1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T68i softa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja artzi, 30/6/02.

1. artzi

Tykkäykset:
    0
  2. Mika

Mika

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 3G
    R2E on Suomessa uusin.

3. oh2glg

Tykkäykset:
    1
    Näyttäisi tuo linkin takana esitetty lainaus olevan vuotanut SE/// -talon ulkopuolelle...

R4-alkuiset ohjelmaversiot taitavat olla originaalin T68m-mallin versioita. Sen sijaan T68m-mallin uuden MMS-softan numerointi taas noudattaa samaa kuin T68i:ssa.

4. artzi

Tykkäykset:
    0
    Mitäs tämä tarkoitti?

Eli mitä "samaa kuin T68i:ssa" ne noudattaa? Minulla on nimenomaan iii-malli (ei päivitetty 68), ja siinä on tuo R4A (lkuinen).

Lähinnä minua kiinnostaa tuo päivitys koska tämä T68i on todella hyvä... paitsi että pitäisi päästä PIN-koodin kyselyistä eroon. Auttaako päivitys siihen, vai oliko se puh + verkko ongelma? (dna)

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    PIN -koodin kyselyn voi kytkeä pois turvavalikosta.

6. artzi

Tykkäykset:
    0
    Sori, tämä on erilainen tapaus.

Kyse on sellaisesta "PIN-koodin kyselystä", että puhelin kesken käytön kysyy yhtäkkiä PIN-koodia (bugi tahi vika siis), eli SAMMUU. PIN-koodi on annettava uudelleen ennenkuin voi mitään tehdä, joskus jopa pitää sammuttaa puhelin, akku irti, jotta esim. nettiyhteys voi jatkua. Alla yksi viittaus siihen. Sama esiintyy joidenkin foorumien mukaan myös T39:ssä.

7. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    No, okei, tällaista tapahtuu välillä itse kullekin, että puhelin joko menee jumiin (ja akku pitää irroittaa), tai sitten käynnistyy uudestaan (ja pitää syötää PIN -koodi). Mutta joka tapauksessa, jos kytket koodin kyselyn pois päältä, niin jälkimmäisessä tapauksessa puhelin käynnistyy suoraan ilman koodin kyselyä. Ilman muuta kyse on bugeista.

Ja kyllä tosiaan T39m tekee kumpaakin jäynää (R4A008). Itse olen tähän mennessä törmännyt siihen wappailun yhteydessä.

8. artzi

Tykkäykset:
    0
    Jep, toimii luultavasti. Mutta pitäisin kuitenkin edes PIN:nin kyselyn päällä... ja kaikki muutkin mitkä hidastaa varkaan toimintaa... ja kun tuo on ihan selvä VIKA jossain, joko puhelimessa tai verkon ja puhelimen yhteystoiminnassa.

Voisiko joku valaista että onko samaa ongelmaa (puhelin kyselee PIN-koodia, eli sammuu milloin lystää) myös muiden liittymillä kuin Dna:lla?

Puhelimet on näköjään AIVAN kuin tietokoneet... vian tullessa vain todetaan että se on bugi joka KUULUU tähän malliin? Ja sitten taas...

HEI ME BUUTATAAN!

... mutinaa .. kun ei kaikkea ehdi itse tekemään .. mutinaa ...

9. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Eipä Soneran verkossa vastaavaa ole tapahtunut.. Käy päivityttämässä uusin eli R2E sisään, ihan hyvin saattaa korjaantua tuolla.
    Soneralla jättää ainoastaan puhelut saapumatta kun puhelimesta on valittu GPRS päälle, erittäin ärsyttävää. Menevät vastaajaan ja kun soitan jollekkin saan miljuuna "soita vastaajaan" viestiä..vika kuitenkin Soneralla ei puhelimessa :mad:

10. artzi

Tykkäykset:
    0
    Minä luulen että tuo puhelun vastaanotto-juttu on puhelimen vika. Minulla toimii niin että jos DATAA ei kulje, puhelin vastaa ihan normaalisti. Jos dataa kulkee, eli esim. nettisivu latautuu, niin puhelin ilmoittaa soittajalle että linja varattu (vastaaja ei käytössä).

Olen "joskus lukenut jostain" että jollain muulla gprs-puhelimella vastaaminen onnistuisi aina, mutta en tiedä varmaksi.

PS.
    Tänään päivitetty uusin softa, kyseli PINniä ekan kerran kun kirjoittelin tietojani Ericssonin sivulle, joka lähettää Wappi asetukset... hehee... eli ei tainnut tuo auttaa. Tosi inhottava vika. Muuten tuli kyllä lisävalikkoa emailiin jne.

11. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Kyllä tuo on käsittääkseni Soneran vika. Muillakin täälä ollut samaa ongelmaa Soneran kanssa.
    Hassuksi jutun tekee tosiaan se että viime lauantainakin koko päivän menivät kaikki puhelut vastaajaan vaikka puhelin oli päällä ja GPRS:ä olin käyttänyt viimeksi yli viikko takaperin. Illalla vasta joskus puoli kymmenen maissa kun soittelin Mika Salo Circuitilta kaverille tuli puhelimeen ~5kpl "sinulle on viesti vastaajassa" ilmoja. Aina aamu kymmenestä yhdeksään asti illalla oli viestejä vastaajaan mennyt.
    Nyt olen alannut ottamaan puhelimesta GPRS:n pois päältä aina kun en sitä käytä. Joskohan toimisi :D

12. artzi

Tykkäykset:
    0
    Minulla on nykyään aina (siis aina) päällä Datayhteyden asetuksissa se Vain GSM. Gprs-yhteys aukeaa silti tarvittaessa eli kun alkaa surffailla, lähettää tai lukee emailit (tietty myös ajastimella toimii) jne.

Ainoa kait mikä ei toimi (si) on push-jutut, mutta niitähän en tarvitsekkaan.

13. masa36

Tykkäykset:
    0
    vika + softa

Tuo puheluongelma internet-selailun aikana on minun käsittääkseni jonkinlainen akkuvika tms. Minulla oli sama ongelma alussa, mutta kun puhelin vanheni noin viikon ikäiseksi (akku sisäänajettiin), ongelma hävisi.

Tuosta softapuolesta vielä, mitä hyötyä/haittaa päivityksestä on? Olen lukenut että päivityksen tehdessä ominaisuuksia häviää koska puhelimessa ei ole tarpeeksi muistitilaa uudelle tavaralle. Onko totta? Olen myöskin lukenut että nämä ärsyttävät viiveet näppäilyjen jälkeen ainakin nopeutuisi ellei kokonaan poistuisi päivityksen jälkeen. Ja vielä: mistä tietää mitä softaversiota luurini käyttää juuri nyt?

14. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Re: vika + softa

>*<<*<*

15. masa36

Tykkäykset:
    0

Täh?

16. masa36

Tykkäykset:
    0

Eiku nyt mä tajusin. Tack.

17. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i

Nyt hävisi ongelmani..otin GPRS:n pois asetuksista kokonaan ja hyvin toimii! (Kiitos artzi!) GPRS menee aina automaagisesti päälle kun menen vaikka WAP:n ja pois päältä sen jälkeen..puhelutkin tulee läpi :D
    Hyödyt/haitat..riippuu hiukan mikä versio sinulla nyt on ja siitä onko puhelin T68m vai T68i. Uusin versio R2E nopeuttaa ainakin tekstiviestin kirjoitusta huomattavasti, nyt se pysyy kevyesti perässä vaikka kirjoittaisikin nopeasti. Ericsson on viimein saanut korjattua sitä vaivanneen perusongelman!
    Muutenkin luuri nopeutuu jo R2B(eli MMS-pävityksessä) huomattavasti.. ilmeisesti kuitenkin GPRS:n tulee ainakin tuon päivityksen myötä epävakautta. R2E:n kanssa en ole huomannut mitään ongelmia GPRS:n kanssa.
    Tuo ominaisuuksien häviäminen ei ole totta. Niitä tulee lisää varsinkin jos sinulla nyt on T68m jossa ei ole vielä R2B softaa. Asetukset ja muut härpättimetkään eivät häviä (paitsi R2B:n kanssa), kalenterimerkinnät ja muut pysyvät.

18. masa36

Tykkäykset:
    0
    päivitys

Ja sellasta piti vielä kysellä että: mitenkäs se päivitys pitäis sitten tehdä? Alan liikkeissäkö? Itselläni on infrapunalla varustettu PC, joten onnistuuko sillä?? Siis miten ja missä?

19. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: päivitys

Huoltoliikkeessä. Ainoastaan Siemensiin sai itse asennettavia päivityspaketteja, eikä uusimpia niihinkään enää saa virallisesti.

20. Mika

Mika

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 3G
    Tuo että puhelin boottaa gprs käytössä on Ericssoneiden vika, puhelimen puskurimuisti täyttyy liian nopeasti tms.

Ei voi mitään, itselläni toimii välillä ihan pirun hyvin ja välillä käynnistelee itseään itsestään. Mitään ongelmaa ei ole siinä ettei puhelut tulisi läpi jne..

T68 + Telia

Jaa tämä viestiketju