistä on mainintaa, ei oo ny manuaaleja eessä ni en pysty tarkastamaan missä. Jos nokia ottaa pikseleiden suhteen nollatoleranssin nostaa se hintoja väkisinkin, en tiedä kuinka iso vaikutus voisi olla mut tää on sit se yks vaihtoehto.

Sen tiedän 100% varmasti että huolloilla on ohjeet nokialta ettei yhden kuolleen pikselin takia saa vaihtaa näyttöä. Muistaakseni saa olla joku 4-5 pikseliä kuolleena eikä vielä siltikään vaihdeta, mut jos on 2 tarpeeks lähellä toisiaan ni sillo saa näytön takuuseen vaihtaa. Joskus huollosta tota kysyin ja jotenki noin se meni..

11. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Näinhän se on. Mutta asiakastahan voidaan "huijata" juuri tällä tavalla. Sehän on sama kuin kirjottaisi nimensä sopimukseen jossa on näkymätöntä mustetta joka ilmestyy vasta myöhemmin (=manuaali).

Itse olisin maksanut E61:stä ihan mielenrauhan takia ainakin ehkä 50€ enemmän ihan vaan jos kuolleet pikselit häviäisivät. Itse kävinkin ihan HETI ALKUUN läpi ettei ole viallinen näyttö. Suosittelen tosiaan muillekin että kun ostatte uuden puhelimen niin tarkistakaa näyttö HETI, sillä tuskin käyttöjälkistä puhelinta enää saa viedä huoltoon.

Toiset rikastuu entisestään ja toiset köyhtyy entisestään..

Jaa tämä viestiketju