1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tahaton kestotesti

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Arnolds2, 14/5/05.

1. Arnolds2

Tykkäykset:
    0
    Oli joulukuu 2004 ja päivä joko 8 tai 9. Kaverilta tippui kännykkä lumeen eikä sitä tietysti löytynyt. Tuli toukokuu 11 2005 ja satuin liikkumaan samoilla seuduillan kun missä känny hävis. JA vola sillähän se olla pötkötti edelleen samassa paikassa. Soittelimpa sitten kaverille , että puhelimes on löytynyt ei halunnut enää takas vaan känny jäi mulle. Tietty epäiltiin, että se on jo selvä tapaus mutta vielä mitä. Kuivasin kapulan ja hommasin laturin ja vot sehän pelaa. En ole mikään Siemens fani tosin yhden oon itte myös jo pois vaihtannu mutta tää on jo ihme juttu. Viisikuukautta lumessa, pakkasessa ja sateessa ja eikun pelaa. Jaa niin se känny on Siemensin MC 60. Että tällainen tapaus tällä kertaa.

2. HomeLite

Tykkäykset:
    0
    hienoa! toimiskohan se meitsin luuri jos sukeltas hakee sen.... :D

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No huh.. aika hyvin kesti sitte.

Yleensä kastunu puhelin on epävarma vekotin kestämään. Ite uittelen isopropanolissa, sitten putsailen mahdollisimman hyvin ja parinpäivän päästä sama homma. Hapettumien varalta, ja sillonkin "kontactorilla" ja "korvankaivuu puikoilla". Jos on tavallisessa vedessä ollut.

jos taas jotai missä pesuainetta, niin se on jotenki kokemuksen mukaan ollu vaikeampi, koska vesi pesuvedessä menettää pintajännityksen ja valuu kyl mitä kummempiin paikkoihin ja emäs on aina emäs. Tuhoaa helpommin puhelinta. Kestoista noitten käsittelyitten jälkeen tavallinen vesi 2-18 kuukautta mutta vähänkin jotain muuta kuin vettä pelkästään, 1 päivä eteenpäin, vuosi olisiko kestänyt ainakin. En nyt suuremmin tilastoja ole pitänyt, mutta sellasia pelastuksia simmien ja puhelinten parissa ettei tosikaan :)

Porukka on joskus huollon jälkeen tuonut mulle kun ei huolto ota korjatakseen kaikkea. En nyt kaikkea voi tehdä, mutta jos olisi täysin huollon laitteet kuumapuhaltiminen, niin sitten toisella tapaa. Likinäköä on viidestä seitsemään silmissä niin näen paremmin läheltä kuin radiomikroskoopilla :))

Huvitti kun kerran tutkin seebrakumin et miksi se ei toimi kuin katkonaisesti koko näyttö. Otin ja erottelin sieltä pari jotain pölyhiukkasta jotka muodosti "sillan" ja kappas toimii. Sama juttu monissa puhelimissa missä joku ei toimi, on joku hyvin pieni mitä ei huomata.

Mut joo tosiaan ihmetellä täytyy ettei mitään huonoa ole tykänny puhelin. Olikos jossain sellasessa paikkaan ettei vesi ehkä niiin hyvin ole sinne saattanut päästä tai asennossa? no... ei ole kovia pakkasiakaan oikeen ollut.

4. sámiboy

Tykkäykset:
    0
    Huh, epäselkoisinta tekstiä mitä olen tällä foorumilla nähnyt. Lauserakenteissa ei mitään järkeä, pistettä ja pilkkua käytetään vähän miten sattuu ja pienet kirjoitusvirheet hankaloittavat luettavuutta entisestään.

Mutta takaisin asiaan, melko ihme on kun ei ole puhelin hapettunut niin pahasti että ei toimisi. Mutta suosittelisin tarkempaa puhdistusta ja pesua jos haluat vastaisuudessakin käyttää puhelinta. Vaikka tuo MC60 on floppi puhelimena niin kai sille nyt heruu vähän kovanpojankäsittelynkestämis-pisteitä:)

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En yleensä vaivaudu vastailemaan tämmösiin viesteihin, mutta teen tänään poikkeuksen.

