1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T9 ei tallenna omia sanoja?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja E60xit, 10/11/06.

1. E60xit

Tykkäykset:
    0
    haluaisin viljellä lähes jokaiseen viestiin ja chattiin ja ties mihin sanoja kuten 'suukko' ja 'paska' ynnä muita arkikielen ilmauksia. Tuntuu vain pahasti siltä että E60 ei tallenna noita omia sanoja mihinkään vaan ne pitää joka ikinen kerta naputella puhelimeen.

Miten tämän vehkeen saa tallentamaan gigaiseen muistiinsa pari ylimääräistä sanaa? Muistaisin että ensimmäisissä T9-kännyissä oli joku max. 300 tallennettua omaa sanaa, mihin tämä ominaisuus on kadonnut?

([rant] olin muutaman vuoden käyttäen kilpailijan kapuloita. Kun tulin takaisin Nokiaan toivoin ja rukoilin että nokia olisi vihdoin ja viimein kopioinut koko tekstiviestin kirjoituksen esim. siemensistä. Oli niin paljon fiksumpi kirjoittaa viestejä kilpailijan 70€:n kapulalla kuin tällä 'multimediatietokoneella'. Vaikea selittää mutta nokialla viesteilystä puuttuu kaikki se logiikka mikä teki siemensin halpiskännykästä ilon ja helpon käyttää [/rant])

2. samumanu Vieras

Vähä samantapaisia onkelmia oon kuullu muiltakin eli ei taida toi T9 olla iham paras mahollinen sekään, en sit tiiä auttaisko softapäivitys mut kai sitä kannattaa ainaki kokeilla.

Toisaalta harjoitus tekee mestarin. Ei oo tähän päivään mennessä tullu eteeni ketään joka kirjottais mua nopeemmin vaikka ois kännyssä T9 taho qwerty-näppis, ite siis kirjotin ihan periteisellä tyylillä koska huomasin aikoineen et t9 vaan hidastaa mua koska sen toimivuus on välillä mitä on. Varmaan on mua nopeempia mut ku työkaverit kehuskeli muille ni on tullunnna muutaman kymmenen kanssa "matsi" otettua ja hyvin on männä.. Heh!

3. E60xit

Tykkäykset:
    0
    Joo, tosin itse tykkään käyttää mahd. vähän nappuloita ym.

kysyin asiaa nokialta josta vastattiin jotta

"Sain opetettua mainitsemasi sanat puhelimelle painamalla viestin kirjoitustilassa kynänäppäintä (vastausnäppäimen alla) ja valitsemalla Ennust. tekstinsyöttö -> Lisää sana."

Tämä toimii hyvin, jos on tarkoitus haistatella yhdessä viestissä koko rahan edestä. Harmi vain että puhelin ei muista sanoja enää seuraavassa viestissä, vaan ne täytyisi opettaa uudestaan laitteelle.

Onkohan muilla samanlaisia ongelmia, varsinkin vielä uudessa firmwaressa?

4. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    joo ilmeisesti vika on nyt siinä että sulla on vaan joku "maanantaikappalesofta". :) elikkäs sellainen missä on joku pieni regressiobugi tullut ja silti se satuttu laittaan jonkun valmistussarjan laitteisiin sisään tms. olis hauska tietää onko tätä ongelmaa ollut jollain muulla? :)

itellä on ollu vaikka mitä paska firmiksiä ja aina on S60 T9 toiminut kuin unelma. muistaa vaikka miljoona opetettua sanaa.

(ainoa pikkupugi oli joskus että backupista ei palautunut tuo opetettu T9 kanta enää laitteeseen, silloin joutui opettamaan sanat sille uusiksi :/ mutta hiemankaan uudemmissa laitteissa tämä pitäisi jo toimia)

5. E60xit

Tykkäykset:
    0
    Joo sain vastauksen nokian palvelusta:

Kun NSU jääräpäisesti kieltäytyy päivittämästä mitään muuta kuin itseään, niin pitänee vihdoin ja viimein käydä pummaamassa kahvit huollon pojilta.

6. Boiga

Tykkäykset:
    4
    onko mulle sitte sattunu maanantai versio 3230 puhelimesta sekä n91 puhelimesta joista kumpikaan ei muista noita sanoja. Ja tota 3 tonnista oon käyttäny päivityksessäkin aika ajoin että pitäis olla uusin softa sisällä...

7. Tilppi

Tilppi

Tykkäykset:
    0
    No ei oo kyse maanantain tai minkään muunkaan viikonpäivän kappaleista. Mikään T9-tekstinsyötöllä varustettu Noksu ei oo ikinä "muistanu" sille opetettuja sanoja. Toi yks ja sama ongelma on ollu jo vuosikausia, ja musta on aika ihmeellistä, ettei noin alkeellista vikaa viittitä korjata. Vaikka toisaalta, mikään Nokian tempuista ei jaksa enää ihmetyttää...

8. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Minulla taas on jokainen Nokialainen muistanut tallentamani sanat, ne vähät jotka sille olen opettanut. Uusimpina luureina 3230 ja 7360. Ja nyt kokeilin nykyisen 6280:n kanssa, ja kyllähän sekin sanat oppi.

9. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Ei minunkaan 3230 muista omia sanoja.

Jaa tämä viestiketju