1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

T68i Kusee

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Cheich, 15/11/02.

1. Cheich

Cheich

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 3GS Sonera/Saunalahti
    Mikähän mahtaa olla vikana kun t68i ei anna aina soittaa tai laittaa tekstiviestiä???

Soittaessa puhelin jumittuu ja lähtee pelittämään vasta kun ottaa akun irti..
    Ja silloin kun ei soitto onnistu niin tietää että kukaan ei ole saanut puhelmeen yhteyttä eli kun siihen soittaa niin kuuluu vain että valitsemaanne numeroon ei saada yhteyttä..

Ja sama viesteissä sillä erolla että viestit tulee perille mutta ei saa lähetettyä...

2. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla käynyt pari kertaa tuolla lailla.

Ei tokene kuin akun poistamisella. Huoltoon vaan.

3. cerisu

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note II
    Yhteys ongelma(ko?)

Mulla on samanlainen ongelma kapulassa. Ongelmaan on tosin löytynyt selvyys. Soittelin nimittäin muutaman kerran Soneralle ja ne soitteli mulle. Soitin myös SE:lle. Eli vastaus. Puhelimen softassa on ongelma. Se ei aina pysty tunnistamaan onko käytössä GPRS vai GSM. Minulla on käytössä kaksois SIM-kortti, joten vaihdan puh. nroa sammuttamalla puhelimen. Puhelimen käynnistyttyä ko. ongelma ilmenee aina silloin tällöin.

Ratkaisu (jonka sain Soneralta): Puhelimessa voi valita suositeltavan palvelun(GPRS ja GSM tai Vain GSM). Löytyy yhdistä valikon alta. Kannattaa ongelman esiintyessä käyttää valinta Vain GSM ja takaisin GPRS ja GSM. Tämän jälkeen ainakin oma kapulani toimii hienosti.

Pieni bugi jota SE ei tunnustanut.

4. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tässä oli kai kyse samasta asiasta... ehkä löydät jonkun hyvän vastauksen siitä?

5. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Ei mulla vaan oo ollu T68i:n kanssa mitään ongelmia, lukuun ottamatta niitä paria kertaa kun puhelin on kuollut pelatessa.

6. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin, mutta tämän topicin aloittajalla (ja myös joillain muilla) on ollut.
    Mikä idea tuossa viestissäsi oikein on?

7. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Re: Yhteys ongelma(ko?)

Pikemminkin näin:
    Jättää valinnan "Vain GSM" muotoon. Mitään haittaa tuosta ei ole, GPRS toimii kuten ennenkin. Vain Push-GPRS palvelut eivät ilmeisesti toimi(ei käytetä missään verkoissa vielä).
    Tuo lisää akunkestoa, vakautta ja joillain verkoilla esiintyvä Vastaaja ongelma poistuu.

8. cerisu

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note II
    Ajatus olikin siitä että jos on terve GPRS-yhteydellä kuten minulla. Muussa tapausessa ominaisuuden voi jättää pois. Kortillani olevalla toisella numerolla ei ole GPRS-ominaisuutta lainkaa, joten ko. ongelmaa ei ole esiintynyt.

9. X-ray

Tykkäykset:
    0
    Jeh, nyt on just se tilanne että kentät hakkaa parin sekunnin välein täysille ja pois, mihinkään ei pääse, mikään ei auta, gprs on pois kytketty.

Voi vittu mikä paska tää t68 on, super huonoon puhelimeen kun laittaa super surkean DNA liittymän niin mitä siltä voi odottaa.

joo, kyllä, mua vituttaa.

10. t o

Tykkäykset:
    0
    Sama vika.. kun soittaa niin ei aina yhdistä, ja joskus kun vastaa viestiin niin viesti ei ain lähde. GPRS ei käytössä. puhelin on 68(i) eli päivitetty iivariksi

11. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ethän vain paina noperasti "No" kun lähetät viestiä. Jos nimittäin teet noin viestin lähetys keskeytyy ja se tallentuu "Ei lähetetyt" kansioon..ihan ominaisuus on(ja hyvä!), ei tarvitse repiä akku irti(kuten eräässä N merkkisessä luurissa) jos vaikka vahingossa lähettää väärälle henkilölle viestiä, pelkkä napin painallus auttaa.
    Tuntuu muuten että suurin osa ongelmista on T68m mallissa(ei T68i, i tarkoittaa improved tuota ei tuo vanha ole softapäivitykselläkään). Aidoissa T68i malleissa ei ongelmia ole läheskään yhtä paljon.

