1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T9-sanamäärän rajoitus?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja WS, 2/7/04.

1. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mikä on puhelimissa rajoitus tuossa T9:n sanamäärässä. Itse tuntuu siltä, että joudun koko ajan opettamaan samoja sanoja. Kuinkahan paljon muisia tuohon on varattu? Olisiko jotain ohjelmaa, jolla pystyisi säätämään muistia isommaks?

2. Megalo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N95 8GB
    Muistaakseni asia oli sillai että kun T9:n muisti tulee täyteen niin "vanhemmasta päästä" alkaa sanoja jäämään pois.
    Kuinka iso muisti on sitä en tiedä, mutta itse en ole koskaan vielä tullut siihen vaiheeseen, että ohjelma on alkanut poistaa vanhoja sanoja käytöstä. Vaikka uusia sanoja olen opettanut vaikka kuinka paljon.

T9 muistia tuskin voit suurentaa että se on se mikä se on.

3. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu tota... Olisko jollain ihan järkevää sanottavaa ja tietoa?

4. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    riippuu puhelimesta, esim. sampassa tuo "sanamuisti" oli säälittävän pieni, varmaan 10 - 15 sanaa , siemensissä taas tullu opetettua yli 20 sanaa ja ei korvaa vanhoja. Mikä luuri kyseessä ?
    joka tapauksessa muistia ei voi säätää eikä millään tavalla lisätä.

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    sanompahan että mielestäni kyseinen t9 on täysin susi mun kohdalla ollut. silloinkin kun on kiire, opeta uusi sana. en tiä miten paljon tekstareita muut lähettää ja sisältääkö niin ykspuolista tietoa "rutiinin omasta" päivästä toiseen mut mul tuli mitta parin kolmen viikon käytöstä täyteen. yleensä unohdetut oli joko erisnimiä tai jotain harvemmin käytetyjä kuitenkin. vaikkapa "lpr:aan" eli lappeenrantaan, tai "ex tiä" "paa tuleen sit", mulla lähtee kuitenki tekstareita sen verran paljon jo päivässä et voi unohtaa t9 mun kohdalta. tietty kun aloin kirjottamaan jollekkin ohjetta johonkin tai mitä vaan muutaman sivun pitusta viestiä, niin se "opettaminen" ärsytti, ja siin vaiheessa vielä enenmmän kun ei se voi muistaa... ei luulis niin paljon tilaa vievän ettei nyky tekniikalla kenen tahansa sanasto pysy muistissa. yleensä perehdyn et miksi ja miksi mut tääki asia on sellanen et jos jotai rakennetaan, se tehdään kunnolla eikä kuseteta kuluttajia. sitäpaitsi se pitäisi saada pois nokiasta ainakin häiritsemästä kokonaan, mut ei saa...

6. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minusta T9 toimii vallan mainiosti ja kaikki nokiani ovat tallentaneet varmaan satoja sanoja, tai niitä ei ole tarvinnut syöttää uudestaan.

7. Misku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Itselläni 6510, tuntuu jos en sanaa käytä pariin päivään, sanat katoavat.. Ja voi olla syy siinä että viestejä tosiaan tulee lähetettyä runsaasti päivittäin.. Ilmasia kun ovat.. :) Ja sen olen myös huomannut, että kun vaihdan kielen englanniksi ja taas suomeksi, ainakin suurin osa sanoista on kadonnut.. Lähes päivittäin tarvitsen englantia tekstatessani.. Melko ärsyttävää, mutta silti, T9 on korvaamaton minulle.. Sitä oppii painamaan aina nuolinäppäintä esim. yhdyssanan kanssa, ja kirjottaa se kahtena eri sanana, tai sitten jos sana on lähes oikein, laittaa T9 pois päältä ja korjaa sanan ja sitten taas takaisin T9.. Tomii mainiosti.. Pientä treenausta, mutta kyllä se siitä.. Kisa olisi joskus mukava, T9 vastaan normaali "näpyttely"...

8. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vähän väliähän T9:lle saa olla opettamassa, jos kirjoittaa vähän muunkinlaisia viestejä kuin jotain "ok, nähdään pian" jne. Toisaalta mielestäni hyvä niksi on se, että erikoisemmat yhdyssanat kirjoittaa suosiolla erikseen (T9 tunnistaa sanan osat, mutta ei yhdyssanaa) ja sitten pistää yhteen. Sama juttu sijapäätteiden kanssa, esim. jo joku "-kin" ihan ei-tavallisimpien sanojen perässä on usein T9:lle täysin outo.

9. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Käsittääkseni tuo on juuri niinkuin T9 kuuluisi käyttää, ei mikään poikkeava niksi, eteenpäinnuolella katkaistaan jos on yhdyssana tai joku pääte.

Jaa tämä viestiketju