Jos sinulle ei sitten ole muuta tekemistä Ivalossa, kun vahtia lauserakenteita, muuta ihmeessä pois sieltä.

Äidinkielen opetusta jos antaisin, opettelisin itse ensin kirjoittamaan täysin kirjakieltä ja oikein.

Kun suosittelet jotakin toimenpidettä, kerro sitten samalla miten kuuluisi toimia. Viisastelustasi kukaan ei oppinut yhtään mitään. Kerroit vain mielipiteesi ja siitä ei ole olennaista hyötyä.

Osaisitko kuvailla miten kuuluu puhdistaa tarkemmin ja kirjakielellä, jos saan pyytää.

:))

Edit: no vähän, olin muijaan hermona samalla :) ei ollu selkeä, ei, katotaas... oon kyl itekki syntyny utsjoella aikanaan...

6. Mele

Tykkäykset:
    11
    Oma puhelin M45 tipahti olut lasiin. Pari kertaa kävi huollossa ja sitten rupes toimiin kunnolla.

7. sámiboy

Tykkäykset:
    0
    Harmittaa ihan näin paljon offtopikkia jauhaa, mutta eiköhän ole kaikin puolin fiksua tehdä tekstistä sellaista, että siitä saa selvää ilman pinnistelyjä, tuolloinhan tulee paljon paremmin ymmärretyksi.
    Tähän auttaa paljon rivienvaihdot, pilkkujen ja pisteiden suht. oikea käyttö sekä isojen alkukirjaimien käyttö. Ei tässä nyt ole kyse kirjakielen käyttämättömyydestä vaan ymmärretyksitulemisesta.

Ja kuten osoitit äskeisessä postauksessasi, osaat kirjottaa selvästikin niin että tekstiäsi on vaivaton lukea, käytä sitä jatkossakin, lukijoille helpompaa.

Anteeksi kaikille ja sulle J.J-75, jos pahoitit mielesi, mutta ymmärrettävä teksti luo paremman ja uskottavamman vaikutelman itsestäsi. Ei siis herneitä;) Eli en siis toiminut kielipoliisina vaan ajoin muiden foorumilaisten etua, sillä näethän itsekin että ensimmäinen postauksesi ei ollut selkein mahdollinen;)

Mutta tosiaan, takaisin asiaan hetkeksi: Jos itse tekisin puhdistuksen (vähällä kokemuksella ja taidolla), puhdistaisin puhelimen piirilevyt jollain alkoholilla(ottaisin itse haulla selvää mikä alkoholi sopii ko. laitteen puhdistamiseen) ja tietenkin muut ylimääräiset liat pois. Oliko muuten akku mennyt kovinkin huonoksi puhelimessa? Eikös se voi mennä melko huonoksi tuollaisessa kastumisessa?

Edit: Ja ivalo on muuten ihan hyvä paikka, on täällä paljon tekemistä kun nuita porojakin on nuin paljon niin ei tarvi yksin olla!

8. -Sonic-

Tykkäykset:
    0
    Meidänki mutsi oli lapissa hiihtämässä ja siltä oli tippunu 6510 hankeen.. ei löytyny mutta 2 vuoden jälkee serkulle soitettii että kenen puhelin mahtas olla ku oli sinulta viestejä puhelimessa ku löyty tämmöne ja se sano äitin nimen ja sit tuli mutsille soitto ja lähettivät puhelimen ja toimii moitteettomasti.. akkukin kestaa n.3pvä. että ihan hyvää tekoo noi 6510 kyllä on.. en sitten tiedä onko joku löytäny sen aiemmin ja pitäny siihe asti itellää mut kyllä ne väitti että just sillo löyty ku soitti..

9. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    En usko. Mutta sehän on vaan mun mielipide.

10. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Tutulla käynyt sama vika . Olisi juuri saanut uuden puhelimen mutta se löytyi niin ei saanut.

Jaa tämä viestiketju