12. t o

Tykkäykset:
    0
    En ole painanut NOta koska se on jo vanhoissa erkeissäkin peruuttanut viestin. puhelin voi yrittää lähettää viestiä vaikka kuinka kauan(esim 5-10min kun kokeilin) mutta mitään ei tapahdu. heti kun ottaa viestin ei lähetetyistä ja lähettää niin se lähtee. eli reply-toiminnossa mättää jokin. puhelin on kyllä toiminut huomattavasti paremmin uudella softalla kun ennen. aiemmin se sammuili.

13. tkorpela

Tykkäykset:
    0
    Pyydä viestin alkuperäistä lähettäjää tarkistamaan omat viestiasetuksensa. Ei saa olla "käytä samaa keskusta vastatessa" tms. päällä.
    Vaikuttaa jos teillä on eri operaattorit (muuten vastausta yritetään lähettää suoraan vastaanottajan viestikeskukseen, eikä se yleensä suostu ottamaan viestejä suoraan muista kun omista liittymistä).

14. Ettan_

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli just samat ongelmat, mutta puhelin oli T200

15. joonas

Tykkäykset:
    0
    T68(i)

No niin mulla oli joskus sama ongelma ja vein puhelimen huoltoon! sain uuden puhelimen ja vika selvityksen ,se oli joku radiopuolen linkki vika! uusi puhelin toimi kauan ilman mitään ongelmaa! (n.6kk). Nyt sitte ostin P800 ja myin T68(i) äidilleni ja se saatanan vika alkoi taas! ja takuuaika on menny umpeen! mahtaako mennä silti takuuseen ,kun on ihan selvä Ercin vika! vai auttaisko ihan uusin softa?(tällähetkellä R2E006)! vai voisko vika sitten johtuu siitä ,että ei oikein toimi dna:n vanhalla kortilla, eli sillä harmaalla! auttakaa!

16. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minun työpuhelimeni (vähän aikaa aiemmin huollettu T68i-vaihtopuhelin) teki juuri samaa, kun tämän ketjun aloittajankin puhelin. Puhelu katkesi ja kun sitten yritti soittaa uudelleen, ruudussa näkyi vain "soitetaan"-teksti niin kauan, että irroitti akun. Sen jälkeen puhelin saattoi toimia tai sitten ei.. Laite on nyt ollut kolmisen viikkoa huollossa.

17. joonas

Tykkäykset:
    0
    T68

mistä löytää et mikä on uusin softa versio!

18. Jokke

Tykkäykset:
    0
    Aiemmin moitteettomasti toiminut T68:ni (päivitetty m) alkoi oikutella juuri tässä ketjussa kuvatun mukaisesti, kun vaihdoin RL:stä DNA:han. Joskus todella raivostuttavassa määrin. Kentät heittelevät ja puhelut eivät lähde tai tule (eivät taida mennä edes vastaajaan).

Toisinaan on myös esiintynyt puhelimen käynnistämisen jälkeen Ei pääsyä -teksti kännykän ruudussa. Kokeilu muun merkkisissä puhelimissa on ei tuonut parannusta, eli DNA:n liittymä ei lähtenyt käyntiin.

DNA:n teknisen tuen kanssa olen asiaa yrittänyt selvittää, ja heidän mielestään vika on liittymäkortissa. Saa nähdä kuinka käy kun ehdin käydä kortin vaihtamassa. Valitettavan osuva on RL:n mainoskampanja, jossa kehotetaan vaihtamaan liittymään joka toimii...

19. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Radiolinja käyttää suurimmaksi osaksi GSM 900 verkkoa ja suurimmissa kaupungeissahan sillä kai on 1800 verkkoa. DNA (Suomen 2G) verkko perustuu taas melkein pelkästään GSM 1800 verkkoon.

Ja hyvin tiedetään, että SE T68 mallissa on huono/heikko 1800 verkon tuki. Eli sen taajuuden käytössä kyseisellä puhelimella ei tee mitään. Se on jotenkin kuulemma viallinen? En paremmin tiedä, joten korjatkaa jotka asiasta enemmän tietää.

Eli luultavasti vika on puhelimessa.

20. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Minulla T68i:n ongelma esiintyi Soneran kortilla.. Eli ei ole pelkästään Dna:n kortin kanssa ongelmia.

Jaa tämä viestiketju